Lågsäsong

Davis Cup final i helgen. Hade Sverige besegrat USA i semin så hade finalen spelats här i Göteborg mellan Sverige och Ryssland. Gissa om jag hade buat ut Davydenko...

Eftersom Davydenko lär spela två av singlarna i finalen så blir det väl bara tre matcher som Betfair erbjuder, varav en av de kan vara betydelselös. Inget att lägga någon tid på med andra ord.


Imorgon så går spelseminariet av stapeln i Stockholm. Årets möjlighet att träffa andra likasinnade och kanske även lära sig något matnyttigt. För er som har tid och ännu inte har bokat in er så går det fortfarande(tror jag iaf) att göra det här

Bloggen tar nu semester och detta inlägg nummer 220 i år lär bli det sista innan tennisen drar igång på nyårsafton down under.  På söndag väntar en 12 timmars flygresa till Thailand och därmed så är julstöket överstökat. Åter till svedala när tennisen börjar.

Jag måste även tacka alla läsere som hängt med under året och framförallt er som kommenterat.
Drygt 1000 "unika" besökare per vecka och totalt över 16000 unika besökare har följt "the Davydenkos story" mm här på bloggen under april till november enligt bloggtoppen. Självklart så stämmer inte de siffrorna, de är avservärt lägre i verkligheten men bloggvärden utnyttjar möjligheten att använda statistik till sitt yttersta vilket gör att det är de enda siffrorna man kan få fram.

Några har frågat efter siffror om hur det går för oss på tennisen. Jag har ingen lust att redovisa det i detta jantelagens förlovade land. April(endast 10 dgr), oktober och november slutade på minus och resterande månader på plus. Årsmålet uppnåddes trots att vi slog all time high i röda siffror en treveckors period i okt/nov.

Utifrån att 2007 var vårt första år tillsammans som heltidstraders på betfair så måste vi ändå vara nöjda. Vi hade en plan och ekonomiska mål och de har vi uppnått. Vi hade inte kunnat haft den inkomsten via något annat arbete som vi är kvalificerade för. Den största utmaningen inför nästa år blir inte ekonomiskt utan att bättre anpassa vårt arbete till ett mer normalt liv så som vi vill ha det.

image72

Kommentarer
Postat av: C

Hej!
Ja du, seminariet var inte mkt att ha. Det Dahlenmark talade om kan man läsa på Alltomspel och Stefan Edberg berättade bara generella faktorer som förekommer inom oddsättning. Inte ett enda konkret exempel fick vi ta del av, vilket jag hade förväntat mig. OK, man kanske inte vill avslöja SvS´s hemligheter, men ska man berätta om hur oddsättning går till så borde man åtminstånne tagit med ett konkret exempel.
Sen var det även ngn lallare som talade om tips vilket inte alls tilltalade mig, fast det kanske kan vara till nytta ändå, men han var ingen man ville lyssna på.
Pengarna kändes bortkastade tills vi fick höra dig och det var verklig super intressant och du räddade nog mkt +poäng för seminariet i stort. Jag brukar väl kallas för storspelare, fast när jag lyssnade på dig så kände jag mig som en skolpojke. Du är sannerligen en mästare och stort tack att vi fick lyssna på dig!

2007-11-30 @ 23:35:59
Postat av: Mistah

Synd att man inte kunde delta på seminariet, men man kanske får fler tillfällen i framtiden.

Vad gäller ekonomiska resultat så är det absolut viktigaste att man når sina mål, vare sig de är fyr- eller sju-siffriga. Mitt mål för året var att tjäna mer än jag gjorde på mitt tidigare jobb (normalt svenssonkneg) och nådde det, men inte med stor marginal. Nya utmaningar nästa år.

Nu tillbaka till Blake - Youzhny som varit tradevänlig än så länge :)

2007-12-01 @ 02:11:56
Postat av: Johannes

(ot)C: Tack och kul att du uppskattade min medverkan! Speciellt värdefullt tyckte jag det var att träffa andra och utvidga mitt nätverk.
Mistah: Mitt plan från stlm var sent så jag kom hem precis när matchen började vid 0030, men jag han dra nytta av "the Blake syndrome" (2-0 till 2-3+bps)
Det kommer säkert fler tillfällen att träffas och diskutera ämnet.

2007-12-01 @ 02:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0