Ännu en solklar läggmatch

Jag blev precis väckt. Mitt i natten, 04.02. Där låg jag och försökte komma över Boltons svindyra kvittering i 93:e miniuten.
Cissi sa; Kom, kom, skynda dig ska du få se!

Och vad får jag se. Jo, Oscar Hernandez håller på att göra upp ännu en match, denna gång mot Brzezicki.
Brzezicki leder matchen stort men marknaden agerar som om han ligger under stort.  Från första bollen. Startodds 2.1 gick inte under 1.98 trots att han vann första set med 6-3 och även ledningen med 2-0 i andra set!

Jag funderar på att slå på screan-recorden och spela in marknaden i realtid  mot scoreboarden.
Men jag orkar inte. Varför skaffa bevis till något som alla redan vet?
Jag säger bara så här: Om matchen godkänns så är det "medhjälp" till brott från spelbörsens sida. Jag tänkte jag skulle skriva det redan nu när Hernandez fortfarande ligger under i matchen, så det inte blir en aftertiming.

Back to bed, när jag vaknar så har Hernandez vunnit - 100% säkert. Han skulle ha handlats till runt 8 gånger men stora pengar nöjde sig med 1.90. Davydenko ligger i lä.

Kommentarer
Postat av: teo813

Hernandez leder matchen stort men marknaden agerar som om han ligger under stort.


Du menar Brezezicki, förstås.

Tråkigt att följa igen en sådan match...

2008-04-15 @ 06:16:49
Postat av: Joh

Precis. Tragiskt.

2008-04-15 @ 06:21:07
Postat av: Anonym

Hur mycket var matchat på marknaden? Syntes det några tecken innan match på fix?

Layades det mycket när det stod 6-2 2-0 på Hernandez? Om inte, så vågade ingen spela, därför kunde någon ha uppe mycket pengar på lågt odds på Hernandez.

2008-04-15 @ 07:10:50
Postat av: moona

Även jag som nybörjare fick kalla kårar efter en stund, bestämde mig innan match att spela på hernandez eftersom han verkade vara en liten favorit. Trodde att jag såg i syne eller att scoreborden hade vänt på namnen. Vågade
inte ligga kvar när det stod 2-0 i andra, tog bort allt mitt minus på brezicki. Vet ju vad du sagt förut om O.H. - sa för mig själv, gå o lägg dig du kan ju inte ens läsa rätt namn på spelarna,,,, nu är jag bara så förbannad, varför stänger man inte en sån match? Tänkte ringa Cecilia men klockan var ju mitt i natten,,,o här satt jag somen fisk o bara gapade... Önskar av hela mitt hjärta att du inte nöjt dig med att säga vad du tyckte om honom i Monaco, du skulle ha sopat på idioten, så han varit borta från allt spel.......

2008-04-15 @ 07:38:59
Postat av: Fredrik

För jäkligt!!
Vet du hur det gick, blev matchen godkänd av betfair eller?
Men hur reagerar ATP och andra spelare på sånt här? Blir de inte avstängda när det är så uppenbart?

2008-04-16 @ 00:41:58
Postat av: Anonym

Har du täljt av guldet från courtsidersen??

2008-04-16 @ 16:08:53
Postat av: Anonym

Synd att du inte spelat in den och lagt in den på Youtube, då kasnke ATP vaknat :)

2008-04-16 @ 19:59:35
Postat av: Johan

Det var väl Wigan som kvitterade sent? :)

2008-04-20 @ 19:05:01
Postat av: Fredrik

Kom igen nu Johannes....vi saknar dig!!

Ge gärna lite tips också på vilka matcher som kan vara av värde för trading i Monte Carlo

2008-04-21 @ 19:16:06
Postat av: Johannes

Fredrik: Alla matcher.
Ang Hernandez så låg det en vägg(100k+) på några punkter över startoddset som ville spela Hernandez även vid 2-6 0-2.
Johan. Stämmer det. Tack för att du tog upp matchen...;)

2008-04-22 @ 09:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0