Adjö bloggen

Detta blir mitt sista inlägg på denna blogg.


Jag ångrar att jag via denna blogg förmodligen väckt intresse hos några läsare att prova att trada tennis på Betfair.


Jag rekommenderar INGEN att trada tennis på Betfair.com under rådande omständigheter.


Så länge Betfair inte ens utreder det mest märkliga oddsrörelser innan start så är det så.
Betfair tar inte ansvar och jag ångrar om jag via denna blogg fått någon att tro att annat.


Matchen mellan Robredo och Llodra avslutades precis i Lyon.
Precis som alla misstänkt så var den uppgjord.


1.3 miljoner spelades på låga odds på resultatet 2-0 till Robredo.
I en 1:a omgång. I en liten turnering.
DET HAR ALDRIG HÄNT TIDIGARE så vitt jag vet.

Ytterliggare 20 miljoner på att han skulle vinna.

Han var inte skadad. Han gav bort matchen.


Det tog Betfair 40 sekunder att rätta matchen.
40 sekunder!

Ingen utredning. Ingenting. Ansvar för kunderna?


Kriminella ligor tar över och hotar och mutar tennisspelare att fixa matcher.
Betfair är inte skyldiga men de blundar. De blundar och de är i mina ögon delaktiga. Spelbolagen stängde matchen långt innan start för spel. Detta skulle inte kunna ske utan Betfairs goda vilja.


Betfairs oddsbörs är en fantastisk ide. Den ger spelare mer värde i de pengar de avsätter till spel, bättre odds och inte minst - en möjlighet för många att tjäna pengar. Betfairs service mot kundera är bättre än vad något annat bolag i industrin någnosin visat upp. Betfair som plattform är outstanding, speciellt i jämförelse med andra spelbolag.


Men tyvärr visar det sig här att Betfair inte vågar utmana de onda krafter som gör upp matcher. De tänker istället på att de
inte vill förstöra sitt varumärke via en mediasväng till med den hysteri som Davydenkos uppgjorda match för ett år sedan medförde.Varumärket går före kundernas säkerhet.

Betfair blundar för att det görs upp matcher - hur tydligt det än må vara.
Jag ser därför ingen glädje alls i att dela med mig mera om mitt liv som tennis trader på Betfair.


Under hela matchen så hade Betfair uppdaterad reklam på förstasidan om den aktuella matchen. Småspelare efter småspelare lockades in på marknaden och de som inte förstod vad som var på gång blev rånade. Bedragna.
Varför Betfair valde att marknadsföra just den marknaden av alla hoppas jag var en slump.


Jag kommer självklart inte att sluta trada på Betfair pga av en enstaka uppgjord match.
Men när det blir så uppenbart som idag att en match är uppgjord och Betfair inte ens utreder ärendet i 1 minut innan de betalar ut så blir detta att sluta blogg mina tysta protest mot Betfairs delaktighet i uppgjorda matcher.


Det sista jag vill är att bidra till att mina läsare blir rånade på pengar av tennismaffian via Betfairs tennismarknader.


Kommentarer
Postat av: Johan Björkqvist

Tjena Johannes. Mailade betfair, brukar inte lägga ner arbete på något som jag vet inte ger något resultat, men gjorde ett litet undantag. Om du menar allvar med att sluta blogga så tycker jag såklart att det är väldigt synd, tänk över det en gång till. LLodra var för övrigt inte den ende som la sig frivilligt idag, Tursunov gjorde det också, men jag är osäker på om spelmönstret var lika onormalt där.



/Johan

2008-10-20 @ 23:19:01
Postat av: kristian

Hej!

har precis börjat försöka lära mig att trada lite tennis.....har nog läst det mesta på din blogg och tycker det är tråkigt att du lägger ned. Har verkligen hjälpt mig att förstå mycket av det lilla jag än så länge förstår...hade ju sett fram emot att kunna snylta lite vettig info :)...



Tack så länge, hoppas du ändrar dig!

2008-10-20 @ 23:53:41
Postat av: Kaj

Hej har följt din blogg ett tag. Har varit intressant och lärorikt i mitt tradande.. Hoppas verkligen också att du ändrar dig ..

Ha det fint i spaninen!

2008-10-20 @ 23:58:09
Postat av: MK

Jag bokade Robredo under matchens gång eftersom Llodra såg så bra ut. Att jag aldrig lär mig..

