Hon röjer upp i våran kanal

Jag hade planerat in eftermiddagen till att uppdatera mig om spelare, lottningar och annat inför Indian Wells som drar igång ikväll. Men jag har inte kommit igång, eftersom jag inte riktigt kan lägga allt "bot" snack åt sidan. För många spelare hävdar fortfarande att något inte stämmer. Att Betfair plockar pengar från marknaden.
Därför har jag nu "testkört" Betfairs nya programering. Det tog 5 minuter att göra tio tester.

Min slutsats är glasklar till 100%

Jag hade fel.

Betfair gör egna vinstgivande transaktioner på marknaden utan någon fördröjning alls.


Bara till att gnälla lite och sedan anpassa sig till de helt nya spelreglerna. Det värsta man kan göra att lägga fokus på saker man inte kan påverka och därmed tappa fokus på det man kan påverka. Det är trots allt inte hela världen.

Kommentarer
Postat av: Swingtrader Igor

Det är förjävligt,jag ser fram emot att se andra blanda sig i,så bitter man kan vara!!!!!!!!!!!!!

Johannes kan du ge konkret exempel på de tester,jag vill bilda mig en uppfattning om hur mycket det handlar om?

Hänger inte med riktigt.

Ciao

2008-03-12 @ 17:53:02
URL: http://betfairswingtrader.blogspot.com/
Postat av: Joh

Tja, gå in på en cricket, basket eller tennismatch som är helt tom på bets eller nästan tom.
skicka två lay som tillsammans ger under 100% så ska du se att ingen av de någonsin når markanden utan äts upp av en bot på vägen fram. Och du bli direkt all red.

2008-03-12 @ 18:14:55
Postat av: Nicke

Testade nyss, hände ingenting.

2008-03-12 @ 20:16:19
Postat av: Mats

Det händer hela tiden Nicke

2008-03-12 @ 20:34:50
Postat av: Nicke

Mats: Kan du fixa en film/screenshots?

2008-03-12 @ 21:07:27
Postat av: Oddshandlaren.com

Det är ledsamt. Men samtidigt håller jag med dig om att det är bättre att anpassa sig än att sitta och gnälla. Jag tror inte att det kommer påverka min trading nämnvärt, men jag tycker att det är dåligt från Betfairs sida.

Löser de så att spelaren istället får bästa oddset så går jag med på det. Dvs att spelarna får "mellanskillnaden" och inte Betfair. Men det lär väl inte ske.

2008-03-13 @ 00:39:01
URL: http://www.oddshandlaren.com
Postat av: Daniel Bergström

Det är väl allmänt känt att det finns botar som jobbar på det här viset. En av dom är börsnoterad på den svenska börsen, Betting Promotion, ett företag som du väl i högsta grad känner till Johannes?

Det är väl bara en av flera intäktskanaler som BP har på Betfair, utöver det ordinarie överodds-tradandet.

Mvh,
Daniel

2008-03-13 @ 10:31:13
Postat av: Carl

Visst finns det andra bottar som gør samma sak, men så vitt jag førstår så spelar dessa efter samma regler.
I detta fallet ær det ju inte så och det ær det jag vænder mig emot.

2008-03-13 @ 12:48:34
Postat av: mr Mekong

Detta har inget med botar att göra utan är vanliga arbitrageaffärer pecis som på fondbörsen! Denna girighet från Betfairs sida, som dom självklart borde informera om, öppnar upp för någon konkurrent att öppna en riktig spelbörs (finns ju redan några men dom kanske också gör likadant) som det var tänkt från början. Är ju en högeligen lönsam marknad i alla fall!

2008-03-13 @ 13:53:01
Postat av: teo813

Joh:

Ta bort dina 10.000 @2.02 från transen.
Du kommer inte att kunna stänga din position när
hon står på 1.7 på lördag morgon. (förutsatt att hon inte blir sjuk)

:-)

2008-03-13 @ 17:29:27
Postat av: joh

:)

2008-03-13 @ 22:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0