Priset för en läggmatch: 1,5 miljoner

Brittiska The Sun har denna nyhet att förmedla till allmänheten idag:
image96


Läs hela artikeln HÄR

Serben Novak Djokovic ska enligt uppgifter i brittisk media idag blivit erbjuden 110.000 pund, motsvarande 1,5 miljoner kronor för att lägga sig i en match i turneringen i St Petersburg för snart ett år sedan. Enligt The Sun så ska han tackat nej och inte åkt dit.

Om uppgifterna stämmer eller inte vet jag inte, men jag kommer mycket väl ihåg just den turneringen, eftersom det hände andra märkvärdiga saker där.

# Davydenko var storfavorit till oddset 1.1 mot mediokre Moodie. Davydenko vann första set enkelt och vid ställningen 3-3 i andra set bröt han matchen, officiellt för en fotskada. Davydenko handlades då till 1.03 och hade handlats en hel del även på 1.01. Veckan efter att han bröt matchen så vann Davydenko Masters turneringen i Paris, en av hans största segrar.

# Ryssen Gabashvili tappade en märkligt en stor ledning(1-0 4-1)mot samme Moodie.

# Den 6:e seedade ryssen Tursunov förlorade i första omgången efter att ha vunnit första set mot sämre motstånd.

När spelare blir erbjudna miljonbelopp för att förlora en enskilt match, jag då förstår ni vilka summor som kan göras. Om Djokovic hade lagt sig i en av de första omgångarna i US-Open så hade man kunnat göra tiotals miljoner på det, eftersom omsättningen på de matcherna ofta gick över 100 miljoner per match, bara på Betfair.

Synd att ATP är så uruselt dåliga. Jag kollade upp hur det går med utredningen kring Vasselo-Davydenko matchen. ATP ska hålla förhör med Davydenko - i slutet av oktober! Hur kan man vänta så pass länge med en sådan sak?
Förmodligen för att allt snack om att de tar detta på allvar bara är just bara snack. Men nu får de hett om öronen, det spelar ingen roll om det som står i tidningarna är sant eller inte - står det i tidningen så står det i tidningen. Och dagens artikel kommer väcka debatt. Jag förmodar att The Sun har säkra uppgifter eftersom de annars lär bli stämda.

Britten Tim Henman spelade sin sista match i proffskarriären i helgen, och därmed var den sista etablerade serve-volley-spelaren borta. Igår så svarade han öppenhjärtligt på frågor i engelsk TV om läggmatcher inom tennisen, och han bekräftade att det är allmänt kännt, men att han själv aldrig lagt sig mot pengar.

Nu är det förmiddag i Korea och matcherna är i full gång i Korea Open.

image72


Kommentarer
Postat av: Risk

God morgon, de har hävdat att utredningen tar sin tid för dom vill göra den rätt. Om det är sant eller inte låter jag vara osagt.

2007-09-25 @ 04:56:28
Postat av: Joh

Mm, det låter jag med. God morgon btw. Fint start på dagen i rollematchen här..

2007-09-25 @ 05:07:24
Postat av: Erik

Det är en tidfråga innan något bevisas och skakar om. Men jag tror det kommer bli mindre framöver eftersom detta har kommit upp till ytan nu.

2007-09-25 @ 09:17:49
Postat av: XX

ATP myglar med allt, se bara på hur de hanterar dopingfall.

2007-09-25 @ 11:06:48
Postat av: nisse

har du ngn utbildning? i så fall vilken? tidigare jobb?

2007-09-25 @ 16:55:44
Postat av: Re: Nisse

Endast gymnasiet ekonomiskt program, har ingen högskoleutbildning. Arbetade innan detta som
restaurangchef 00-04. Varför undrar du?

2007-09-25 @ 20:16:02
Postat av: nisse

bara kul att veta=) fascinerad över ditt sätt att leva/jobba=) skulle bra gärna vilja ha det som dig. en lite private fråga, hur stor e bankrullen? den måste väl vara rätt fet med tanka på att oddset du köper/säljer inte e så höga. Du redovisar aldrig månadsresultat eller? inte sett ngt sånt

2007-09-25 @ 21:28:40
Postat av: Risk

Johannes: Inte min sak att lägga mig i egentligen men jag tycker du normalt ska undvika att nämna belopp för det ger helt fel intryck av ens arbete när man inte förstår arbetet. Men som sagt min åsikt.

2007-09-25 @ 23:58:03
Postat av: nisse

jag förstår fundamental money management, spelat en hel del poker men har nu noll i rulle efter bostadsrätt köp. SÅ rulle är intressant

2007-09-26 @ 00:04:14
Postat av: nurugsinnet

Man behöver inte ha en så stor rulle som vissa tror för att trada. När jag började trada hade jag bara 10K på mitt konto och det var fullt tillräckligt till en början. Givetvis har strategin som man använder betydelse för hur stor rulle som krävs. Om man bara greenar ut så krävs en mindre rulle än om man tar stora risker och går mer mot ett håll. Jag är ingen traditionell trader i den meningen och föredrar att ha stort minus på ena sidan om jag inte tycker att det är värde att laya av risken.

