Får Svennis sparken?

På Betfair handlas det på det mesta. Eftersom media ofta förvränger saker och ting så brukar jag ibland kika på Betfairs marknader hur det ligger till istället.

Ett vanligt exempel är när aftonbladet har toppnyheten " Clinton inte uträknad! - vann inatt premiärvalet i .."
Det slår upp det som värsta grejen, när jag sedan går in och kollar så visar det sig att hon handlades till 80% vinstchans i just den delstaten innan omröstningen startade.

Läget enligt marknaden om vem som blir demokraternas kandidat till presidentvalet 2008 är just nu följande:
Obama 73% chans
Clinton  23% chans
Al Gore  4%  chans
Den totala omsättningen på det amerikanska valet på Betfair har sedan länge passerat 100 miljoner, så dessa traders vet vad som gäller.

Samma visa var det häromdagen.
Jag kände mig tvingad att köpa GT eftersom de hade på löpet "därför fick Svennis sparken".  När jag sedan dubbelkollade det via mina två mest tillförlitliga källor, flashback och Betfair, så visar det sig att Svennis inte alls fått sparken.

Oddset på att ha ska byta klubb är just nu 1.19, vilket betyder att han med 84% sannolikhet inte leder Man C när hösten nalkas. Skulle han fått sparken så skulle oddset varit 1.01 på det. Money talks å tidningarna förvränger.
Ge tillbaka mina 10:- GT.

image212

Kommentarer
Postat av: mr Mekong

Jag är redan uppgrönad och klar i presidentvalet! Tyvärr dröjer det ett tag till utdelning. Betfair lär dra in ett par millar bara i ränta på omsättningen!

2008-05-02 @ 14:03:49
URL: http://mrmekong.se
Postat av: xxx

spela McCain nu och boka av efter sommaren, han kan inte gå över 2.66

2008-05-02 @ 22:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0