Höstkallt

En lite kylig morgon här i Götet. Jag får lite höstkänsla. Inte en sådan där höstkänsla som man kan få en fin höstdag, utan en sån där kall och regndaskig höstkänsla.

Efter min tvåveckors diet i maj då jag gick ner 10kg så har jag, hör och häpna, lyckats hålla min vikt nu i 10 veckor utan att gå upp igen. Igår var jag inne i på livsviktigt och träffade Göteborgs hälsoguru Helena Berggren. Hon var på så bra humör och jag med att vi snackade på en stund. Jag glömde helt bort min regelvidriga parkering på lilla Drottninggatan.

800 pix för 15 minuter parking.

Jaja, eftersom vi inte inkomstbeskattar så får man väl bidra på andra sätt.
Det var lite komiskt när jag kom ut till bilen. Lapplisan, som var en liten söt tjej i 20-års åldern med cykelhjälm hade inte satt på lappen på bilen än så jag frågade om hon kunde göra det även om jag hinner sätta mig i bilen. Jag kan lappa dig ändå sa hon bara och jag kontrade med att det är härligt att se att  någon på kommunen gör sitt jobb.

Lapplisan cyklade iväg och jag satt nöjt i bilen och var nöjd med med själv för att jag inte låtit mig påverkas negativt och för att jag varit trevligt med henne. Då knackas det på min bilruta. Jag öppnar rutan och där står en nysvensk och skäller ut mig på ett nästintill obegripligt språk. Han menade att han parkerat bakom mig och också fått en b-pot och att det var mitt fel, eftersom han trodde att man fick stå här eftersom jag gjorde det.

Ja jösses.


Jag ska börja med en veckas diet idag och köra till tis nästa vecka. Nästa torsdag får vi celebert besök från huvudstaden då Ekonomichef Björulfsson och hälsar på, och då måste dieten vara klar så jag kan dricka öl.


Gårdagens trading gick bra, inget speciellt att rapportera. Allt är som vanligt.
Scoreboarden lever sitt eget liv. Marknaden överreagerar. Spelarna chockar.

Rochus(1.75) tog ledningen med 6-4 men blev sedan breakad i andra set. Marknaden ser 1-3 som förlorat set, trots att motståndaren hade stora problem i varje serve och körde upp Rochus till startpris, 1.7. Vid 1-4 hela 1.8-1.9.

Eftersom hans odds kommer vara 1.8-1.9 som högst även om han förlorar setet så tar jag en mycket stor position på Rochus. Mer eller mindre ett fribet. I värsta fall förlorar han setet med 1-6 och går upp till 2.24. I värsta fall.

Nu gjorde han inte det utan vände(som förväntat) 1-4 till 6-4 och vinst. Jag klev förvisso av redan vid 3-4 och 4-4 men men.



De senaste dagarna har jag tyvärr börjat känna mig rätt trött på att trada. Speciellt tennis.
Jag saknar suget och glädjen helt. Detta är ingen effekt av att det har gått dåligt, för det har inte gått dåligt.

Igår när jag satte mig kl 15.30 och öppnade åtta Betfair fönster, två forum ,tre scoreboards samt några spelbolag så kände jag bara för att stänga av datan direkt på knappen. Jag satt passivt och följde tre matcher i en timme utan att göra en enda trade. Inte förrän Rochus matchen drog igång 17.15 förmådde jag att göra min första bokning. Strax före kl åtta så la jag ner, for och käka, tog ett bad med Tilda och gick och la mig.

Alla har väl sina dagar när jobbet känns tråkigt. Jag har det inte så ofta, men jag har det nu.
Kikade precis igenom kvällens 23 matcher och hann tänka - hoppas det regnar hela kvällen i New Haven.

Det blir nog bättre nästa vecka när US Open drar igång. Jag älskar att köra night-session med en grym fem-setare på ett kokande och högljut Arthur Ashe Stadium. Som Agassi - Baghdatis t.ex i US Open 2006.
Det var en otrolig match, både trading och sportsligt perspektiv.


Sanna är borta från OS och svensk media skriver att ett av våra största guldhopp är borta.
Guldhopp?

Låt mig ge en beskrivning av hur den hyfsat objektiva marknaden på Betfair såg på Sveriges stora guldhopp innan OS:

Sanna Kallur
: 13% guldchans
Stefan Holm: 30% guldchans
Stefan Nystrand: 100m f: 2% guldchans, 50mf 5% guldchans.
Therese Alshammar: 5% guldchans
Ara: 9% guldchans
Wissman: 0.8% guldchans
Kluft: 5% guldchans, 25% medalj (längdhopp)
K1 500m : 5% guldchans
Segling, Rasmus Myrgren : 34% guldchans (Vädering efter första dagen, ingen värdering innan start)

Kommentarer
Postat av: Cobbe

Jag håller med dig att det var för stora förväntningar på svenskarna innan OS. Sätter man på sig de "utländska glasögonen" ser man att vi ska vara nöjda med tre överraskande silvermedaljörer. Men än kan vi hoppas på mer.

2008-08-20 @ 08:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0