Carola/Johnson 1.05 smashed

Medlodifestivalen är ett populärt spel i Sverige, så också på Betfairs oddsbörs.
Paret Carola/Johnson handlades runt 1.05, rätt bra omsättning faktiskt. Marknaden gav de alltså drygt 95% chans att gå vidare direkt till final, något de inte gjorde. Förra veckan så var det E-Type(83%, 1.2) som misslyckades att charma TV-publiken. Marknaden är inte så bra på schlager med andra ord.
image185

Efter att ha hört den usla låten "one love" med Carola så lade jag direkt upp 1.05 på henne. Tyvärr så tog jag bort det direkt efter någon minut, omatchat, eftersom jag int eorkade sitta kvar vid datan längre..

Ancic, som jag hyllade igår vann mycket enkelt mot Baghdatis. Eftersom jag hade aktivitetsdag med Tilda idag så hade jag inte möjlighet att se matchen men Ancic 2-0 i set till 4.5 bombades. Även svärmor hittade 2.68 inplay vilket får ses som mycket snyggt!

Kommentarer
Postat av: Peter Dahlenmark

Hur kunde du ta bort den Johannes? Själv bokade jag 1,06 och 1,07 på dem, men tappade stor del av det hela genom att jag också hade bokat Rognedal. :( Räknade lite fel eftersom det var två vinnare på spelet.

2008-02-16 @ 22:56:36
Postat av: Mistah

Jag gjorde samma sak, fast både på 1.04 och 1.05. Låten sög, men jag fick kalla fötter och tänkte att "svenska folket" inte var att lite på, och därmed skulle rösta fram dem ändå.

Det var ju dumt i efterhand. Rognedal matchades till 50 gånger pengarna också. Visserligen bara 200SEK, men någon blev väl glad för sina 10K.

Säg inte att de var till 50 du bokade Peter?

2008-02-17 @ 06:50:16
Postat av: Peter Dahlenmark

Nej, till 10 och 15, de sista 10 missade jag att ta bort då Rognedal o Andra Generationen slogs om sista platsen. Å andra sidan, om Kebabpizza gått till Globen så hade jag vunnit motsvarande en ny Volvo.

2008-02-17 @ 08:45:07
Postat av: Peter Dahlenmark

Skämt åsido, det hade blivit bra resultat. Men synd att inte omsättningen blir ändå större på evenemanget, som när olika omröstningsprogram sänds i UK.

2008-02-17 @ 08:47:05
Postat av: Mistah

Peter,

Hade kebabpizza gått vidare hade jag sagt upp mitt medborgarskap :) Jag håller med dig om att det är tråkigt med likviditeten, men med tanke på hur många fler britter än svenskar som hänger på Betfair så är det ju inte så konstigt.

Har efter många om och men fått tummen ur och lagt upp min tradingblogg (http://backtolay.blogspot.com/) och det allra första inlägget blev en kort kommentar till just schlagern.

2008-02-17 @ 11:05:08
URL: http://backtolay.blogspot.com/
Postat av: Martin

Hade varit kul med lite analys om matchen Ancic-Murray. Vad tror ni om den?
2.64 på Ancic känns klart lockande tycker jag. Han har ju servat som en gud under veckan, även andraservarna verkar var ruggigt svåra att returnera. Han har 1-0 på Murray.
Det som talar emot Ancic är väl att han är svag i tiebreaks (under 50%) samt har 3-6 i finalmatcher. Ingen vinnarskalle?

2008-02-17 @ 14:19:58
Postat av: Martin

En ruggigt underhållande match hittills!
bra spel - Murray fick slita hårt för att ro hem första set.
Hoppas att ni tennisvänner kollar.

Ancic har hög 1:a-serveprocent, men servarna biter inte alls på Murray, som returnerar det mesta. Jag har därför lag mitt lilla tradingplus på Murray tillsvidare.

2008-02-17 @ 15:46:18
Postat av: Johannes

Peter: Snyggt bokat. Anledningen att jag läämnade marknaden var att jag var tvungen att stänga av tv:n för att matchen Knapp - Li gick in i tiebreak och full koncentration behövdes. Håller med om att omsättningen bordevart högre, kanske blir deet till finalen. Betfair kanske även lägger lite på att marknadföra #spela emot en sclagerlåt# - betting som det sa vara:)
Mistah: Kul att du ska börja blogga!
Martin: Jag körycket sällan finaler eftersm helgerna innehåller få matcher= ledigt. Jag såg inte matchen med läste precs att Murray vann med 9/10 breakbllar räddare.

2008-02-17 @ 16:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0