Nytt jobb

SO-lärare känns rätt soft. Eller köra spårvagn.

Nytt jobb tänker jag på när jag lyckas med bedriften att trada två matcher parallet i 3 timmar och:

Lyckas få +66/+66 till +1 i ena matchen
Lyckas få +25/+70(70 på vinnaren inför avgörande tb) till -5

Hur kan man göra det kanske någon undrar?

Svaret är; Förbannad girighet och sjuk otur. Kanske lite trötthet efter 12 timmar intensiv trading med.

När Ferrer står i 1.46 inför tiebreak i sista och börjar med att minibreaka så tar inte "någon" bort sin 1.43 klump på 140 pannor. Per automatik så tar man det kan kan då eftersom korrekt odds ska vara 1.26, med syfte att direkt boka av på just 1.26. Men 0.1 sekund efter minibreaket så visar scoreboarden rebreak, 1-1. 2-0 hade givit oddset 1.2

Just denna gång var jag först på klumpen 1.43, många kom precis efter men det allra flesta raderade direkt.
Marknaden älskade Ferrer hela tiden, i sista set så handlades han 30-70 punkter för lågt mest hela tiden, vilket gjorde att jag var rätt nöjd med att jag hann ta 1.43, efterosm jag mest bokat honom innan.
Men PANG så var tycket borta. Att världsfemman Ferrer mot mediokre Lee sedan tappar **1-0 till 1-5 på 1 minut blev en mycket oönskad konsekvens. Det händer knappt en gång på 10 och inatt då hände det.
Sjuttiofemtusen läxor till att akta sig för tiebreak, hur stort värdet än må vara.

I den andra matchen var det inte mycket att säga. Bokade Canas självsäkert efter varje boll från 2.0 ner till 1.01.
Där var det stort värde och alternativet hade varit att stänga av datan. Vilket jag borde gjort.

Tre timmars magnefikt trading, långt över en mille fram och tillbaka, väck väck väck.
Inte ens några Betfair poäng att trösta sig med.

Första gången på länge lyckas jag förstöra en massa dyra grejor i min ilska.  Jag var kass på det tidigare, men förutom en bad week i höstas så har jag inte ens smattrat ett tangentbord de värsta dagarna senaste året.
Lugn och fin. Men inte inatt.

Inatt så rök:
En mus
Mni fina mobiltelefon
En låda leksaker.
En soffa
Div lösliggande föremål

Trots plus på natten så är jag så jävla le just nu på oddshandel och allt som har med tennis att göra.
Jag vill inte se en lay, inte en back, inte en tennisboll, inte nått mer. Det kommer ta timmar innan detta går över, i värsta fall hela påsken.
 
Nåja.
Lives goes on.
 


Börje från marknadsavdelningen på SAAB ringde idag och bad mig hjälpa till att bojkotta mobiloperatören 3 lite. Han är en mycket principfast människa. Förslagsvis skulle jag göra det genom att gå med i "blåst av mobiloperatören 3" klubben på facebook. Jag tycker att alla här ska gå med i den klubben. Speciellt glesbygdläsarna, eftersom ni har usel täckning med 3. 3 skiter i er.

Sedan ville han ha hjälp att dela ut flyers(hur han nu hinner med det) utanför 3:s butik i Nordstan. Det tackade jag direkt ja till och vi bokade in kommande "lönehelg" för bästa effekt.

Vad han vill uppnå är oklart, men Börje hatar 3 för att dom tydligen överdebiterat honom. Sedan så vägar det ge sig. Jag har egna erfarenheter av 3 sedan tidigare, och jag kan bara instämma. Riktiga ockrare!


Pigga upp mig lite nån!

Kommentarer
Postat av: Linus

Jag kan pigga upp dig med en exklusiv intervju med Pim-Pim, gjord i helgen, på www.downtheline.se :)

2008-03-18 @ 08:21:02
URL: http://www.downtheline.se
Postat av: Gurk

Canas-matchen var helt sjuk. Inte ofta man tycker att det är toppchans att den som leder med 1-0 i set och har break antagligen kommer bryta matchen i förtid.

Inte blev det bättre av att stackars Monaco fick 100 linjebollar dömda ut.

2008-03-18 @ 08:35:25
URL: http://akutpsyk.blogspot.com
Postat av: XXX

lillplussen ska man inte deppa för mannen

2008-03-18 @ 09:38:05
Postat av: Johannes

Trevlig intervju Linus

2008-03-18 @ 09:55:06
Postat av: Fredrik

Kan bara säga att jag förstår dig Johannes. Det måste kännas tungt idag! Men även om det gick dåligt i natt så kan jag trösta dig med att du trots allt är VÄLDIGT skicklig på tennistrading....många andra skulle vilja vara i dina kläder och ha det kunnandet. Nästa gång gör du inte om samma misstag.....det blir nog tråkigt att köra spårvagn i längden. Men halvtidsjobb kanske inte är fel för att få lite distans....det skulle nog göra dig till en ännu skickligare trader.

2008-03-18 @ 10:04:48
Postat av: Cecilia

Jag kan ta en av dina diskdagar....