Men J, sluta inte blogga, det kommer nya matcher!

2008-10-21 @ 00:35:33
Postat av: STRUTSEN

Nu börjar världen uppmärksamma Lodras läggmatch;



rss" rel="nofollow">http://www.theaustralian.news.com.au/story/0,,22678341-2722,00.html?from=publicrss



Betfair leker struts och stoppar huvet i sanden, men sanningen kommer hinna ikapp.

2008-10-21 @ 01:01:19
Postat av: arjansbrolla

hahaha varför grinar du så för, det var ju så uppenbart så varför inte spela på den självklara vinnaren, själv spelade jag 26.000kr på att robredo skulle ta det 2-0 när det var så uppenbart.



tack för era enkla $$$$$

2008-10-21 @ 08:56:52
Postat av: Álexander

STRUTSEN, världen kommer inte uppmärksamma detta.

Titta på artikelns datum så inser du att detta är taget ur ett helt annat sammanhang.

Detta var en artikel om fixade matcher inom tennis men handlade inte om att han hade fixat en match.

Håller helt klart med om att detta var skumt men det är knappast första eller sista gången det kommer att hända.

Titta bara på prisutvecklingen i matchen Elgin v Volandri.

2008-10-21 @ 10:26:50
Postat av: Anonym

Solklar fix. Robredo 1.2

2008-10-21 @ 11:34:35
Postat av: Anonym

Solklar uppgjord match 1.23-1.25 lay innan match på en spelare som robredo som kan vara riktigt dålig på inomhusunderlag. Så inte en chans att man vågar dra ner oddset till 1.23 innan match.........



Angående den här artikeln så är den ganska gammal...

http://www.theaustralian.news.com.au/story/0,,22678341-2722,00.html?from=publicrss

2008-10-21 @ 11:37:15
Postat av: Lasse

Betfair borde tagit fram en handlingplan för hur de ska hantera en marknad som Robredo-Llodra. En aktie vars pris drar iväg stort i pris utan nyheter kan handelstoppas, Betfair måste sätta upp regler också som stoppar denna typ av aktivitet.

2008-10-21 @ 12:30:46
Postat av: Nicksson

Låter som en bra idé Lasse, tyvärr så tror jag inte att Bf kommer att göra ett smack åt det hela.

2008-10-21 @ 12:51:31
Postat av: Jonte

Synd att du lägger ner men jag förstår dig :( Kan nästa steg bli att avsluta samarbetet med Peter Dahlenmark också kanske?

2008-10-21 @ 13:15:12
Postat av: Johan Björkqvist

Betfairs väntade svar på mitt lilla mail:





Tack för ditt email.

Efter en närmare granskning av denna match, kan vi bekräfta att alla bett för denna match kommer att kvarstå. Vidare från detta kan vi inte ta ansvar för hur andra spelbolag agerar, utan vi går endast efter officiella resultat och uttalanden.







2008-10-21 @ 18:07:59
Postat av: småspelaren

Ja, det var trist. Klantigt att trycka ner oddset så lågt kan tyckas, men det blir ju så när skojarna får härja fritt. Vi fotbollspunters har lärt oss vad man inte ska röra (Ryssland, Baltikum, Grekland och Albanien), men det verkar svårare inom tennisen.

2008-10-21 @ 18:09:02
Postat av: Fredrik

Jag förstår dig Johannes.....att du inte vill vara med och bidra med reklam för ett så ruttet bolag.

Men det är med stor sorg jag ser den bästa bloggaren av dem alla lägga skorna på hyllan. Hoppas din protest kan få någon effekt så att du kan göra comeback snart.

2008-10-21 @ 18:36:49
Postat av: Mikael

Det är betydligt mer konstruktivt att fortsätta att skriva och väcka opinion. Är du tyst kan du inte påverka ett dugg.



Tack i alla fall för många tänkvärda inlägg.

2008-10-21 @ 19:10:36
Postat av: ZuperZ

Fy fan vad skönt att din illa skrivna blogg full av fördomar och sinnessjuka anklagelser äntligen försvinner. Någon större idiot än dig har jag sällan stött på!

2008-10-21 @ 19:36:28
Postat av: xxx

varför läser du den då ZZ?

