En genetiskt sett normal förmåga

Under en dags trading får man ibland uppleva lite väl mycket.

Idag har jag sett följade matcher live:

Gonzales - Tipsarevic (3-6 7-6 7-6)
Bolelli - Patience (6-0 6-3) (ev uppgjord)
Lapentti - Volandri (7-6 2-6 6-2)
Ferrero -Kiefer (6-7 6-3 6-4)
Federer - Canas (6-3 6-4)
Roddick - Fish ( 6-1 6-4)
Dulko - Vaidisova (4-6 6-1 6-2)
Simon-Tsonga (6-2 4-6 7-6)

Utöver de har jag följt ca 10 matcher till via scoreboard.

Sista matchen, Simon-Tsonga var värst, knappt slagen av Gonzales-Tipsarevic.

Tsonga har jag en hel del otalat med efter att han  tappade 5-2 i avgörande set mot Nadal i Indian Wells för snart två månader sedan. Den matchen höll på att knäcka mitt psyke totalt, Tsonga trängs numera med Söderling och Mathieu på top3 över största chockers. Jag kan fortfarande få upp en minnesbild av smashmissen han gjorde vid 5-2 15-15.

Det var med stor försiktigthet som jag åter gav mig på en Tsongamatch. Under första set så rör jag inte marknaden alls, men när Tsonga höjer sitt spel utan att marknaden reagerar så hoppade jag in. Han handlades mellan 5 och 7 gånger under andra set, på serve så högt som 9.

Tsonga tog andra set, jag ställer till de lite i gamen och ligger konstant på 0 eller lite minus.
Simon får en breakboll till 4-2 och jag bestämer mig då för att gå in hårt på Tsonga till 3.0.
Tyvärr så räddar han inte breakbollen, och Simon håller sedan serven till 5-2 i avgörande set.

5-2.
Tsonga.

Jag fick hemska rysningar i hela kroppen. Vid 5-3 ska Simon serva för matchen och Tsonga handlas nu till 8.6.
Tyvärr så kliver jag av matchen här med -3 på bägge spelarna. Självklart så brekar Tsonga (blankt) och håller sedan serven. Matchen får avgöras i tiebreak.

image213

I tiebreaket så vänder Tsonga 1-3 till 6-3 och tre matchbollar.
En bunt segervissa traders och spelare matchar inom loppet av 10 sekunder 4.2 miljoner på Tsonga till oddset 1.04.

De som spelade på 1.04 förlorade för Tsonga missade sina 3 matchbollar och förlorade tiebreaket med 6-8.

Men var det egentligen ett så dåligt spel? Tre matchbollar varav de två första i egen serve.

Personligen så bokade jag stort på 1.04, men jag bokade ännu mer på 1.45 på Simon på matchbollen så där försvann 95% av den eventuella vinsten. Men jag gillar bokningen ändå.  Jag fick mini+ på en Tsongamatch och det är viktigt för mitt självförtroende. Även om en match som denna är drömmen att trada så är det inte säkert att man går + bara för det. Den som kommer in snett kan hamna riktigt illa i en match som denna om man inte har förmågan att röda ut för en stund.

Dagens stora behållning sportsligt sett var helt klart Federer mot Canas. Idag så fungerade allt för Roger, även om han endast hade 57% 1:a servar in så märktes det knappt. Det är ju allmänt känt att Federer numera är ruskigt ojämn, men kan han hålla i detta spel så..ja så kanske han kan få sin Garros till slut.


Betfair livestreamar hela veckan, Bet365 med. Viasat sport visar även de från Rom. Eurosport sänder från Berlin där damerna gör upp. Mycket bra täckning dessa veckor. Under denna och förra veckan har jag vid flertalet tillfällen haft fyra olika matcher live - med TV bilder samtidigt. Och det är inte varje dag man har tillgång till sådan lyx. Nästa så att jag smådissar court 6 lite. Bara livescore liksom..


Dagens tråkiga var två.
Mest tråkigt var det att Betfair site la av igen. Även om det enligt rykten "aldrig händer" så hände det. De som kör på API slängdes som vanligt inte ut, utan kunde frossa i nöjesspelarnas slantar. Tyvärr till Betfairs goda minne. Detta är kanske 20:e gången detta händer. Siten går ner, men de som kör via API kan förtsätta.

