Copa America

Copa America är i full gång, inga matcher inatt dock, dags att  vända tillbaka dygnet lite kanske.. Sydamerikask fotboll är bra mycket mer underhållande än den defensiva europeiska modellen. Glädjande nog så vann Paraguay med 5-0 igår, de har väl haft all otur man kan ha i sina 3 senaste mästerskapen och jag unnar verkligen de lite framgång.
 
Brasilien förlorade överaskande sin första match, laget skapade chanser men blev taktiskt överkörda. Mest glädjande är självklart Perus 3-0 seger i premiärmatchen. Min ofödde(kommer i okt) syterson ä halvperuan och visst vore det häftigt om han föds samma år som Peru vinner copa america för första gången:)

Det är skönt att ha en förstående fästmö under franska öppna - wimbledon perioden. Att man dessutom inte kan slita sig från att se fotboll hela nätterna stärker inte ens aktier...

Semestern närmar sig men än är det ett par dagar kvar för min del att trada på wimbledon.

In nog med att man hittar bomber och årsdagen 07/07/07 närmar sig oroväckande för londonborna, väderprognosen ser inte bättre ut den heller.
Five-day summary for London

 Min/MaxState
Today15 / 20Light Rain
Sunday13 / 20Heavy rain shower (Day)
Monday13 / 21Heavy rain shower (Day)
Tuesday13 / 21Heavy rain shower (Day)
Wednesday11 / 20Light rain shower (Day)












Morgondagen innehåller ett par på förhand intressanta matcher. Jag har fått några mail från läsare som vill ha speltips på tennismatcher. Att  trada live innebär att man under matchens gång fattar 100-tals beslut utefter den matchutveckling som blir samt marknadens värderingar, vilket gör det svårt att ge tips innan. Några matcher som jag tror kommer bli bra marknader imorgon:

Nalbandian - Baghdatis.
Helt öppet på förhand, marknaden säger i stort sett 50/50. Ingen kommer ens att höja på ögonbryne om denna match skulle gå till 5 set. Tvärtom så skulle jag bli förvånad om det avgjordes i tre set. Båda spelarna, framförallt Baggy är experter på att peroidvis spela lysande för att sedan spela slarvigt. Båda kan vända en match genom att vinna en boll med en drömträff. Personligen så tror jag mer på Nallen i matchen men den är helt öppen.

Davydenko - Monfils
Nico klarade sig undan med ett nödrop i förra matchen, monfils har imponerat även om T.Johansson kanske inte bjöd på så mycket motstånd. Monfils är självklar favorit men han är lika oberäknelig som vädret. Davydenko har begränsninar på gräs, men han är en mästare på att tappa och vända matcher och jag har svårt att se att Monfils tar detta i 3 raka.

V. Williams - Morigami
Ok, en av dessa är en stjärna och en är det inte med 1.11 på Willias är för lågt. Runt 1.25 vore korrekt med tanke på hennes insatser så här långt i turneringen. Kommer förmodligen att tradas högre.

Kuznetsova - Radvanska
1.3 känns korrekt på Svetlana, men jag blir inte förvånad om hon vinner med 3-6 7-5 6-4 efter att ha legat under med 2-4 i andra set.

Hewitt -Canas
Hewit har inte imponerat på mig så här långt, 1.3 är ett skämt. Canas til 3.85 måste vara dagens drag. Canas höjer sig alltid ett snäpp när han möter kvalificerat motstånd. 3-1 el 3-2 till Canas imo.

Sen så har vi ju vår Björkman ute på banan imorgon, och han brukar ofta bjuda till dans för oss traders. Dock så har jag en känsla för att han tar det ganska enkelt imorgon, startodds 1.41 känns helt ok. Men Björkman är Björkman och jag kommer sitta klistrad.

Söderling möter Nadal och värderas till runt 20%. Jag har tyvärr inte sett någon av Söderlings matcher i wimbledon och vet inte riktigt var han står. 6ggr på Söderling alternativt 12ggr vid 0-1 i set känns dock som lockande. En sak är säker - om han leder med 2-0 och ett breake upp så kommer han inte vinna tre raka...

image16

Kommentarer
Postat av: Swingtrader Igor

Hej
Var det du som la 22222 till sälj under 2,5 i matchen mellam Brasilien och Chile i 84 minuten,i så fal var det väl prickat,jag hade över och det satt fint :-)

2007-07-01 @ 23:58:46
Postat av: teo813

Om du menar på odds @1.50 så var det jag :-)))

2007-07-02 @ 02:32:41
Postat av: teo813

förlåt, jag menar 1.41, nu ser jag min historik :-)

2007-07-02 @ 02:36:04
Postat av: mr Mekong

Den här bloggen är intressant för den skrivs av en seriös spelare, precis som jag själv, som tänker blir rik på spel. Spel på tennismatcher är nog de intressantaste som finns just nu!

2007-07-14 @ 12:19:45
URL: http://mrmekong.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0