US Open dag 2

Det var länge sedan jag mötte ett sådant bad streak. 11 tiebreak av 11 som gått åt fel håll idag. Minus på 14/14 matcher. Inte så mycket att ångra utan bara en sån dag. 4 spelare som missat setboll och därmed förlorat matchen inom 5 minuter. Två feltryck. Huva.

Jag hatar urdåliga dagar. Men jag älskar ändå dom ändå eftersom de i den fina matematik som gör att man vinner i längden. Kul iaf att Johansson gick vidare och att han slipper Karlovic.

Roddick spelar riktigt bra just nu efter att ha vänt 3-5* i tiebreak. Synd att han får möta Federer redan i kvarten.

US Open har gått ut och pladdrat om att de anlitat en säkerhetsfirma för att hålla människor som är på arenorna i syfte att spela live borta. Det är ju olagligt i US och A samtidigt som det strider mot ATP s regler. De har även öppnat en "hotline" dit man kan ringa in tips som rör vadslagning och tennis. Inte vinnartips alltså utan tips om olaglig verksamhet. Syftet är att US Open inte ska behöva genomgå någon spelskadal. En spelskadal vore mångdubbelt värre pr mässigt än t.ex en dopingskandal på Blake. Doping räknas som bekand som Kellogs Cornflakes där borta..

Jag orkar inte ringa till hotlinen men jag räknar med att US Opens ansvariga hänger här på bloggen.

Det finns courtsiders på alla arenor. I många matcher så ligger oddsen före IBM:s scoreboard som i sin tur ligger före tv. Det är nästan patetiskt att oddsen på betfair är snabbare än både tv, livestreams och scoreboard. Detta trots att de nya oddsen har en fördröjning på fem sekunder...

Jaja jag vet att det brukar vara så här men INTE i samma omfattning under en GS. Men nu är det så. Bara att anpassa sig, det går att göra fina pengar ändå.

Två saker som jag skulle behöva lite hjälp av er läsare med:

1. I vilket fack placerar samhället en som tradar på betfair? Pokerspelare som lever på sitt spela har ju de senaste åren fått benämningen "pokerproffs" t.ex. De kategorier som jag känner till att myndigheterna  delar in folk i är följande:
Förvärvsarbetande
Sjuka
Studerande
Pensionerade
Arbetslösa
Pokerproffs

2. Hur många personer tror ni livnär sig på att handla på betfair i sverige?


Kommentarer
Postat av: xxxx

De banor som inte är TV-sända på IBM scoreboarden uppdateras ca 8-9 sekunder efter matchen.
Oddsen poppar upp (100k punters) 3-4 sekunder före scoreboarden. Kan det vara så att det är scoreboard operatörerna som "bettar"?
Hur gör courtsiders för att betta i usa? Betfair är spärrat i USA.

2007-08-29 @ 06:41:47
Postat av: teo813

1. Det undrar jag med, traderproffskanske?
2. Jag tror att vi är ca 10 stycken. ;-)

2007-08-29 @ 16:48:51
Postat av: Risk

1. Arbetslös/"idiot!"/"haha, tjänar du verkligen pengar på det"/"Snart så skiter det sig"/"Skojar du?" är en passande titel när man hanterar myndigheter/normalt funtat folk.
2. Vet ej. Men de flesta har ju flera bookmakers än Betfair och lite sidoinkomster är nog inte så ovanligt.
xxxx: Var vänlig och byt namn, tack. Du skaffar dig icke amerikanskt pass, adress och skickar din trafik genom andra länder sedan så är det bara att köra. "Känner" många amerikaner som spelar på som vanligt. De som driftar scoreboarden har nog ett riktigt jobb att sköta.

2007-08-29 @ 17:03:17
Postat av: Magnus

1. Analytiker(arbetande)
2. Över 50 tror jag.

2007-08-29 @ 18:09:36
Postat av: Mistah

Jag vet hur det känns. Tog just en stor hit på Henmans match. Kom in fel på varenda trade kändes det som.

2007-08-30 @ 00:15:10
Postat av: mr Mekong

1. Ska fundera noga på saken! Vi har nog möjlighet
att etablera en term för detta "nya yrke"
2. < 20

2007-08-30 @ 16:35:03
URL: http://mrmekong.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0