Det finns inga lösningar på att man får tekniska problem. De kommer alltid att finnas. Men det är ganska enkelt att lägga in en liten stop i systemet som gör att OM siten får problem så att de flesta användare inte kan nå börsen - då stänger man ner marknaderna i samma sekund - för alla. Rättvisst men ändå så görs det inte.
Personligen så var jag beredd denna gång med mitt API, men det behövdes inte eftersom Betfairs backup fungerade, dvs www2.betfair.com.

Dagens andra tråkiga var att Ancic "den trötte" räddade alla 12 breakbollar han fick emot sig. Mycket otacksamt tycker jag. Ancic är annars en av de sämsta att vinna just brekbollar. I år har han bara vunnit 62% av de breakbollar han haft emot sig. Uruselt med tanke på att han ligger på 67-68% vunna bollar som inte är breakbollar. Vunna breakchanser är han bland de sämsta på top50 att utnyttja, så även idag, 2/8.
Men idag så vände det tydligen lite för honom. Tyvärr.


Övrigt:

Jag gick till Apoteket och hälsokosten i frölunda och frågade varför min mage blivit så stor. Kärringarna lurade på mig en massa tabletter och annat för över 2 lax. Och ett DNA-test som jag skulle göra. Meningen med det var för att se om jag är laktosintolerant sa hon. Då kan tydligen magen svälla lite.

Idag kom så svaret.

Hej,

Här kommer ditt provsvar.

Analysen av prov med analysnummer 0795001271SUXG visar på en genetiskt
sett normal förmåga
att bryta ned laktos (mjölksocker).

Mvh
Eva Bäckman

Eva Bäckman, Ph. D.
Production Manager
Dynamic Code AB
Westmansgatan 47
SE-582 16 Linköping
Tele. +46 13-465 53 22
Fax. +46 13-21 21 16
http://www.dynamiccode.se/

 

 
Problemet med magen är alltså inte relaterat till mjölksocker. Så nu vet ni det.

Idag har jag äntligen tagit tag i en sak som jag borde gjort för länge sedan.
Jag bar ner motionscykeln till källaren. Den har stått och skräpat och varit ivägen i över ett år. Men nu är den väck.

Nite!

Kommentarer
Postat av: cill

Kan du släcka lampan åt oss?

2008-05-07 @ 00:31:37
Postat av: Lasse

Tjenare!

ett tips: www.fairshopping.se/betting

äntligen en sajt där man kan klaga/berömma spelbolag!
så trött på skiten som vi spelare får stå ut med ibland.

2008-05-07 @ 02:00:18
Postat av: JOhannes

nice site, kanske kan göra lite skillnad. Jag har dock inga problem med Betfair, även om jag som om allt annat har lite åsikter ibland. Fördelen med Betfair där jag håller till är att de gillar när man vinner -
till skillnad från resten av bolagen. Eftersom de inte är en part i spelet(än så längre) så är det lite enklare för de att möte kunderna.

2008-05-07 @ 02:49:33
Postat av: Lasse

Betfair sköter sig bra , det har du rätt i Johannes. Kanske läge att berömma dom?

2008-05-07 @ 09:21:06
Postat av: Betfair-Klas

Kittlande läsning Johannes. Om du har en normal förmåga att bryta ned laktos så måste du ha en över normal förmåga att hantera adrenalin :). Kan det vara andra drycker än mjölk som har en inverkan på din mage? :)

Christian säger att Dynamit-Theo ska återvända till Sverige, stort!

2008-05-07 @ 10:46:15
Postat av: xxxx

Din hårdservande peruan Luis Horna vann!!!! $$$$$$$$$$

2008-05-07 @ 15:34:11
Postat av: Johannes

xxxx: Min systerson är halvperuan, så Horna är helt klart min favoirt. Kul att han vann. Men jag kommer ändå boka honom i båstad.
Klas: Jag lobbar på att få Teo till gÖtet och inrätta ett trading kontot med sextio 22" skärmar:)
Lasse: ja, kanske det.

2008-05-07 @ 17:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0