Sur och bitter

Nu är jag sur och bitter. Tur att ingen annan är vaken.

Kvällsmatchen inatt var Blake-Santoro. Blake vann med 3-2 i set. Matchen påminnde mig lite om Agassi-Bahgdatis i förra årets US Open. Fast inte riktigt lika bra spel.
image85
Blakes odds pendlade mellan 1.04 och 1.8 under matchen. Bilden oven.

Jag hade tradat upp en liten fin vinst på 10 på Blakes match. Vid ställningen 3-2* till Blake i avgörande set så visar Santoro krampkänningar.
Marknaden pressar ned Blake till hela 1.1. Eftersom korrekt odds borde vara runt 1.3 så agerar jag. Jag lägger över allt på lika mycket till på Santoro, så istället för fina 10k på plus på båda så sitter jag med -10k på Blake och +200k på Santori. Enorm övervärde IMO.

Santoro tar en liten paus, mitt i gamet, får lite massage och kliver sedan ut på banan, till synes helt oberörd av krampen. Han håller enkelt sin serve till 3-3, Blake håller sedan sin serve efter att Santori smashat ut i öppet läge vid ställningen 30-30. Båda håller sin serve fram till 4-4.

Blake servar jag har samma position. Om Santori breakar nu så ska han "bara" serva för matchen. Normal odds för det borde vara runt 1.2 men eftersom dagens markand var frälst i Blake så borde det har varit 1.35-1.5.

Blake servar och det blir breakboll, 30-40. Hade Santori vunnit den bollen så hade jag alltså kunnat göra ca 140-160k på BÅDA spelarna. Men trots att det blir andraserve så missar Santori chansen.

Men han vinner nästa boll och får breakboll igen. Samma läge igen för mig igen - vinner han bollen = 150.000. En boll. Ett dubbelfel räcker. Andra serve - men tyvärr, Santori lägger ut bollen som var i spel typ 15 gånger över nät.

Så nära.

Då händer det! Han vinner nästa boll och får en tredje chans! 150k.
Andra serve. 40% chans, igen. Men han bränner den med med en enkel miss.

Blake håller serven till 5-4.
Santori ut och serva för att hålla sig kvar i matchen. Enkelt 30-0. Sen ett serveace. Men domaren dömer - FOTFEL!
Så det blir andraserve. Och sedan en miss, ett dubbelfel, en miss till och en fin kross av Blake och på 45 sekunder har 30-0 blivit Game Set Match för Blake.

Jag kan leva utan de 150k(+ de 10 som jag åkte på rött). Men jag hatar ännu mer när en totalt felvärderad marknad får rätt. Blake handlades under de första fyra setten aldrig över 1.2. Han värderades, trots att han spelade uselt, till mellan 80-96% vinstchans hela tiden. Det var 3-4 storspelare som höll nere hans odds enormt. Jag önskar att de hade förlorat för jag hatar när de styr marknaden på det sättet.

Den som anser att Blake till 1.04, 1.1 eller 1.14 var ett bra spel kan inget om värderingar. Det var en total felvärdering av marknaden när matchen gick in i ett 5:e set. Blake hade spelat nio femsettare innan dagens match, och förlorat alla. Han tillhör inte top 20 i världen när en match kommer in i ett 5:e set. Nu mötte han alltså en avdankad 36 årig fransman som inte visat något på länge. Som dessutom hade kramp. 90% vinstchans vid 3-2 i avgörande in my ***.

Tyvärr så vann de idag, men jag undrar hur nöjda de var vid den 3:e breakbollen vid ställningen 4-4 i avgörande.

Efter en sådan här match så blir jag lite bitter. Mest därför att jag skulle behövt lite självförtroende efter den senaste veckan.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsback så jag har vidtagit en åtgärd för att få lite ny fart.
 Åtgärden består av att jag precis bokat flyg till Nice.(ja, på internet Lasse), avgångstid - om nio timmar. Nu återstår bara att hitta ett hotell med trådlöst. Åter i götet på tisdag. Till den(Magda typ) som tycker att jag bara glassar(betalar öl åt Calle Schulman m.m) och tjänar för bra på betfair: idag visar min bok SEK-32509.  Så kan det va en regnig dag. Och en regnig dag är det nu, iaf i Göteborg.

Nu hitta hotell, kattvakt, sova och packa. Måste köpa alvedon och snus.

Nite!

Kommentarer
Postat av: teo813

Ibland krävs det lite tur för att ta hem stora vinster och då förstås är det bittert när det inte går som man vill (men på längden...)
Du var verkligen nära...
Man kanske kunde ta hem en del av vinsterna när Santoro hade breakbollar men odds 1.70 på Blake var inte någon stor value kanske och det är förstås alltid lättare att säga i efterhand...
Trevlig resa!

2007-08-31 @ 13:02:13
Postat av: Swingtrader Igor

Hej på er
På tal om att väredra matcher,marknaden hade precis värderat Fish till 90% när det stod 3:1 i femte set för Fish mot Robredo,jag hade tur att laya den lägsta odds som handlades på Fisken,tio minuter senare fick man chansen att sälja Robredo till lika låg 1.07 när han skulle serva för match.
Jag har i regel att minst greena ut eller göra de lika gröna på båda sidor men det är klart i falet Blake där odds är bara 1.70 så är det lika bra att låta det va.
Trevlig resa och lycka till.

2007-08-31 @ 22:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0