FISK

Roger Federer förlorade precis semifinalen i Indian Wells mot 98:e rankade Mardy Fish med 3-6 2-6.
Federer handlades till 1.06 från start, och marknaden litade totalt på Federer, som handlades till 2.0 trots att han låg under med ett set och ett break ner. Men där Fish dubbelbreakade fram till 6-3 *4-1 så kollapsade marknaden totalt.
image204
Diagramet avser Federers vinstchans i % som snabbt gick från 94% till 0%

Jag brukar predika om vikten att skaffa en öppen position genom att greena ut. Ibland så är man INTE så nöjd när man greenar ut. Idag så valde jag att göra 50/50 till 2.0 på Federer, detta trots att han spelade uselt, servade usel, returnerade usel och låg under med 3-6 0-1*.

Faktum var det att när matchen började så hade jag redan bokat Federer till 1.06, rätt mycket. Efter ett par bollar så ropar Cissi från andra delen av lägenheten. Tilda är sjuk stackarn, hon har gnytt i snart 4-5 set. Nu ville hon bada med Pappa och jag sa att det var ok. Vi låter matchen va sa jag, det är lugnt.

När jag kommer tillbaka står det *5-3 till Fish och Federer har handlats upp till 1.26. 10 minuter senare står det 6-3 *1-0. Med min erfarenhet från Fish(har sett 3 matcher med honom dessa veckor) och från Federer(sett 3 matcher med) så är oddset 2.0 på Federer ett skämt. Han har inte 50% vinstchans här inte. Men med erfarenhet från Federer, Fish och marknaden så beslutar jag mig ändå att greena ut 50/50. Hade matchen inte avgjorts direkt efter att jag greenade ut så hade jag haft stora möjligheter att trada öppet.

Som extra salt i såret så bokade jag även Fish när han hade breakboll till *4-1 till 1.4.

Attans att jag inte stannade kvar i badkaret 15 minuter till. Hade kunnat bytt det mot en jaccuzi då.


Bolagsfajten gick inte så bra sista två veckorna för min del. Vad värre var så gick det klockrent för mina konkurrenter. En av de satsade 12ggr mer än mig på ett enskilt vad som gick hem. För snål kassahantering från min sida, faktum inför sista omgången var att jag inte var garanterad att inte komma sist även om jag satt alla fyra spelen.

Tråkigt för Betfair som nu inte får vara med mer. De får se det som en utmaning att komma på andra smarta vägar att nå ut med sitt namn på. Som att skicka en flaska skumpa till Ulrik Sandebäck kanske. Kan va nåt.


Kommentarer
Postat av: Fabio

Väldigt intressant blogg måste jag säga. Eftersom jag utöver sport intresserar mig väldigt för aktier så känns det du håller på med som det optimala. Dock behöver man givetvis ordentligt med kunskap (och låga insatser) till en början.

Mitt första mål är att köpa Perelli till 15.5 (ångrar att jag inte gjorde det till 18). Efter att ha lyssnat på alla låtar ett antal gånger så kan jag inte låta bli att tycka den är undervärderad. Den går dessutom i en lättigenkännlig ackordslinga i refrängen (samma som Molitva, Cara Mia m fl) Efter semifinalen, när fler hört låten så tror jag på ett kraftigt ras och att den kommer att rankas som en av favoriterna. Man ska komma ihåg att Schweiz och Sverige var förhandsfavoriter förra året, för att sedan vända totalt till Ukraina och Serbien.

Frågan är hur värt det är att ligga ute med så mycket pengar i 2 månadern. En bra start kanske?

2008-03-23 @ 02:18:54
URL: http://braxingen.blogg.se
Postat av: Fabio

Givetvis skall Perrelli säljas då den förväntas bli favorit som jag tänkt mig! Det värsta som kan hända är att den går ned mindre än vad jag fått för att spela "Perrelli till final". Men det lär sluta i vinst oavsett.

2008-03-23 @ 02:21:39
URL: http://braxingen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0