Hormoner styr Betfairs marknader


Haha. GP hade en intressant TT artikel häromdagen. Läs den!

Enligt en undersökning vid Cambridgeuniversitetet så påverkar värderna av testosteron och kortisol i kroppen resultatet för börsmäklare.

Testosteron ökar tävlingssuget och benägenheten att ta risker

Kroppen utsöndrar  i stressande lägen kortisol. Hormonet minskar en persons riskbenägenhet samtidigt som det kan ge en allmän oroskänsla och förstärka minnen av otrevliga händelser, enligt forskarna.
En överproduktion av kortisol kan leda börsmäklare in i tillstånd av inlärd hjälplöshet och försvagad handlingskraft.

Tjoho. Jag fick direkt korisol-smak i hela munnen och googlade genast upp kortisol. Testosteron har jag så det räcker och blir äver. Fienden här är helt klart kortisolet.

wikipedia läser jag:
Ett överskott av kortisol ger sjukdomen Cushings syndrom

Symtom på Cushings syndrom:
Bålfetma, månansikte och "buffalo hump", dvs en fettknöl på nackens nedre del. Huden blir skör och svårläkt och tillväxten hos växande individer hämmas. Skört skelett och högt blodtryck är vanligt. Depression förekommer. På grund av de ständigt höga glukosnivåerna i blodet utsöndras insulin oftare och i högre halt. Det leder i sin tur till insulinresistens och typ 2 Diabetes.

För att förbättra mina traderesultat och även värna lite om kroppen så googlar jag vidare på "motverka kortisol".

Hittar följande tips:

Fiskfetterna EPA och DHA kan dämpa frisättningen av kortisol.

En fosfolipid (typ av fett) som finns i äggulor kan motverka kortisolets skadeverkningar.
Div droger.

Finns det något mer än fisk och ägg som jag kan äta så tipsa mig gärna. Tips som träning, bättre kost och mindre stress undanbedes vänling men bestämt.




 


Kommentarer
Postat av: kenneth

Karlovic vann, satan vilken skön match det var!!!!!!!!!

2008-04-23 @ 08:18:43
Postat av: Anonym

Kolla apoteket vetja!!!!1

2008-04-23 @ 19:49:03
Postat av: peter eriksson

Lax, ta även fiskoljan eye q, bäst enligt mig även dyrast, men tänk vad ett dåligt tradingbeslut kan kosta.

2008-05-09 @ 10:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0