Betfair Rainbow

Efter att jobbat fyra-fem dagar i veckan framför tennismarknader i över två år så har jag lärt känna marknaden. Iaf lite.
Den är som en halvtaskig vän liksom.

Ibland älskar jag den. Ibland gör den mig besviken.
Ibland så finns den inte där för mig när jag behöver den, men jag vet att den alltid kommer tillbaka.

Det mesta som går att utläsa av marknaden är bara små små detaljer. En av alla saker som jag alltid noterar direkt är såklart likviditeten och typen av likviditet. Hur många tradar aktivt på marknaden, finns det någon market maker osv.

Under den senaste tiden så har det tillkommit en storlirare på tennismarknaderna.  Inget konstigt med det men det intressanta är att det är en svensk. Och jag vet inte vem eller vilka det är.

Ibland har jag misstänkt Teo för att sitta och fjanta sig på halvtomma marknader, men det spåret är nu utraderat. Dessutom så lär denna nya bekantskap sitta med courtsidekontakt, vilket inte Teo eller vi gör(än).

Det kan knappast vara en privatperson, med tanke på volymen. I kvällen match t.ex så la vederbörande upp en 1 miljon bokning på 1.2 på Hantuchova när hon tog ledningen med *3-0 och lät den ligga i flera minuter(startodds 1.50).  Sen så vet såklart bokaren mycket väl hur mycket en nattmarknad kan svälja, max ett par 100k.

Jag är 100% säker på att det är en svensk(svenska belopp).

Men vem/vilka är det?


Kors i taket - jag bloggar igen!
Varför?
Jo, Betfair international(alla kunder i EU utanför UK går numera via Malta och kallas BF Int.) har crashat.
Igår var det Rainbow på Liseberg och nu alltså Betfairs tur att gå samma väg till mötes.

Sidan ligger alltså nere. Tack och lov för att jag hängde tvätt mellan matcherna så jag inte hann påbörja någon ny match och sitter därför inte i position under crashen, vilket är bra eftersom det inte ens går att ringa Betfair och ta bort lagda spel.

Jaja, det blir en tidigt kväll, lika bra det. Imorgon ska jag åter på Gothia Cup och heja fram min kusin Matilda Rödholm i Jitex när de möter ett lag från Dallas, Texas. Jitex kom tvåa ifjol och lär vinna i år. Btw så gjorde hon mål idag, trots att hon spelar mittback!

Min dotter Tilda 4 år var helt klart bäst idag när vi skulle åka och titta på matchen.

(Jag) - Kom nu då, matchen börjar snart!
(Tilda)- Men pappa
(Jag) - Jaaa?
(Tilda) - Du har ju sagt att flickor inte kan spela fotboll.
(Jag) - Har jag sagt det?
(Tilda) - Ja, när vi tittade på tv
(Jag) - Ja just det. Så är det.
(Tilda) - ? (levande frågetecken)
(Jag) - Men...men..flickor kan leka fotboll. Så är det. Dom leker fotboll.
(Tilda) - Pappa. Det vill jag med göra.
(Jag) - *tyst* (tänkte: NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO)

Kommentarer
Postat av: Pelle

haha

2008-07-17 @ 11:58:16
Postat av: Wowbagger

Oj, jag älskar såna härna små mysterier. Lova att uppdatera när nya ledtrådar dyker upp!

2008-07-17 @ 12:31:03
Postat av: teo813

-att lägga en miljon bokning på en sajt som crashar minst 10 ggr per år, mycket smart... :D



-man undrar hur de kan ha courtside kontakt på så många olika tennisbanor, det låter för bra för att vara sant, någon annan förklaring måste finnas.



-med tanke på att de verkar ha bra info på livescore från amerikanska tennismatcherna man ska kanske gratulera de för vinsterna de eventuellt gjorde på levin-isner match? (...)



-köpläge för några aktier i stockholmsbörsen? ;-)



(jag tar för givet att de läser denna blogg)

2008-07-17 @ 16:06:29
Postat av: Hej

Dagens skratt fick jag när jag läste konversationen med din dotter. Du är en bra fadersgestalt du, inga jävla krusiduller.



Hare bra!

2008-07-17 @ 16:13:36
Postat av: Anonym

Det är ganska tydligt och se om en marknad har "courtsiders" ligger omsättning på mer än ~1.5 miljon i början av ett set på en court 1 , 2 bana. Frågan är bara vem som layar deras odds? Eftersom de spelar bara till värdeodds.

2008-07-18 @ 07:33:38
Postat av: Anonym

och de får nog en viss sponsoring av Betfair för att lägga ut odds på varje boll, utan deras odds = värdelös omsättning



måste vara något bettingföretag likt bettingpromotion som ligger bakom courtsiders



kan tänka mig att de kör en software eller något, så de knappar bara in poängen och resten sköter botten själv

2008-07-18 @ 07:36:08
Postat av: Wowbagger

Signaturen "Anonym" har man sett posta många gånger på bloggkommentarer, men " " var en ny bekantskap.

2008-07-18 @ 08:05:55
Postat av: Anonym

johannes, är det du som postar i fiddes dagbok???



http://www.viasatsport.se/fiddesdagbok/

2008-07-18 @ 22:05:54
Postat av: Johannes

Nej, jag har aldrig postat i Fiddes blogg. Jag kollade nu snabbt och såg någon kommentar med signaturen swedsil som är min men det är inte jag som postat den :)

2008-07-19 @ 04:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0