2008-03-18 @ 12:45:55
Postat av: Anton

Själv undrar jag mest hur du lyckades ha sönder soffan?:)

2008-03-18 @ 12:46:10
Postat av: Klas

Tungt Joh. Den är gammal, men fortfarande kul när man känner sig lite bitter:
http://www.youtube.com/watch?v=AY-xS-dH9ho&feature=related

2008-03-18 @ 13:32:15
Postat av: Cecilia

Anton, soffan kalarade sig den hade bara "råkat" hamna upp och ner:) Telefonen är det däremot värre med...

2008-03-18 @ 13:41:31
URL: http://missbetfair.blogg.se
Postat av: Fredrik

:)
undrar vad grannarna tycker om att ha en tennistrader som granne som välter soffor mitt i natten?

2008-03-18 @ 13:46:36
Postat av: Linus

Tack så mycket Johannes. Hoppas det är lugnt att vi länkat till dig;)

2008-03-18 @ 13:50:41
URL: http://www.downtheline.se
Postat av: Anrik

ta nån dag off och sen har du tillbaka spelsuget och börjar dominera igen.

Nåt glädjande ?
ok, du är långtifrån nån ledningen i tangentbordskastning.

2008-03-18 @ 14:15:27
URL: http://travochpoker.blogspot.com/
Postat av: Kristoffer

Fredrik>>>
"Nästa gång gör du inte om samma misstag.....det blir nog tråkigt att köra spårvagn i längden."

Misstag? Du menar att soffan och mobiltelefonen rök.

Johannes>>>
Kan pigga upp dig med att du har en sjuhelsikes bra blogg, förutom tennisklockan. Det är det fulaste skit jag någonsin set. ;)
Du ska nog också glädjas att din bättre halva är väldigt förstående till vad du gör och hur du gör det. Är själv lyckligt lottad men har sett många som fått överge sin spelkarriär för kärringens skull.

2008-03-18 @ 14:20:36
URL: http://www.thefineartofwinning.com/
Postat av: Fredrik

Kristoffer:
Nej, jag är ju inte så väldigt insatt, men jag förstod det som att Johannes såg det som ett misstag att trada i ett tiebreak och riskera den stora säkra vinsten.
Kollade föresten på din sida och ser fram emot fina rekar där.

2008-03-18 @ 17:15:23
Postat av: Patrik

Kom igen nu Johannes , lite motgångar har ju alla , själv har jag nog smashat 5 datorer , när det har gått åt helvete ,varenda gång har jag kommit tillbaka , starkare än tidigare och fortsatt att tjänat grymma pengar månad efter månad.Häng inte läpp , du förlorade ju inte så värst mycket.över dagen totalt sett.
Vill gärna se en post längre framöver när du skriver om hur mycket puss du ligger . Lycka till framöver !

2008-03-18 @ 19:42:37
Postat av: Nicke

Imponerande Patrik, verkligen. Små hundar skäller mest, så jag tror J. hoppar "kukmätar-inlägg".

2008-03-18 @ 22:49:08
Postat av: Fredrik

Ferrero-Ancic var ingen dum match att trada!!

2008-03-19 @ 01:25:59
Postat av: Fredrik

Vilken sanslös match!!

själv satt jag och fegade med mitt tidiga gröna, men om man hade vågat hänga med i svängarna så kunde man gjort sig en rejäl hacka här tror jag.

2008-03-19 @ 02:32:36
Postat av: nurugsinnet

Jag såg att det stod 5-2 i avgörande sets tiebreak till Ancic på scoreboarden för att sedan hoppa till 4-2. Någon som såg matchen som kan bekräfta hur det verkligen var? Bra läge att hacka scoreboarden om någon nu lyckades med det...

2008-03-19 @ 02:54:35
Postat av: Fredrik

Han hade 5-2 om jag inte minns fel, jag var ganska trött

2008-03-19 @ 08:04:28
Postat av: Johannes

Fredrik: Tack. Vad det gäller grannarna som bor ovanför så har det; 1. Ett kolikbarn. 2. Högljuda verbala slagsmål på nattetid obland, bl. inatt.
Cecilia: Jag har skrivit ut din kommentar.
Anton: Jag fattar inte riktigt heller, men jag tog soffan, som är stor och kastade den, var väl mest benen som tog lite stryk, den landade på kanten och stod som en fin staty mitt i vardagsrummer sedan:)
Klas: Han är grym.
Kristoffer: tack tack. Ja, Cicci är bra..
Vad det gäller Ancic-Ferrero så hade Ancic 3-0** och även 5-2* i tiebreak och handlades ner till hela 1.14, trots endast ett minibreak. Ferrero höll sedan sina två servar till 4-5**, Ancic satte första serven till matchbollar *6-4, men tappade sin andra serve till 6-5**. Ferrero häll åter igen sina servar till MP 7-6**, Ancic gör ett serveess till *7-7 men tappar sedan serven och Ferrero tog chansen med MP#2 i egen serve och vann med 9-7.
Ferrero hade även två matchbollar i gamet innan tiebreak. Han hade även breakbollar
två game tidigare och var värdig vinnare.

2008-03-19 @ 09:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0