Vad händer?

Håller mafian på att ta över helt?

Just nu - exakt nu ser det ut så här:



Systrarna spelar idag.

Alona stod i 1.82 från start, alltså liten favorit, drygt 50% chans att vinna.
Kateryna tar ledningen med 6-4 3-1*. Men oddsen säger något annat!

Just nu står det Kateryna 6-4 *4-4, hon har precis breakat tillbaka så det är inget fel på henne.
Marknaden ger henne, trots ledningen i matchen bara 25% vinstchans( odds 4.0) - trots att hon hade 45% chans från start!

Och inte nog med det, under stora delar av matchen så har stora pengar konstant visat vägen.

Det är tragiskt. Detta är mycket tragiskt.
Synd att ingen bryr sig om dessa grovt kriminella damer, Alona och Kateryna.
Måtte de lämna touren snart!



Liten update 19.19

Matchen står nu(såklart) Kateryna 6-4 4-6 3-2. Kateryna handlas fortfarnade till bara 20% vinstchans, odds 5.0
Normalt så ska hon bara klar favorit till 1.6-1.7 här, runt 60% vinstchans.

Alona har tappat serven i de två senaste servegamen, det senaste gamet efter tre dubbelfel. Ändå strömmar det fortfarnade in pengar på henne, 700.000:- matchades under 3:e sets första fyra game mellan oddsen 1.08-1.20.
Fast hon egentligen inte ens ska vara favorit om man ser till resultatet i matchen. Marknaden på Betfair har omsatt knappt fem miljoner så far så räknar man med spelbolagen så är det ett brott som ger flera år fängelse normalt.


Update 19.38

Matchen slut. Alona vann till slut med 4-6 6-4 6-3 precis som planerat.
Betfair rättade och godkände marknaden på 22 sekunder.

Serna Williams förlorade precis i första omgången. 4-6 6-3 1-6 slutade det skådespeleriet. Dock inga konstiga marknadsrörelser i den matchen. Serena handlades med stora pengar som sig bör till 80% chans inför tredje set.
Hon gick ett break upp 1-1 *1-0 och Zakpolova gav vi faktiskt 12 ggr på då! Hon vann alla game efter det..

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Intressant...Kom in här under 3e set.

Men jag undrar varför inte den som har riggat matchen och vet slutresultatet köper upp allt som finns på den blivande vinnaren. Alona gick ju upp över 1.3 och det fanns ganska stora summor att köpa.

Hur agerar du i en sån här match Johannes?

2009-04-08 @ 19:42:37
Postat av: Erik

Tack Johannes för gratispengar, körde all in på Kateryna ;-)

2009-04-08 @ 19:43:24
Postat av: Joh

De som gjorde betfair delen av kuppen var redan all in i mitten av tredje set, därför gick oddset upp en ening någon minut. Rätt vanligt fenomen på fixade matcher faktiskt. Men 30k låg kvar på 1.27 vid 2-3 rätt länge innan några stackars lurade spelare bokade det.

2009-04-08 @ 19:45:42
Postat av: Fredrik

Ok jag förstår. Men hur gör du själv? Att något är i görningen kan ju vem som helst se. Men vågar du tolka och vara 100% säker på vem som skall vinna? går du också all in då eller?

Jag följde ju inte marknaden förän jag kom in i 3e set. Men fanns det någon möjlighet, enligt dig, att det enbart var 2a set som var uppgjort? Jag menar: var du 100% säker på att Alona skulle vinna matchen vid 6-4 3-1 och 6-4 4-4?

2009-04-08 @ 20:08:04
Postat av: DK.

"swedsil 08 Apr 19:37

All my founds locked in this match, think if BF investigate it b4 payout?"



"...innan några stackars lurade spelare bokade det."





Jag antar att du har en del i lurandet, eller rättare sagt tar del i det då...



Någon får inside info eller tar kontakt med dem och säger hur det ska gå till, infon skickas vidare och till slut hamnar infon på betfair marknader via $$$ där traders/gamblers förstår klart och tydligt vad som händer, och några deltar i agerandet och laddar in på den uppgjorde matchen och deltar i "lura stackars spelare".



Som en av dem som gapar mest om hur uselt och ruttet detta är, så kanske det är dags att sluta delta i sådana matcher?



Nu säger jag inte vad som är rätt och fel men lite dubbelmoral är det väl allt...

2009-04-08 @ 20:11:44
Postat av: Igor

Bara en vanlig dag pa Betfair :)



mvh Igor

2009-04-08 @ 20:26:43
Postat av: Joh

Nu förstår jag inte rikigt. Jag försörjer mig på att trada på börsen och jag fördömer den typ av läggmatcher som utspelar sig där. Självklart så trycker jag på och renasar upp de 1.01-1.03 som ligger ute när tillälle ges, vilket var fallet i denna match. Och självfallet så gör jag vad jag kan för att maximera vinsterna - därimot så gör jag inte upp matcher, men jag tradar marknaden och då tvingas man mer eller mindre att acceptera att matcher som denna finns med och det är inget som jag på något sätt går plus på i längden - tvärtom. Det är inte så ofta de gör det så här öppet så att man ser det, oftast är det mer sofistikerat och då åker vi nästan alltid dit på det. Att jag försörjer mig på pengar som kommer från spel och spelare har jag inget emot. Som en del av marknaden så är jag så klart en del av det som händer på marknaden. Oftast undviker vi misstänkta matcher, men inte pga några moraliska aspekter utan för att de elt enkelt är väldigt svåra och psykiskt påfrestande att trada. Detta med dubbelmoral fattar jag inte, förklara gärna hur du menar.

2009-04-08 @ 21:25:53
Postat av: Fredrik

Undvik matcherna, det är enklast.

2009-04-08 @ 21:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0