Federer var mans bitch

Federer förlorade idag, han startade på1.06 och handlades som lägst till 1.02. Gonzales spelade mycket bra och Federer gick inte att känna igen i slutet av matchen. Listan på¨spelare som slagit Federer i år blir allt längre och förmodligen så är hans storhetstid över. Han lär ligga kvar ett par år till på 1:a platsen, men den tid då Federer agerade bank är slut.

Tyvärr så körde jag gamespel, vilket jag ska sluta med.  Anledningen är att det tar fokuset från matchspelet, och matchspelaet är det viktiga. Jag har nu "missat" Williams(1.15), Janovic(1.3), Kuznetsova(1.2), Federer x3 på (1.0x) samt en massa andra matcher de senaste två-tre veckorna på grund av gamespelet. Det går helt enkelt inte att manövera både matchspelet och gamespelet samtidigt. Värdet på gamespelet ligger oftast på att spel på för höga odds, vilket ger stora swings när det blir break. Gonzales handlades till runt 1.4 i varje servegame för hold, han höll serven 15 gånger av 16 vilket inte motiverade det höga oddset.

Detta var även min sista tennismatch i år, nu väntar 6 veckors välbehövlig vila och uppladdning inför 2008. 

Kommentarer
Postat av: nurugsinnet

Kan man få någon hint över hur tennisen gått i år? Om du inte vill gå in på summor vore det ändå intressant att veta antalet månader/veckor med gröna resp. röda siffror. Största vinsten på en match? Största förlusten? Hur många procent av matcherna vinner du på? Jag har fått intrycket av att du är typen av trader som har ganska stora swings i resultaten och relativt många förlustmarknader. Dock förlorar du oftast små summor men vinner riktigt stort när det går vägen. Har jag fel? Det finns ju de som vinner på 9 av 10 matcher, dock oftast små vinster.

2007-11-12 @ 17:55:10
Postat av: teo813

hoppas jag skriver inlägget färdigt inatt, det är mkt svårare än jag trodde, vad jag än skriver så känns det fel :-) hur kan du skriva nästan dagligen här i din blogg fattar jag inte

2007-11-12 @ 19:11:15
Postat av: mr Mekong

Bokade Federer till 1,04 men satte en nolla för lite på insatsen pga att jag hade bråttom och var på väg ut! Surt! Tror annars att F börjat slarva med träningen. Är säkert inget definitivt. Kan vara svårt med de där extra timmarna som krävs för att komma i toppform!

2007-11-12 @ 20:35:41
Postat av: Christer

Hur gör du för att hålla nere kommissionen under vintern? Det lär ju bli betydligt mindre omsättning under vintern och när man tappar 15 % per vecka, så kan man sjunka riktigt lågt och i slutändan kan en kommissionsskillnad på 1 % vara skillnaden mellan plus och minus.

2007-11-12 @ 21:52:43
Postat av: Daniel/incaseof

Federer visar ständigt upp vem han är i Grand Slams. Övriga tävlingar har han inte samma motivation för längre/hans planering är så extremt inriktad på Grand Slams. Den dag Federer förlorar i någon Grand Slam utanför Paris så kan man nog börja prata om att storhetstiden närmar sig sitt slut. Men med åtta raka Grand Slam vinster utanför Paris så kan man nog inte räkna att storhetstiden nått sitt slut :-)

Dock så är hans tid som banker absolut slut!

Ska bli intressant att läsa ditt inlägg om fotbollstrading Teo!

2007-11-12 @ 23:03:18
Postat av: Re: Christer /joh

Det blir att ta ut 4 veckors semester(friveckor) + ca en vecka med 11000 poäng åt skogen. Kom på nu att jag ska ansöka om några extraveckor till nästa år..

2007-11-14 @ 00:22:20
Postat av: Re: nurugsinnet /joh

Jag ska återkomma med det när vi sammanställt, åte rär inte riktigt slut än, bara tennisen.

2007-11-14 @ 00:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0