Husefrid

Ibland får jag frågan hur det går att jobba med Cissi. Inte för att det är något fel på henne utan eftersom vi både jobbar tillsammans och bor tillsammans. Jag brukar alltid svara -"Det går väl bra".

Och så är det. Det går bra. Men det går inte helt smärtfritt.

Ett exempel på när det kan hetta till är när jag har bokat sexsiffrigt på Nadal och jag vill boka av men Cissi är av annan åsikt. Min röst blev starkast(eftersom jag är längst) och hela bokningen + mer åkte in på Nadal under andra set.
När Nadal 30 minuter senare har 7-5 3-6 *3-3 30-40 så är det inte direkt julstämning här hemma.
Cissi vet då att vi gjort som hon velat så hade vi fått 200k+ om Nadal förlorar någon av de två breakbollar han får emot sig. Eller så hade vi säkrat upp 100k. Och jag vet att det var jag som tog beslutet att göra tvärtom. Vid det tillfället så räcker det med en liten blick eller nedlåtande ton för att skapa ett mindre världskrig.

Nu räddade Nadal båda breakbollarna och det var bra för husefriden. Hade Nadal blivit breakad eller förlorat matchen så hade jag nog fått ta soffan inatt. Och imorgon natt.

Kommentarer
Postat av: Igor

Tack för tipset,synd att jag väntade för länge för att greena.



Almugro matchen var speciellt fin då marknaden låg fel i stort set hela tiden.

2009-02-13 @ 11:28:51
Postat av: Mekong

Snart dags fört Nadal-Tsonga och nya familjegräl!

2009-02-13 @ 18:01:58
URL: http://mrmekong.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0