Stockholm Open

Jag drack kaffe och kikade på nyhetsmorgon i morse. Där satt Jonas Björkman och Maria Strandlund Tomsvik och svarade på frågor om varför Sverige inte längre producerar lika många bra tennisspelare som förr. Intressant att de tar upp frågan.

SVT har köpt rättigheterna att visa Stockholm Open. Tyvärr så visar de endast tre timmar på kvällen ons-fre och lite mer i helgen. Yngkligt. Men TV8:s publikfiasko, när endast 20-25000 personer såg Sveriges Davis Cup så lär väl ingen kanal vilja visa mer än vad SVT ska göra, även om de skulle få göra det gratis.

Jag såg Serena Williams - Kuznetsova ikväll. När jag samtidigt ser på Marion Jones gråta på hennes presskonferens på CNN så tänker jag att det lika gärna skulle kunna vara systrarna Williams. Om någon av de någon gång ska träda fram och erkänna så tror jag att det blir Venus, hon verkar vara mindre omänsklig än hennes syster. Dessutom så är Venus - enligt en viss skribent på betfair forum - mycket sexig.

Lottningen till sthlm Open är inte klar än, iaf så ligger den inte på hemsidan. Intressant startfält. Berdych och Ferrer spelar semifinaler i Tokyo imorgon och även om båda har toppform så skulle en lite reaktion i sthlm inte förvåna mig. Även Robredo och Verdasco kommer direkt från en bra turnering.  Kul att Söderling är tillbaka!

image16

Kommentarer
Postat av: gaston

TV8 sände nog det värsta tennissändingen jag någonsin beskådat.
En golfkommentator och Fredrik Rosengren samt en annan avdankad programledare. Helt värdelösa...
Skrattretande.

2007-10-06 @ 08:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0