SPELFEBER!

God Morgon!

Jag vaknar upp efter en tidig kväll och slår upp lördagens GP och läser:

Ryktena skapar spelfeber!
Enligt spelbolaget Ladbrokes har vadslagningsfeber utbrutit vad det gäller ett eventuellt bröllop mellan kronprinsessan Victoria och Daniel Westling.
På fredagen var oddsen för att de ska gifta sig under 2008 2,10 och oddsen mot ett bröllop 1,65.
Den som spelade på att paret, sedan de gift sig, skulle blir föräldrar under 2009 kunde få 2,75 gånger pengarna. Oddsen mot en lillprins eller sessa under 2009 var 1,40.
Den som satsar på att bröllopsceremonin ska äga rum i Westlings hemort Ockelbo får tio gånger pengarna om så sker.
saxat från gp

Jag säger grattis till gänget på Ladbrokes Sverige som återigen visar hur man bäst marknadsför ett företag år 2007.

Och tummen ned för TT som kablade ut nyheten och till gp och andra medier som valde att ta upp den.

Det var länge sedan jag spelade på något spel som detta men jag kommer bestämt ihåg att maxinsatsen brukade vara runt 100-150:- och jag har svårt att se att det skulle ha förändrats. Spelfeber kanske råder i Sverige men det beror mer på att elitserien startat än att UD:s tar med oförutsedda händelser i nästa års budget.

Eftersom Ladbrokes odds i artikeln ur alla synvinklar är värdelösa så rekar jag istället det roligaste oddset, det att Vickan och Danne ska genomföra fullbordat samlag utan preventivmedel inom 6 månader. 2.75(36%) gånger degen sitter gjutet. Jag motiverar det som den sjävlutnämde spelombudsmannen Jörgen Jonsson skulle ha gjort:
Bra chans, hemmaplan för Vickan! Säker!

image72

Kommentarer
Postat av: the_mirage

Världsklass på sista stycket! :D

2007-10-20 @ 14:15:20
Postat av: Jesper

En nyfiken undran: Hur gammal är du? =)

2007-10-20 @ 14:22:52
Postat av: mr Mekong

Nu har vi avlägsat oss ganska långt från tennisbanan men det är bara nyttigt! För övrigt är Carl Filip den rättmätige arvtagaren till Sveriges tron om inte dom förbannade folkpartisterna blåst honom.

2007-10-20 @ 15:37:58
Postat av: Johannes

Tack the_mirage!

Jesper:Vet inte om det är en peak eller om du verkligen vil veta... Jag är 28 år ung.

Mekong: Det ligger något i det du säger.

2007-10-21 @ 09:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0