Nattmat

Sen hemkomst efter Kallur gav tre kvälls/natt matcher att trada.

Hade fått tre trevliga resultat om det inte vore för att jag lämnade datan i ena matchen.
Jag om någon borde veta att en match inte är slut om det så står 6-0 6-0 5-0 40-0 1:a serve. Men minnet är tydligen på väg utför.

Garcia hade 1-0 5-3 mot Marrero och handlades till 1.05. Jag hade fint+ men inte tradat ut.
Ett ögonblick senare stod det 6-6 och tiebreaket förlorade han såklart precis som följande set och matchen.
Som lägst handlades han till 1.03.  BSES igen när mina 23/23 förvandlades till årets näst största förlust, eftersom jag nästan handlingsförlamad inte kunde göra en sak rätt, samtidigt som allt gick emot efter matchvändningen.

Riktigt irriterad är jag dessutom, han handlades till 1.06 när han servade för matchen, och gick upp till 1.7 efter break+hold vilket är ett sjukt bra värde, även om servaren varit Karlovic. Var var jag då?

Horna vann väntat mot Calleri efter ett fantastikt servande. Eller vad sägs om 88% förstaservar vunna och 100% andraservar efter 3/4 av matchen? 2.5 från start var ett måste att hänga på, han handlades aldrig högre inplay.

Dagens bästa värde skapades i nattmatchen mellan Gonzalez och Capdeville.
gonza
Gonzalez oddskurva

Gonza(1.26) tog tidigt ledningen men tappade serven vid 4-4. Jag erbjöd en större slant på Capdeville till oddset 2.14, man vet ju aldrig liksom.

Ingen var ju gladare än jag när hela vadet matchades och skärmen skrek grön som en rymdgubbe.
Capdeville hade inte handlats till 2.14 om han vunnit setet, han hade handlats högre. I värsta fall till samma pris.
Det var ett freebet som uppstår rätt ofta. Felet folk gör är att de tror att någon vunnit ett set för att de har 5-4 3015 kombinerat med att de går på känslor och inte tänker på kommande odds. När likviditeten dessutom är låg så får många en "passa på" feeling, precis som att de tror att marknaden stänger efter nästa boll.

Hade jag inte lagt upp 2.14 så hade ingen velat spela på 2.14. Men eftersom det var det enda stora vad som fanns så tog någon det, utan att tänka efter. De riktigt fina värdespelen hittar man alltså inte, de skapar man.

Småplus till slut trots att jag läste ekonominyheter till en kostnad av en thailandsmånad. Tro fan att man ser äldre och äldre ut.

Kom på att jag pratade API-program med de andra i Åre. Faktum var att alla som var där var vinnande på BF och ingen använde något program. Det ska tilläggas att livespel var en gemensam huvudsyssla vilket kanske förklarar en del, men ändå intressant.

När tar oljan slut?
Hur kom jorden till?
Vem mördade Palme?
Hur bli man bjuden till "bloggträffen" i Norrköping?

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hej och välkommen tillbaka till Göteborg
Tack för en intresant läsning och lektion i trading, som vanligt.
Nu har jag en fråga.

Tradar du denna turnering enbart genom att följa scoreboarden? Får man i så fall inte ett väldigt underläge mot de som kan se matchen? Och är det inte otroligt tråkigt att sitta och titta på en scoreboard i flera timmar?

2008-01-30 @ 09:00:45
Postat av: Fredrik

Just det....en sak till
Vad betyder "hold".....du skrev "efter break+hold"?

Om 1,7 var ett för högt odds på Garcia när han tappade serven så undrar jag vad du anser skulle ha varit ett korrekt odds? Och vad stod han i sedan direkt efter han hade förlorat andra set?
Om du hade varit kvar vid datorn när han förlorade serven så skulle du alltså ha köpt han för 1,7? och sedan räknat med.......?

2008-01-30 @ 09:13:19
Postat av: ..

Melbourne Tigers - Brisbane Bullets live nu på Betfair. =) Betta Please

2008-01-30 @ 10:39:20
Postat av: Cillen

DU ska inte inte med på någon bloggträff. PUNKT. Du kan möjligtvis få äran att hämta upp mig efter krogen.

2008-01-30 @ 11:39:38
Postat av: Christian

Om Horna vann nastan 100% av poangen pa andraserven kan det bara betyda en sak, namligen att den goda Agustin tankade for att fa resa till Argentina sa snabbt som mojligt.

2008-01-30 @ 12:27:35
Postat av: Crobbo

Det måste betyda att ingen av er har provat någon API
produkt för om så var fallet skulle ingen trada med
Betfairs interface:-)

Placera ut direkt bet med en produkt som har "stegen"
är helt enkelt oslagbart.

:-)

2008-01-30 @ 12:41:44
Postat av: Jarmo Pistol

Crobbo> Har du ägarintressen i
API?

2008-01-30 @ 13:10:29
Postat av: Crobbo

Haha, nej, men för en tusing kan man göra sitt bettande
MYCKET enklare, dessutom så spar man pekfingret.

Du missar heller inte oddsröreslser då du har uppdaterade odds var 0.1 sekund, bara det i sig är
värt pengarna.

