Tapas

Ikväll finns det barnvakt. Klassisk parmiddag med fam Börje, fam Henrik väntar. Tapas och god dryck vilket gör mig på lite bättre humör. Och inte nog med det! Igår fick jag lite kred från en tidigare okänd man för mig. Kul tänkte jag, han var trevlig. När jag sedan googlade upp honom så finner jag att han är:  Internationell mästare i schack.

Feedbacken blev plötsligt mycket mer värd. Och mitt självförtroende är nu tillbaka på normala nivårer igen.

Davydenko - Andreev avslutades precis. Som vanligt när Davy väljer att fullfölja en match så blir det en bra match att trada. Även om jag inte på något sätt lyckades uttnyttja topparna så var jag ändå nöjd. Lite synd bara att Andreev tappade *5-6 40-0 i avgörande set. Ett tiebreak hade inte varit helt fel. 6-3 4-6 7-5 blev anskungens seger siffror.
Skadan från förra veckan? Haha. Jojo. Finns det någn som fortfarande tror att han verkligen var skadad..?

Federer - Nalbandian är nästa match ut. Om man bortser från Federers matcher mot Nadal så är det första gången på fem år så är inte inte Federer favorit från start. Anledningen till det är inte bara Federers halvtaskiga start på året och Nalbandians fina form, utan även inbördes möten. 8-8 står det mellan herrarna men Nalbandian är den som vunnit de senaste matcherna.

Jag avaktar. Båda spelarna har visat sig kunna spela bäst i världen ena dagen för att en annan dag vara en medelmåtta. Först under 1.5 blir nog en bokning what so ever..

I övrigt så är det sol och 16 grader här på framsidan.

Kommentarer
Postat av: teo813

http://www.slutet.se/

:)

2008-04-25 @ 17:04:05
Postat av: Fredrik

En lite fråga angående dagens final som jag antar att du såg:
Om Federer hade vunnit andra set med t.ex. 6-2 , Vad skulle Nadal ha stått i under setpausen då?

Jag köpte mycket på Nadal från 1,5 till 1,7 i sandra set eftersom jag tyckte att det verkade aldeles för högt. min tanke var ju någonstans att kunna boka tillbaka om Federer hade vunnit setet. Men man vet ju aldrig hur marknaden reagerar....
Nu slutade det ju bra för min del denna gång, men jag försöker utvärdera och undrar vad du tror?

Vet du varför Djokovic bröt så plötsligt igår? Jag låg helt fel där och trodde att han snart skulle komma igång. Blev väldigt snopen när han bröt :(

2008-04-27 @ 18:06:30
Postat av: Johannes

Fredrik:
Jag körde inte Federer - Djokovic, så jag vet inte exakt vad som hände. på länken här finner du vad Djokovic sa på pressträffen efter matchen iaf:
http://montecarlo.masters-series.com/2/en/players/interviews/stories/08_djokovic6.asp
Jag var också lite förvånad att marknaden körde upp Nadal till 1.60+ vid 0-3 och tom över 1.7 vid 0-4. Vid 1-4 så låg han kvar på 1.65.. Saken var den att Federer totaltdominerade de första fyra gamen i andra set. Utifrån de fyra gamen så borde han ha vunnit lätt. Flera spelbolag låg många gånger ute med rätt höga odds på Nadal med, så det var inte bara BF-marknad som reagerade starkt på Federer inladning i 2:a set. Vad han hade stått i i en setpaus mellan 2:a och tredje set är svårt att säga. Hade han förlorat setet med 0-6 så hade Federer varit favorit, Nadal skulle då ha servat först i avgörande set efter att ha tappat sin serve 3 gånger på rad. Min gissning är att Nadal skulle ha stått i 2.14.
Om Nadal hade förlorat andra set med 2-6 så hade han stått i 1.75-1.80, trots att han även då skulle ha servat först. Hade han förlorat setet med 4-6 så hade han nog stått i 1.61-1.66.
Mitt målodds på förhand om Nadal skulle ta första set och förlora andra var 1.65-1.80. 2-0 i set till Nadal(i andra set är det marknaden samma sak som "Nadal vinner andra set") handlades till hela 40ggr, dvs 1.025 spelades på att Federer skulle vinna andra set...

2008-04-27 @ 21:17:42
Postat av: Fredrik

Tack för ett givande svar!

Så vid 0-4 kunde man alltså få 40ggr på att Nadal skulle vinna andra set!! Det låter ju otroligt högt!?
Även om Federer dominerade stort i de 4 gamen så såg jag det inte som otroligt att Nadal skulle vända och vinna setet, det var därför jag handlade honom. Jag tycker att man många gånger har sett Nadal kunna höja sitt spel när det behövs, och likaså Federer tappa sitt när man minst anar det(på sista tiden)
Det hade väl varit mycket mer värde i att spela Nadal 2-0 till 40 ggr än att spela Nadalseger till 1,7 ??

2008-04-27 @ 21:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0