Betfair stoppar Davydenko marknaden?

I andra omgången av turneringen i New Heaven så möter Davydenko Donald Young från USA. Young som är rankad 229 i världen kom till turneringen med noll (0) vunna matcher på ATP-touren sedan han blev proffs för tre år sedan.

Davydenko som nådde semifinal förra veckan i en av årets 10 största turneringar. Det borde innebära att hans form är mycket god.

När jag går igenom matchprogramet och betfairs matcher så skiljer de sig åt på en punkt.
Match nummer tre på Centre Courten idag med start ca 18.30 finns inte uppsatt som en marknad på betfair.
Alla andra singelmatcher finns att spela på, precis som vanligt. Betfair har heller inte gått ut med något statement om varför matchen saknas.

ATP har sagt att Davydenko nu är under utredning med anledningen av den misstänkta läggmatchen mot Vassello. Kan det vara anledningen?

Jag tog mig friheten och ringde upp betfair i England precis och frågade om det är en miss eller om de har någon ny policy kring Davydenkos matcher nu när han är under utredning. De visste inget och killen jag pratade med hittade heller ingen interninformation om saken. Han skulle prata med chefen som skulle sätta upp en marknad alternativt publicera information på forumet om det är så att de inte ska erbjuda spel på Davydenko mer.

Detta är mycket intressant!
Om det är så att betfair väljer att inte sätta upp en marknad för Davydenkos match så finns det en anledning till det. Och det måste vara en strak anledning.


Tomas Berdych, rankad 9:a i världen gav följande svar på sin presskonferens häromdagen angående läggmatcher:

Q. "Catch you," like if you get into debt to them?
TOMAS BERDYCH: No, imagine like if you have a situation that they gonna come to you and they give you the offer with money and tell you, If you lose this match, you gonna get whatever. You say, Okay, right, this is **** tournament, whatever, it's already the bad thing. It happens once, and they gonna come again another tournament and you're going to say, No, I don't want to do it, I'm going to play. Then the problem starts. So that's what I mean

image75
Berdych, en av världens absolut bästa tennisspelare satt alltså och pratade om vilka probelm man kan få om man går med på en läggmatch. Jag uppfattar hans svar som om detta med läggmatcher är något som alla känner till och absolut ingen fråga som han chockas av att höra. Vår käre Davydenkos kommentar var ju att han var chockad av att det fanns misstankar om detta.


image74
Volandri,
som men bravur har tagit över Kafelnikovs ledartröja för att lägga sig i matcher förlorade igår på ett lite märkligt sätt.
Han tog lednignen med 1-0 i set och 5-3 och 15-0. Odds 1.04. Sedan så slutade han att spela tennis och förlorade sin serve fem gånger på rad och alla game i matchen. Från att dominera till att enkelt förlora tio raka game...


Montanes, som var inblandad i den underliga matchen mot Vassello dagen efter den omtalade läggmatchen av Davydenko gjorde även han någon en tjänst igår. Jag valde själv att inte trada matchen.
Montanes grick ned från 3.7 till 1.25 innan start, dvs hans vinstchanser steg från 27% till 80% redan innan först bollen spelats. Vid ställningen *1-2 och 15-40, alltså han ligger under med 1-2 i första set och har två brekbollar emot sig så finns det fortfarande mycket pengar som vill spela på honom - till 1.29! Vid ställningen 4-4 står Montanes i 1.1, 90% vinstchans.

Matchen var jämn, vid ställningen 4-4  så breakde han(planerligt) Gabashvilis serve och vann matchen sedan med 6-4 6-4. Behöver jag nämna vart Gabashvili kommer ifrån? Ok, från Ryssland. Precis som Kafelnikov, Safin, Davydenko och Korolev.

Idag så står han i normala 3.7 igen.

image72

Kommentarer
Postat av: Christian


Volandri chokade, inte mer komplicerat än så. Det fanns inga konstiga oddsrörelser i matchen förutom att Fish stundtals stod lite för högt.

2007-08-22 @ 02:10:33
Postat av: Joh

Inga onormala odds, 1.04 vid 5-3 15-0 som jag skrev, men åndå - återigen - Volandri tappar allt.

2007-08-22 @ 09:08:15
Postat av: Christian


Du skrev
"Volandri, som men bravur har tagit över Kafelnikovs ledartröja för att lägga sig i matcher gjorde det igår igen."
Det är inte korrekt. Volandri lade sig inte, han chokade.

2007-08-22 @ 12:47:01
Postat av: xxx

Hej, någon som vet varför betfair inte har matchen..?

2007-08-22 @ 16:25:53
Postat av: Joh

Ingen utan Volandri och hand vänner vet om han chockade, tröttnade, slängde matchen eller om han hade planerat att förlora innan men spelade så mycket han kunde av någon anledningen.
Jag litar inte för fem öre på den mannen och jag är väl införstådd i att tennispsykologin kan medföra chockar där någon tappar 10 game i rad efter att ha tappar 5-3 när man servat för matchen. Jag tror
att han la sig, om det var pengar inblandat eller inte har jag ingen aning om.

2007-08-23 @ 02:35:36
Postat av: Re: xxx /Joh

Jag ringde betfair men fick inget svar. De har heller inte gått ut med någon förklaring officiellt, men jag antar att det beror på att han är under utredning och att detta är den typ av match som han skulle kunna slänga iväg. Lite tråkigt är det allt eftersom det är den enda matchen som spelas just nu.

2007-08-23 @ 02:38:10
Postat av: Re: Christian 2

Jag har Editerat texten lite:)

2007-08-23 @ 02:48:53
Postat av: Christian

Jag följde oddsen hela matchen och hade någon vetat att Volandri varit dömd att förlora så hade jag märkt det.
Volandri är sällan taggad i hc-tävlingar så jag förmodar att han tappade sugen efter att ha slarvat bort andra set.

2007-08-23 @ 16:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0