2008-01-30 @ 14:37:06
Postat av: Jarmo Pistol

Låter intressant, har du någon länk att bjuda på?

2008-01-30 @ 15:04:32
Postat av: Anonym

Här hittar du de produkter som är godkända och har avtal med Betfair. Ingen kan ha ägarintressen i ett API då det betyder gränssnitt :).

http://solutions.betfair.com/index.php

2008-01-30 @ 17:44:06
Postat av: Jarmo Pistol

Ty, my bad then...:)

2008-01-30 @ 18:39:58
Postat av: Johannes

Fredrik#1: Någon fungerande uppdatering måste finnas, officiel livescore, tv, steream eller annat spelbolag som uppdaterar.
Moviestar tradar jag efter scoreboarden, bwin till viss del men det har satt poängen fel typ 20ggr på fem matcher så de är bara en referens. bwin rapporterar även om trainer vilket kan vara bra att veta. Jag skulle definitivt inte säga att man får ett underläge generellt om man inte ser matchen men andra gör det. Att se en match kan vara bra men även ge intryck som påverkar en för mycket. Jag anpassar mig alltid till hur snabb marknaden är, vilket varierar. Om någon konstant är snabbast och hans vad landar först efter varje boll så gör det inte så mycket eftersom det även fungerar som en bra livescore. Men det gäller att "hålla takten" mellan bollarna, dvs radera omatchade bet i tid.
Om det är tråkigt att titta på en sb flera timmar per dag? Nop, så har jag inte tänkt på det. Jag ser det fortfarande som fantastikt att jag har möjlighet att försörja mig på det.

"Hold" betyder att spelaren som servar vinner sitt servegame. Motsatsen, att han förlorar servegamet blir break.

2008-01-30 @ 20:22:15
Postat av: Re: Fredrik#2 / Johannes

Marknaden värderade båda spelarna till 50% vinstchans 5 min in i matchen och under de första 8 gamen. EFter breaket så gick han upp från 1.05 till 1.4, och efter att M därefter hållt sin serve så handlades Garcia upp till hela 1.7, ställningen då var *5-6.
Om vi utgår från att marknaden värderat matchen till 50/50 så ska oddset på Garcia vid ställningen
6-6(hold) vara 1.33, och om han förlorar sin serve= 5-7(break9 2.0.
Nu var det rätt uppenbart att marknaden skulle justera upp Garcias odds ytterliggare om han förlorat serven till 5-7, eftersom han då hade tappat 5-3 till 5-7 vilket självklart innebär att ingen vill spela på honom. Så måloddset för break blir 2.3 istället. Men om han håller serven så har han 50% chans att vinna matchen i tiebreak och om han förlorar det så har han 50% chans att vinna avgörande set. Det ska ge honom oddset 1.33 vid start för tiebreak.

Oddset 1.7 med normalt oddsfall till 1.33 vid hold motsvarar 48% chans till hold, vilket var way to high. Garcia hade hållt serven 10 gånger av 11 under matchen, han höll den 15/17 totalt. Att han ska ge över 2 gånger pengarna på hold vid 5-6(han höll blaknkt) var bissrt och omöjligjorde det för mig att boka honom.
Nu var de tju uppenbart att marknaden inte gillade honom och det var klrt att han inte kommer gå ned till 1.33 inför ett tb. Han gick ned till 1.4-1.45 vilket motsvarar ett odds på runt 1.6 på hold, vilket även det var för högt. Han borde ha gett 1.3 vid 5-5 och 1.5 vid 5-6, för att sedan gå ned till 1.35 inför ett tb. Det motsvarar att han skulle haft 67-68% chans att hålla serven(88% i matchen totalt), vilket jag kan köpa eftersom han precis gått från 5-3 3030 till 5-6.

Jag kom tillbaka vid 5-6 och köpte honom till 1.7 och även till 1.45 innan tb. Tyvärr.

2008-01-30 @ 20:37:02
Postat av: Fredrik

Tack för de utförliga svaren! Nu skall jag läsa i lugn och ro och se om jag kan förstå.....sedan återkommer jag säkert med mer frågor.

Jag tradade just i Arguello-Monaco sista setet. tyvärr för min del så vann Monaco. Jag hade massa plus på Arguello och lite minus på Monaco.(två missade matchbollar) Var det något konstigt som hände under det setet? Själv tyckte jag att det var lite konstigt att vid lika läge så var Monaco så stor favorit ca 1,5-1,6 under nästan hela setet, trots att det uppenbart var helt jämnt mellan dem.
Vad säger du om det?

2008-01-31 @ 00:14:29
Postat av: Re: Fredrik / Joh

Synd att du inte fick med något från matchen. Han hade tom TRE matchbollar men torskade. Dessutom så hade han *4-3 3015..

Eftersom Monaco stod i 1.25 från start, vilket bygger mycket på historiska fakta så tycker jag att 1.6 är helt rätt vid oavgjort på slutet av matchen. Jag tyckte tom att 1.6 var bra inför sista set.
Korrigeringen från 1.25 till 1.6 innebär att marknaden trots att matchen är oavgjord omvärderat vinstchansen från 80/20 till 62/38. 50/50 hade varit fel, 62/38 är helt rätt där.

2008-01-31 @ 00:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0