så gick det..

Mathieu - Acasuso  slutade med en enkel segerför skrällen Mathieu, 7-6 6-4.
image2
Matchen svängde i första set, M handlades initialt till 2.75, gick ner tll 1.5 i odds för att sedan gå upp till 3.0 i tibreaket. M var nere i 1.01 två gånger för att sedan gå upp till 1.14, men A var fr svagidag och utnyttjde inte sina möjlighet att komma in i matchen igen. Han tappade 40-15 i egen serve och fick därmed 4-5* istället för 5-4*.
Utterliggare ett bevis på att marknaden ofta har fel. Anledningen till övervärderingen idag på A var som jag skre tidigare förmodligen deras tidigare möten där A hade vunnit all sex gångerna. Många av de matcerna var för länge sedan och endast 3 på detta underlag. Tyvärr var jag för upptagen i på en annan marknad och klev därför aldrig in i matchen:(

Cansas- Davydenko är inställd då Davydenko precis lämnat  v.o pga e vristskada.

Nalbandian -Ferrer, där vann Ferrer efter ett hårt första set , 7-5 i tiebreak. nalbandians ryggskada märkets mer och mer ju längre som matchen pågick. Nalbandian chansade på alla bollar och satte sina chanser mycket i första set, dock så håller det inte i lngden och sista set var endast en defilering för Ferrer.
image3
Under första set så pendlarde priset mellan 1.48 och 1.8. Detta trots att båda spelara enkelt höll sina servar och ingen hade någo breakboll. Ferrer gav 1.3 efter första set vilket får anses som högt med tanke på att Nalbadian skulle börja serve i andra set. Detta var nlbandians första kvartsfinal i år och han är definitivt på nedgång. På ett halvår har han nu dalat från att  vara världstrea till 14:e. Även i denna match visade det sig att skadeläget blev avgörande för utgången av matchen.

Ramirez - Grosjean
Som jag skrev tidigare så var marknades värdering av Grosjean märkligt låg, 57%. Matchen pågår och Grosjean leder med 6-1 3-2 och värderas till 94% och handlas till oddset 1.05. Dock har jag en känsla för att matche kan vända.
image4
Och presis så händer detta, G tappade från 40-15 till break och 3.3, marknden justerade oddset från 1.05 till 1.24 och värderingen från 94% till 80%. Detta är charmen med tennisen. Som högst så spelades Hidalgo till 22 ggr, nu nere 3.8.

image6
G:s vinstchans ned till 77%.
image7
H:s odds ner från 22ggr till...


Sammanfattningsvis så gick alla matcher som jag förväntat mig.
 Tyvärr så blev mitt resultat lite minus då jag sålde Fererro och när de hade stor ledning för att köpa tillbaka men fick ej köpet då nallen förlorade 9 pts i rad. Sånt händer.

/ Johannes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0