Federer, var mans bitch..

En riktig tung dag för min bok. Det började med att jag lovat att hjälpa till att städa mm hemma, istället för att börja trada vid 11 så stod jag och diskade. När jag slår mig ner vid kl 16 så ser jag att Federer har förlorat till 1.05. JAg har bokat Federer i över 100 matcher, men han har bara förlorat en handfull. Ligger dock plus på honom då han flera gånger ställer till det lite i matchen. När han förlorade andra gången mot Canas till 1.1 så var jag i thailand och missade det. Nu hände det igen, Federer förlorade, enkelt, till oddset 1.05. Normat sätt så bokar jag över 100k SEK mot honom när han spelare så det var en kalldush att se att han precis förlorat.

Efter det så drog helvetet i gång. Davydenko vänder sin match i andra set och går från 3.15 till 1.40! Normalt sett så hade han gått från 3.1 till startoddset(1.,88), jag hade räknat med 1.7 eftersom marknaden allt som oftast överreagerar. Tyvärr så pressade marknaden honom ner till 1.4!, jag valde att sälja honom på 2.2, 1.9, 1.8, 1.7 1,6. Efter det borde jag acceperat en smärreförlust - men icke. Kalaset slutade -30.000. Vid 4-2 och två breakbollar(1.4) hade jag möjlighet att plocka hem en vinst på 10k, men icke!

Regel som bröts: Safa alltid hem en bra vinst när det går, var inte för girig.


Går över till Jankovic match, Jankovic var storfavorit, hon vann enkelt första set och tog ledningen i andra set, hon handaldes då till 1.03, även 1.02. Dock så tappade hon matchen, jag sålde henne regält för att köpa tillbaka, låg mycket bra till i min bok, motsvarande +15 på båda spelarna om jag valt att ta hem vinsten. Jankovic ligger under med 1-3 och motståndaren har 30-15 i sin serve, i avgörande set. Perfekt, jag planerar att ta hem vinsten oavsett hur gamet går.

Vad händer då?
Jo, motståndaren blir skadad och bryter matchen. EFter att ha vänt och tagit ledningen så tvingas hon bryta. Eftersom matchen gick på bana 6 i Berlin så fanns ingen tv-täckning och jag hinner inte rädda något innan matchen är över. Tyvärr hade jag just då en hel del minus på Jankovic, 5 minuter tidigare hade jag pluset på henne...

Här borde jag lagt av för dagen. Men jag hade en match vid sidan om som jag lämnade för Jankovic, nämligen Djokovic-Baghdatis. Där lyckas jag göra ett ok reslutat, Bagdahtis leder med 5-1 i andra set, jag går över på Djokovic, Baggy tappar 7 raka och förlorar matchen, bla efter att ha haft gameboll till 6-6 men förlorat. Problemet här var att jag lyckades trots den stora omsättninge att göra två stora missklicks. När Baggy servar vid 5-5 och 15-15 så ser det ut som att han vinner bollen. Jag bryr mig därför inte om att ta bort min lay på 50k på 1.33, Baggy handlades till .1.44 och oddset borde vid 30-15 ha gått till 1.55. Istället så blev det 15-30 och oddset ner till 1.35. Innan jag hinner annulera orden så är den tagen. Istället för fina gröna siffror på Djokovic så sitter jag hups plus med lite minus. Jag tradade inget mer utan det slutade med lite minus där. Det var andra matchen på 3 timmar som en spelare tappar sin serve och matchen från gameboll till tiebreak. Även andra gången som det kostar.

Regel som bröts: Trada inte större summor i vad som kan vara slutskedet av matchen...


Ligger nu ca 3-4 månadslöner för en servitris back. Kliver över till Nadals match som är den sista.
Jag väntar då jag inte alls har lust att varken spela eller boka Nadal till 1.11. Nadal fram till 3-0 och jag ser läget då oddset rasar till 1.05. Oddset kommer inte understiga 1.04 även om Nadal vinner settet är min tes så risken är liten om det blir så. Jag säljer 200k på 1.05 för 10.000SEK. Efter att nadal gått fram till 4-1 så "nollar" jag tillbaka på 1.05 då marknaden är på väg ner mot 1.04. Jag har dock som amition att försöka sälja Nadal igen till 1.05 om Youshny håller serven. Jag har gjort iordningen en lay på 1.05 på 200k som jag ska skicka om Y vinner bollen vid 30-30.

Vad händer?
Mitt i bollen så komemr det en APELSIN flygande genom luften och hamnar på min hand som klickar på "sänd". Min order hinner precis landa när Nadal vrider in sin forhand och får breakboll. Eftersom jag inte vill sitta med -10k på Nadal när han breakboll till dubbelbreak vilket skulle pressa marknaden till 1.03/1.04 så tar jag det säkra för det osäkra och köper tillbaka direkt till 1.04, jag köper även för 50k extra så att jag har noll på Nadal.. Y räddar bollen och håller serven, varvid jag säljer honom till 1.06 eftersom det vore snäpligt att ha massa minus på Y om han nu skulle pressa Nadal. Det hela slutade med 7,5k minus, pga den där jävla apelsinen.

Regel som bröts: Trada inte när en övertrött dotter leker i närheten.

En annan reglel som jag sket i var att chasa ut kontinuerligt. Efter att ha tagit ut en större summa igår så tyckte jag tydligen att jag kunde ha lite mer än vanligt på kontot. Ajabaja.

Tung dag, top10 i förlust på en enstaka dag ever, samtidigt som jag missade Federer. Hela månadens vinst är utraderad och det är bara att börja om igen imorgon. De senaste 13 månaderna så har jag två månader med negativa resultat Maj2006 och April2007. I april så var jag bortreset halva månaden och lyckades med att backa regält de sista dagarna vilket gjorde att jag backade marginellt på månaden. Maj2006 var en katastrof, just på grund av Nadal.

En ny dag imorgon bara att komma igen lite i taget, aldrig jaga!
I helgen blir det en norrlandsresa med konfirmationsfester, Shlager och Hockey-VM.

 Hamburg nästa vecka ska bli skoj, numera är ju Federer var mans bitch och det ska vi ta betalt för då!

image16

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0