Chardy slår Mattek

I går natt så vann Bethanie Mattek-Sands, tidigare kallad Mattek över Bartoli. Bartoli hade matchen i sin hand (98% vinstchans) men förlorade.
Jag tyckte att det var en liten ovärdig seger, Mattek började nämligen tredje set med att tappa serven blankt - tre gånger på rad! Gör man det så ska man inte vinna det setet tänkte jag.

Men nu inser jag att hon ligger i lä. Ni kanske minns Jeremy Chardy som slog alla med häpnad förra året när han på gruset i Paris slog ut självaste Nalbandian efter underläge 0-2 i set och odds 100.
Han slog ikväll Mattek med hästlängder. 

0 servegame vunna.
5 första servar vunna
5 andra servar vunna.

På en hel match.

De 5 dubbelfelen framstår nästan som något positivt. Lite komiskt är det hela är att han var värderad av marknadn till 74% i vinstchans före matchen. Han var nog sjuk.

Annars är det inte mycket att rapportera. Omsättningen är mycket bra för att vara en mellanvecka. Omställningen till grus gör det extra intressant just nu. En spelare som Blake var till exempel storfavorit igår mot Canas. Så här i efterhand iaf, men ändå - sen när var Blake en gruspelare? Passa på att klyva guld innan marknaden justerat in sig på gruset.

Betfair har köpt in rättigheter till Casablancas centre court - om nu någon missat det. Gratis och tre matcher per dag.
Mycket trevligt.


Funderar på att åka ner och se semisarna i Barcelona nästa vecka. Kirilenko-Rybarikova i ena semin och Schaefer-Sanchez i den andra vore fint. Om nu inte Sofia ska va med förstås, då vill jag se henne. Vinna.


9:a på bloggtoppen förra veckan kategori ekonomi - 610 av alla bloggar totalt! 2400 unika läsare!
My god tänkte jag.

Men nu ser jag att efter tre dagar på ny vecka så är ordningen återställd. MrMekong är åter på topp 10 och jag utanför.
Men fortfarande 2000 unika besök som det kallas aku på veckan.

Så trevligt att ni läser!

Jag lovar att bli bättre på att skriva lite mer marknadsreflektion i lärande syfte istället för allt annat bladder.
Lovar.


Nite!

Kommentarer
Postat av: Rickard

Iphone + Betfair trading är de en möjlig kombination som hjälpmedel när inte datorn finns tillgänglig ?



Tack för en bra blogg ;-)



Mvh Rickard

2009-04-09 @ 10:59:04
Postat av: Mekong

Det är djävligt segt att komma högre! Ska bli intressant att se vem som når topp 5 först! (Utan att investera i reklam)!

2009-04-09 @ 14:29:45
URL: http://mrmekong.blogspot.com/
Postat av: Anonym

betfair fungerar inte?!

2009-04-14 @ 13:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0