Tyskarna först ut.

God Morgon!

Tennisåret lider mot sitt slut, endast slutspelen kvar, damernas börjar idag och herrarna ut nästa vecka. Cissi har paxat kvällstennisen så jag får hålla till godo med basket och damernas världscup i Vollyeboll. Vore kul om någon mer än Teo kunde joina marknaderna bara.

I Tyskland sändes igår ett program om att tyska tennisspelare är inblandade i spel på matcherna. För ovanlighethetens skull så var det ingen nyhet om att någon blivit erbjuder pengar för att lägga sig. Det hela var mycket värre än så. De som gjort programet säger sig ha en "insider", alltså en tennisspelare. Tyvärr så vill denna vara anonym och det tar udden lite av värdet på storyn.

Nyheten är stor i Tyskland. Sedan några veckor tillbaka så finns det sju tyska tennisproffs på den lista över 140 misstänkta läggmatcher som ATP utreder. Repotaget då. Jo, enligt insidern så har några spelare upprepande gånger på internationella turneringar spelat på den match de själva ska spela - helt öppet från spelarlogen!

Fritt översatt från den tyska artikeln om programet(kort utdrag, har int hela dagen på mig):

Professionella tennisspelare gjorde upp matcher i spelarlogen.
För första gången så berättar en tysk professionell tennisspelare detaljer om uppgjorda matcher i tennis. I WDR:s TV-program "sport inside" så anklagar den anonyma tennisspelaren, som själv spelat på ATP touren hur andra tennisspelare upprepande gånger satsat pengar under internationella turneringar direkt från spelarnas loger.

ATP:s straff för detta är livstids avstängning. Vissa spelare har större inkomster från spel än från prispengar. Fortsättningsvis så anklagar han vissa spelare för att ha fixat resultatet i matcher genom bland annat genom att medvetet tappa serven. Även i Grand Slam turneringar så har det förekommit matcher som gjorts upp på förhand.
" Jag är förvånad över att spelarna som gör detta gör det så öppet, när de kan bli avstängda på livstid" 
Dom är inte många, det är alltid samma spelare. Dom som gör det har ibland en mer seriös inställning till att spela på sina egna matcher än till att spela tennis, säger källan....

Lite synd tycker jag att det är att de inte vågar gå ut med NAMN. Eftersom ATP leker struts så krävs det att det kommer fram namn för att något ska hända. Jag vet inte vem de syfta på i artikeln, det finns en del tyskar att välja på. Waske och Kohlschreiber kanske, eller kanske är det så lätt att de syftar på den gamle Davydenko som faktiskt flyttade till Tyskland som 15 åring och bodde där i 8 år..

Det är förväl att Betfair inte erbjuder spel på Bundesliga och veckans challenger i Bratislava.


Vet någon vad sporten "bowls" är för något?
Marknader finns på betfair men jag har aldrig hört talats om sporten..

Fick ett mail idag, min lillebror som bor långt långt bort vill att jag ska rösta på honom i en sångtävling som han är med i. Jag har drygt 1200 unika läsare i veckan så om alla går in och klick ar på länken här och sedan så betygsätter ni generöst (10 *) så vinner han nog. Ni behöver inte lyssna på hela sången:)
Klicka här för att rösta på Filip!

Ett annat mail, det som jag får varje månad för att jag är med i supporterföreningen för fotbollslandslaget damp också ned i min mailbox. Där erbjuder de mig 25% rabatt på dam-fotbolls-landslagets OS-kvalmatcher mot Danmark. Jag skrev direkt ett förtydligande till SvFF att jag är med i landslagets supporterförening, inte damfotbolllandslagets. Herregud.

image72
 

Kommentarer
Postat av: Crobbe

http://en.wikipedia.org/wiki/Bowls

2007-11-06 @ 11:58:30
Postat av: Crobbe

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bowls

Den svneska versionen, är engelsk skadad här, haha.

2007-11-06 @ 12:59:43
Postat av: nurugsinnet

Bara att gå in och dammsuga bowls-marknaderna... =)

2007-11-06 @ 17:54:20
Postat av: Jóshï

Haha ska vi hjälpa dig att rigga en sångtävling nu :D
Finns den med som live marknad på betfair? Aja, jag va generös mot din brorsa nu.

2007-11-07 @ 14:45:39
Postat av: Mats

Wow en blivande stjärna! :)))

2007-11-08 @ 08:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0