Dum katt

En dum katt har flyttat in i huset. Tilda kallar honom för Jesper och är gul-röd.
Ägaren är desto trevligare, men vad gör det när kattskrället nästan tog död på min katt.

För 3-4 år sedan så valde jag att inte förlänga våra kattförsäkringar, och det var kanske inte så bra. Men 1000x2  per år tyckte jag var onödigt eftersom de mest var inne och var helt friska. Lite typiskt är det, för just djurförsäkring är nog den enda försäkring vi inte har. Vi har ta mig fan säkert 20 olika försäkringar. Det känns lite som att jag valde att inte greena ut. Igen. 

Hursomhelst så har vi fått tid för djursjukhuset kl 08.30 idag för nedsövning och ett försök att lappa ihop stackars Selmas öppna sår. Frågan kom upp idag om vad det skulle kosta. Jösses du sa ja.. Här har man haft samma katt i 9 år, också ska man sätta ett pris på...

Uscha. 20 lax har jag sagt. Max. Annars tar jag henne i bilen till Polen och lagar henne där. Cissi tycker att gränsen går vid 10 och det gör mig lite orolig. Vad är det för kvinna jag delar säng med egentligen?

Barnvakten Sofia kommer ons-fre så idag, imorgon och på fredag blir det gemensam trading med Cillen. Fördelningen denna vecka blir mycket enkel. Jag tar Hamburg - hon Berlin. Jag får magsår av WTA numera, och min icke existerande föda gör inte det hela lättare. Dessutom så präglas turneringen i Rom av återkommande regnavbrott, något jag inte gillar.

28 matcher idag. Det behövs inte mycket + i varje match för att man ska få fira med..ett glas vatten ikväll.

Federer kliver in mot Nieminen som enkelt vann över en tysk som glömt fokuset hemma. Lite svårt att bedöma Nemo eftersom motståndet var i min klass. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men Federer står i 1.09. LAY. Även om han vinner med 6-0 6-0 så var det en bra lay.

Nadal har det enklare mot den tidigare bettingavstängde Starace. Starace visade fin grusform vid denna tid förra året, men i år verkar hans grusspel vara som bortblåst. Nadal 1.07.

Söderling har blivit klar favorit mot Tsonga. Anlednignen till det är att Tsonga inte visat något bra spel på gruset samt dunkel form.

Murray-Simon, Blake-Tipsarevic och Safin-Berdych blir säkert dagens bästa matcher. Berdshit handlas till hela 2.0 eftersom ingen riktigt vet var han står idag.

Kommentarer
Postat av: David

Hur mycket måste man omsätta i månaden på betfair för att anses som en "viktig" kund? Vore tacksam om någon kunde stilla min nyfikenhet :)

2008-05-14 @ 09:26:22
Postat av: teo813

usch vad katter är elaka mot varandra.

lycka till med selma, hoppas det går bra.

A propo kattsjukdomar och djurkliniker,
veterinärstation i Vara är absolut att rekommendera.
Vår lilla katt hade tarmprolaps (tarm åkte ut) och vi gick runt på olika veterinärer, de flesta sa att vi borde avliva henne :(
De i Vara (de har en fantastiskt kunnig -lite äldre-djurläkare) sa däremot att de kan operera henne och var mkt positiva. Operation gick bra och Saga är en jättefrisk ett årig tjej, hon hade inte levt nu utan deras hjälp.
(operationen kostade bara 1000sek, det kunde kosta tio gånger mer någon annanstans tror jag)

2008-05-14 @ 12:28:59
Postat av: Bloggläsare

Djurvän =) (L)

2008-05-14 @ 13:33:54
Postat av: moona

bra inlägg ang katten Teo, undrar om jag kan skicka Cissis lillasyster Sofia till Vara, hon ska sätta i en hjärtrytmmätare på måndag på Östersunds sjukhus, detsjukhuset litar vi inte alls på, dom verkar inte ha nån större koll, undrar om inte vetkliniken vore ett bättre alternativ..
Tittar ut idag o snön faller tätt på påskliljorna, den gröna gräsmattan som
blivit så fin, var plötsligt alldeles vit +1C.........

2008-05-14 @ 20:22:11
Postat av: teo813

jo, skicka henne, men då är det läkaren som kommer att behöva hjärtrytmmätaren istället...

det blir nog bättre i östersund :)

hälsa henne lycka till

2008-05-14 @ 22:06:22
Postat av: Johannes

David:
Ingen aning. Omsättningen är inte så viktigt, inbetalade avgifter är nog mer viktigt samt om man bidrar till att skapa marknader.

2008-05-18 @ 02:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0