Johanssons sista seger på touren?

Idag så spelade Tomas Johansson för Sverige i nationsturneringen i Tyskland. Hans motståndare var sjuk, så istället skickade tjekien in reserven Tabara, rankad 596:a i världen. Tabara har faktiskt inte spelat en endas match på touren i år.

Marknaden gör såklart Johansson till stor favorit innan start, runt 1.2-1.3

Johansson får problem direkt i de första gamen och handlas upp til 1.40.
Men efter 10 minuters spel så tar Johansson över totalt och tar hem första set med 6.2 och skaffas sig direkt ett break i andra set.

Johanssons odds ju vid ledningen 6-2 4-2* är 1.01, 99% vinstchans.

Men vid 6-2 *4-3 40-0 så händer något. Johansson tappar 40-0 och blir breakad till 4-4.
Han är märkbart irriterad av att slarvat bort det gamet och hans spel rasa ihop totalt den den låga nivå han brukar ligga på. Han har nu tappat 4-2 till 4-4 och handlats upp till 1.10.

Men Johanssons psyke är väck och han tappar även de kommande fem gamen, alltså totalt 7 på rad.
Hans 6-2 4-2 blir 6-2 4-6 0-3!

Och hans odds handlas upp från 1.01 till 4.70.

Men då vänder det igen. Johansson vinner en boll snyggt och får tillbaka tron.
Tabara tappar *3-1 40-15 till break och sedan blir det 3-3.

Johansson handlas nu ner till 1.50.

Men då slå det slint i skallen igen på karln och han tappar 3-3 till 3-5.

Tabara ut för att serva för matchen till korrekt odds 1.20.
Han skaffar sig 40-0 och tre matchbollar.
I det läget så ser jag att mina 1.01 börjar bli matchade så jag tar bort dom.

Men med all tur i världen så tappar Tabara 40-0 till breakboll. Johansson missar den och Tabara får en matchboll till, missar den och får sen en breakboll emot sig igen, och då blir det dubbelfel och därmed break.

Nu står det 1-1 *4-5 till Johansson och båda spelarna har handlats till 1.01!
Just nu handlas det till 2.0, 50/50 kan man säga.
image222

Matchen går till tiebreak där Johansson tar greppet direkt med *3-1 och handlas ner till 1.25.
Men för att spetsa till det lite exta så tappar han även den ledningen och rätt var det är så är ställningen i tiebreaket **4-5 underläge för Tomas. Oddset året upp till 2.0, 50/50. Han måste nu hålla båda servarna, annars så får han en 5:e matchboll emot sig.

Johansson får en matchboll efter att hållt båda servarna, men i Tabaras serve.
Det blir dubbelfel och Johansson vinner matchen.

Nu kanske ni tror att jag ska hylla Tomas för en "kämparinsats" eller nåt.
NO WAY!

Kan man inte vinna en match mot en otränad spelare rankad 600 från 6-2 4-2 utan att behöva rädda 4 matchbollar så ska man inte vara så högt rankad som Tomas. Jag tycker mest synd om Tabara, han borde fått vinna denna.

En underbar match att trada. Kanal 9 sänder hela turneringen och de ligger först! Jag var först ute med oddsen efter varje boll och jag fick tom rensa marknaden efter matchbollen!
Tyvärr så hade jag vinsten fördelad 25/75 med 25 på Johansson vid 4-5 i tiebreak. Borde/kunde jämnat ut till 2.0 då men jag trodde att jag skulle hinna ta om det blev 5-5 - men icke.

Inte nöjd alls med att jag lämnade matchen i 5 minuter då den svängde första gången. Om Cissi skulle veta vad jag gjorde istället så blir det mansmisshandel igen. Det sista hon sa innan hon gick var; Gör inget annat nu, koncentrera dig på tennisen.

Inte heller är jag nöjd med resultatet. Tyvärr så gick jag in på Johansson vid 3-3 i avgörande set och Tabara på serve. Jag köpte allt mellan 2.0 ner till 1.55. Kasst gjort.
Jag bokade 80% av allt som bokades på 1.02/1.03 på Tabara, och hade öppet mål är han ledde med 5-4* i 3:e set och det stod 3030 i Johansson serve(två bollar från gsm)..

Men + är plus och det är bra.


Efter första veckan med Cambridge:

Vikt 98.2 (-5.4 kg denna vecka)
Midjemått 104 cm (-12.5 cm på en vecka!)
Hälsotillstånd:  Stabilt.

Jag mailade min hälsokunsult Helena Berggren igår och fick ett oroväckande svar:

Hej Johannes
tack för ditt mail.
Jag föreslår att du kortar ner din rena kur till två veckor och använder
din sista vecka hemma till upptrappning.
Du kan gå på ren kur när du är hemma igen om du så önskar.

Lycka till!

Med vänlig hälsning
Helena Berggren
Dipl. kostrådgivare med kognitiv inriktning
Certifierad NLP-coach
Certifierad viktkonsulent/coach CambridgeKuren

www.livs-viktigt.se

Mottagning centrum:
Lilla Drottninggatan 3, 411 08 Göteborg
Tfn: 031-910 555

Mottagning Billdal:
Hulanvägen 34 b, 427 38 Billdal
Tfn: 0702-41 91 59


-----Ursprungligt meddelande-----
Från:
https://webmail01.one.com/src/compose.php?send_to=johannes%40betfairdaytrader.se [https://webmail01.one.com/src/[email protected]]
Skickat: den 20 maj 2008 04:25
Till:
https://webmail01.one.com/src/compose.php?send_to=info%40livs-viktigt.se
Ämne: Cambridgefråga från www.helenaberggren.se
Prioritet: Hög

Hej!

Jag påbörjade ju min 3 veckors ren kur  den 13/5 och planerar att köra på med sista
dagen den 2/6.

Nu satt jag och läste lite på din sida och såg något om att man bara får äta 100g
kött + cambridge första dagen efter man avslutar
kuren, och 100g p + 100g grönsaker andra dagen och att man sedan ska trappa upp.

Jag ska ner på fotbolls-em den 9/6 och planerar att dricka många öl till svergies
match den 10:e (minst 10 öl a 50cl)

Går det att göra det redan en vecka efter en avslutad 21 dagars hel kur eller måste
jag korta ner kuren lite?

Mvh
Johannes

Hur fan ska jag lösa detta?

Kommentarer
Postat av: Johan

Spännande att kanal 9 ligger först! Hur kan vi utnyttja detta på bästa sätta? Trada varje boll?

2008-05-20 @ 20:19:05
Postat av: moona

Va duktiga Ni är, drick öle du hälsningar svärmor....

2008-05-20 @ 22:07:37
Postat av: Anonym

uppgjord tennismatch idag gabashvili??????????????

betfair lägger locket på och sprutar lite gott som ingenting hänt.

2008-05-21 @ 18:56:25
Postat av: Anonym

Johannes, inget blogginlägg om Gabashvili - Kavcic, var denna match uppgjord??????????

2008-05-22 @ 06:19:33
Postat av: Johannes

Jag var ledig igår..

2008-05-22 @ 13:30:36
Postat av: Anonym


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0