2007-09-26 @ 00:17:41
Postat av: Risk

Om du har kompetensen så löser sig problematiken med kassa sig själv. Så enkelt är det.

2007-09-26 @ 00:22:43
Postat av: Re: Nisse

Ok:)
Jag riskerar normalt ca 0.5 - 1% av min rulle per match, vi speciella tilfällen mer. Jag började med 10k men har en lite större rulle idag:) Jag gillar inte att redovisa mina vinster, men enligt betfair så omsatte jag 166 miljoner Jan2007 -
Juni 2007.
Men den omsättningen ljuger en hel del eftersom mycket är blankningar. Kan man redovisa månadsresultat i detta jantelagens land?

2007-09-26 @ 00:41:45
Postat av: nurugsinnet

Du kan ju avslöja vilken marginal du har på din totala omsättning. Jantelagens största vänner kommer inte förstå hur mycket du tjänar då och inte heller ha möjlighet att bli avundsjuka.

2007-09-26 @ 00:47:20
Postat av: Johannes

Oj oj, 4 inlägg som jag inte såg föränn nu.
nurugsinnet beskriver det bra i inlägget ovan, jämför man med poker så behöver du inte lika stor rulle, eftersom du genom att välja din risk får mycket mindre swings, även om det finns såklart.
RISK; Precis det du skrev tänkte jag, det är ingen mening att nämna enskilda vinster eller resultat för personer som inte är införstådda. En p-bot gör mig mer upprörd en en förlust på 5000 eftersom jag vet att förlusten är statistik omöjligt att komma undan medan p-boten inte är det.

2007-09-26 @ 00:49:11
Postat av: RE: Nisse(igen) / Joh

Jag tror inte att jag svarade på din fråga riktigt.
Om du ska trada så börja smått. Det hela handlar om att lära sig marknaden så att du kan förutspå kommande odds och hitta värden. Innan man är på banan så tänkt smått. Att börja med t.ex 2000 och trada med max 200:- per match och max 100 i beräknad risk kan vara lagom initialt. Bestäm dig sedan för strategi, jag har skrivit om strategier på bloggen och alltomspel.info har också bra guider just om betfair och tradeing. Utverdera dina resultat när pengarna är slut eller vid ett visst mål i konor eller antal matcher. Ta sedan ett nytt beslut om att gå upp eller ned eller samma. När du är varm i kläderna så är 1-2% av det kapital som du kan avara ett lagom mått på vilken maxrisk du bör bolla med, men under inlärningsperioden så måste du ha lägre rullekrav annars kommer du börja med för små summor vilket är för svårt. 30:- går inte att trada med, 100-200 går utmärkt.

2007-09-26 @ 01:00:46
Postat av: Risk

nurugsinnet: I "verkliga livet" säger jag i minst 9 fall av 10 att jag är arbetslös och säger jag vad jag gör så säger jag att det går sämre än det går. Det handlar inte om andras avundsjuka utan om att det enda jag har att vinna är de som dras till pengar alltså en förlust. Att jag inte lever på pantburkar säger sig själv med tiden.
Jag tror inte heller att jag är förmer än "allmogen", att ta andras pengar med hjälp av spel är inte att lösa världssvälten. Så jag är kanske jantelagens vän, men jag klarar nog av att beräkna produkten av omsättningen genom vinstmarginalen ;).

2007-09-26 @ 01:27:54
Postat av: nisse

okey, vi strunar i bankrullen men ungefär hur hög roi kan en duktig trader tänkas ha?

2007-09-26 @ 12:37:34
Postat av: moona

Rulle hi o rulle dit. Min är snart emty again. Help me rätta till den, så gamla mormor kan roa sig igen. Spelmissbrukare än sen då Datorn funkar inte på jobbet så nu måste jag in till stora svinets city o shoppa. puh,krama miljen från spelmoona/hej hej du har väl lösenordet haha

2007-09-27 @ 23:13:09
Postat av: Re Nisse

Tja, ROI i spelvärden har ju sin egen mening. Jag ligger naturligtvis någonstans mellan 100-102% om man ska räkna som spelvärlden gör. Jag ser detta som mitt jobb vilket gör att det är vinsten/antal arbetade timmar som är det viktiga för mig. Ett av de nyckeltal som jag använder är vinsten i :-/antal marknader. Spel-ROI blir inte lika intressant eftersom jag blankar något oerhört.Tänk dig en fond som tar tillbaka hälfen av alla spel innan start men som ändå måste räkna med de spelen i omsättningen när de tar fram sitt ROI...

2007-09-29 @ 02:46:25
URL: http://betfairdaytrader.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0