Blind betting i Lima

Jaha.
Här sitter jag igen.

Som ni säkert förstår så var jag hyfsat irriterad när jag skrev inlägget under. Jag läste precis igenom det så här en månad efter och det beskriver verkligen vad jag kände då. Betfairs ställningstagande i frågan är oförsvarbart. Jag hoppas att deras syn på detta i framtiden kommer förändras.

Tack för alla trevliga kommentarer och mail!
 Av någon anledning så sa det stop efter 25 kommentarer, resten syns inte på bloggen, de syns bara när jag loggar in. Kanske lika bra det eftersom de sista kommentarerna inte var några trevliga. Lasse Schmidt och ZuperZ mm.

Jag har faktiskt saknat bloggen lite, och jag har bestämt mig för att fortsätta. Det finns läsare där ute som återkommer ofta och det uppskattar jag. Det vore dumt att sluta blogga bara för att Betfair beter sig som mugz ibland skrev någon.

Det blir inte så mycket att rapportera om mer i år. På måndag lämnar vi Svedala för Thailand och Norrland och kommer inte hem förrän Adelaide drar igång down under på nyårsnatten. Jag längtar lika mycket till Australian Open nätterna som till palmerna i Thailand faktiskt.



 
Tennissäsongen är slut. Nästan. Det spelas fortfarande små Challengers runt om i världen. Denna vecka så har Betfair haft fantasi nog att lägga upp samtliga matcher från challengerturneringen i Lima, Peru.

När jag såg det i söndags så tog jag och Cissi en kort överläggning om vi skulle köra den. Lima är nämligen inte helt obekant för oss då min yngsta syster Sara lever tillsammans med Donald, från just Lima. Min systerson Adriano är både svenne och Peruan. Men tyvärr så är han för ung för att skicka iväg på courtsider äventyr. Halva min familj är på väg till Peru men det hjälper knappast, - vill referera tennis på sin semester?
 
Vi kom fram till att vi skiter i att knyta upp någon där nere som liverapporterar. Vi avvaktar och ser om Bwin har en livestream först. Det hade de nämligen förra veckan från challengerturneringen i Helsingfors.

Å GUD VAD JAG ÅNGRAR DET BESLUTET.

Tennismarknaderna från Lima var galna idag.

Det fanns INGEN information om resultatet i de matcher som spelats på bana5, dvs. 4 matcher.

Marknaderna stod inplay och i fyra matcher så blev det följa John.
Dvs. en betfairspelare ser att någon annan spelare spelar på ett odds, så han gör samma sak, då kommer nästa och vill spela och efter ett tag så hade de pressat ner oddset till 1.01 i två matcher som borde ha varit färdigspelade för länge sedan. "Har någon annan spelat på 1.03 så måste matchen vara slut" resonerade nog några.

Problemet var bara att båda spelarna som då handlades till 1.01 hade förlorat sina matcher flera timmar tidigare.Detta fenomen, som inte är helt nytt, upprepade sig i två matcher till under gårdagskvällen där bla 1.02 spelare fick se sig om efter nya medel. Matcherna slutade 6-1 6-3, 6-2 6-2 osv. så det finns ingen möjlighet att någon odds matchat pga. av att någon match svängt.

Hade jag bemödat mig att be någon i familjen Gonzalez att åka ett par kilometer dit så hade vi....grr.

Tyvärr så spelas fem av dagens sju kvarvarande matcher i första omgången på huvudbanan. En huvudbana som märkligt nog heter bana 3. På bana 3 så har ett spelbolag en kontakt på plats vilket gör att matcherna på den banan inte är lika attraktiva. Men ändå bra såklart. Förhoppningsvis så ska vi har en courtsider på plats till kvällens matcher.Då blir det åka av kan jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0