Back on track

December lider mot sitt slut och därmed min ledighet. Om ett par dagar drar 2008 års tenniscirkus igång igen.
Tennisåret innehåller detta år även OS i Peking, en ärofylld turnering som trots att det kommer pågå flera turneringar samtidigt kommer vara en extra höjdpunkt under året för spelarna.

Hela fem turneringar drar igång på nyårsafton, tre veckan därpå. Sedan är det dags för Australian Open.
Dessa två veckor innan AO används av många spelare som lite uppvärmning. AO är det stora målet och ingen vill dra på sig någon skada eller spela 10 matcher i 35 gradig värme inför en av årets viktigaste turneringar.

Oddsen är svårare att sätta eftersom många spelare varit lediga och det saknas matcher de senaste 7-8 veckorna på många spelare att gå på. Mycket intressant, jag vill minnas att just de två veckorna innan AO var mycket tradevänliga förra året.

Ur svenskt perspektiv så ser 2008 mörkt ut. Söderling är förvisso intälld på att komma tillbaka i januari, men har inte spelat på touren sedan i sommras och att han ska komma lika bra som innan är allt annat än självklart.  Björkman fortsätter, men när poängen från RG och wimbledon försvunnit så gör nog även han det. I alla fall från singelspelet.
Tomas Johansson visade lite tendenser till att vara på väg uppåt under sensommaren och hösten, men efter insatsen i Ryssland så har jag i alla fall inga förhoppningar på att han ska nå tredje omgången i någon annan turnering än sthlm open under 2008. Pim-Pim, halvskadad och utan poäng får se 2008 som ett år att bygga framtiden på.

Tennis är tillbaka - bloggen är tillbaka!


Kommentarer
Postat av: Igor

Hej Johannes

Jag ser fram emot att läsa vad som skrivs på din blogg.

2007-12-28 @ 17:50:17
URL: http://betfairswingtrader.blogspot.com/
Postat av: Johan

Välkommen tillbaka Johannes. Det blir kul att följa din blogg igen. Jag tänkte ge mig på lite mer tennistrading 2008. Det blir någon lowriskstrategi med låga odds till att börja med. Boka 1.01 kanske ;-)

2007-12-28 @ 18:54:28
URL: http://www.storavinster.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0