2008-10-22 @ 00:08:01
Postat av: Oddshandlaren

Självklart en skandal av Betfair. Har en mer utvecklat reaktion på ditt inlägg på http://oddshandlaren.net/uppgjorda-matcher-far-traders-att-trottna-pa-betfair/

2008-10-22 @ 17:48:41
URL: http://www.oddshandlaren.com
Postat av: Peter Dahlenmark's Fanclub

Robredo's odds trycktes ner mycket innan match. MEN oddsen rörde sig normalt - vann Llodra en poäng så gick oddsen upp på honom. T ex 1.06 efter första set är ganska generöst högt om matchen är uppgjord. T ex andra set 0-15 robredo servar och oddset går direkt upp till 1.07 - 1.08 med flera 100k. Men även om Llodra gör enkla misstag. Hans grundspel är faktiskt riktigt dåligt. Fungerar inte hans serve som den inte gjorde mot Robredo. Ja då är 1.24 på robredo spelvärt innan match. (som någon visste?!)



Men inte i Palermo 2006 , Hernandez - M.V Arguello. Då blev Arguello större favorit ju längre matchen går trots att Hernandez vinner poäng. Solklar fix.

2008-10-22 @ 19:03:05
Postat av: Peter Dahlenmark's Fanclub

Och det ska tilläggas också. Betfair gör sitt jobb - de ska inte under några omständigheter lägga sig i vad folk spelar på / till vilket odds / om folk spelar på för låga odds (om det inte är uppgjort)



Denna match borde iaf utredas av Betfair och uppmärksammas av media.



Fortfarande inget alls Johannes?



Du lovade ju på ditt kära Betfair forum att gå till tidningen (Aftonbladet gissar jag på ;) ) och berätta.

2008-10-22 @ 20:02:53
Postat av: Anonym

Robredo defeated Michael Llodra of France 6-4, 6-3. Llodra said he was worn out and might miss the rest of the season because of pain behind his right knee.



sports/wires" rel="nofollow">http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2008/10/20/AR2008102002173.html?nav=rsssports/wires



Knäproblem som tydligen någon visste om!

2008-10-23 @ 10:41:10
Postat av: Gäsp

"Knäproblem som tydligen någon visste om!" Nej nej nej, så kan det givetvis inte vara, det måste vara maffian som ligger bakom. (Slut på ironi)



Varför ge sig in i en match om man har så starka aningar om att det är något mygel på gång?



Seså, byt blöja nu och kom in i matchen..

2008-10-23 @ 11:20:47
Postat av: Anonym

Jag såg matchen och det fanns inget i Llodras spel som tydde på några knäprobelm. Omsättningen på 2-0 i set var enorm, över en miljon på 2-0 istället för mellan 10 och 20 tusen som är vanligt.

2008-10-23 @ 12:31:32
Postat av: Oddshandlaren

Precis som skribenten ovan så förstår jag inte hur ni inte kan reagera på den oerhörda omsättningen på 2-0. Antingen har hans läkare velat tjäna "lite" extra pengar eller så har några betalat honom för att förlora och han skyller på knäproblem i efterhand för att försöka ta död på spekulationer.



Jag tycker nog att alternativ två är mest troligt.

2008-10-24 @ 10:42:32
URL: http://www.oddshandlaren.net
Postat av: Charlie

En mycket förstålig, men ologisk reaktion. Precis som du säger kan din blogg ha påverkat många och fått dem att intressera sig för oddstrading. På samma sätt är väl detta ett utmärkt forum att göra folk uppmärksamma på de fallgropar som finns.



Dessutom har det varit jäkligt intressant att följa dina framsterg och bakslag...





Come on...Give us more...

2008-10-26 @ 18:02:46
URL: http://thebetfairbotbuilder.wordpress.com
Postat av: Anonym

NICOLAS KIEFER SERVAR FÖR MATCHEN MOT IVO KARLOVICH :D:D:D $$$$$$$$$$$$$$$$$$$

2008-10-27 @ 12:36:30
Postat av: mera fix

ASK Olympiakos - Kalamarias - vad händer??



20 minuter kvar och inget mål står i 1.16??

2008-10-27 @ 18:41:25
Postat av: Olympiakos V. v Apollon Kalamarias

Där har du en riktigt fix!

2008-10-27 @ 19:00:07
Postat av: löjligt och ej första gången sånt här händer...

Så givet du bokade Robredo lipsill=)

2008-10-30 @ 10:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0