Nedåt i börsen idag..

________________________________________________________________________________________

Nedåt i börsen idag.
Anledningen till mitt negativa resultat idag var olika saker.

I två matcher hade jag helt enkelt de mesta emot mig, bla så tradade jag på break innan 14 game som innehöll minst en breakboll men ingen lyckades breaka. På herrtennis så blir det break ca 20-30% av breakbollarna, på damsidan i 35-45%.  På de totalt 18 bollarna  behövde jag break för att trada vinst så gick 0/18 in. I snitt så blir det 4-5 bollar som blir break. Men det är i det långa loppet och inte på en enskild dag. Dvs den största saken berodde på något som inte går att komma ifrån, förluster. Dock så ångrar jag det inte utan vet att de spelen lönar sig i längden.

Den andra orsaken är sådan som jag anser att jag gjorde fel. Kontinuerligt under de senste året så har jag försökt att utvärdera mina affärer. Jag har kommit fram till en lista med saker som jag iaf inte bör göra.

Några av de sakerna är;

Att inte trada i tiebreak. ( undantag kan göras för att greena ut, dvs för att säkra upp en likvärdig vinst.)


Att inte trada mycket i vad som kan vara slutskedet av en match ( samma undantag kan göras som ovan samt för att sälja 1.01)


Att inte "byta sida" under ett game när någon har gameboll alt. 30-0. ( Låt säga att du kontinuerligt föksöker att sälja spelaren som ska serva, eftersom att priset på den sjunker drastiskt om han tappar serven(oddset stiger). Om spearen får gameboll eller 30-0 så kan man bli sugen på att köpa tillbaka den med endast ett par punkters förlust, och detta är fel. 30% av alla break kommer efter ett 30-0/40-15/40-30/Adv-40 läge, dvs efter att servaren haft gameboll eller 30-0/40-15.


Säkra alltid upp minst en nollresultat på den som servar för matchen ( undantag kan göras om värdet är mkt stort)


Trada aldrig trött eller hungrig.

Jag lyckades att bryta mot alla dessa fem viktiga regler för en så effektiv trading som möjligt. Det enda jag kan göra nu är att lära av detta och inse att regler från över 5000 matchers statistik inte är till för att brytas. De fyra första punkterna är för att minimera riskerna och svängningarna i resultatet. Det kommer alltid nya tennis-marknader så det finns ingen anledningen att handla i högrisksskeden eller i tiebreak(lotto). Bättre då att ta en ny match.

__________________________________________________________________________________________

Betfairs kundtjänst har som alla spelbolag rutinen att inte ersätta sina användare för tekniska problem. Genom sida regler och avtal hållsde alltid oansvariga om något händer.
När Betfairs spelbörs crashade i lördags så hade jag en köporder liggande. Den låg på 1.59 och spelaren handlades runt 1.4. Det var lugnt tänkte jag eftersom att hela sidan crashade så markuleras alla omatchade ordrar när de fått upp sidan igen. Men när sidan kom upp efter en kvar och spelarens odds gått från 1.4 till 50ggr så hade någon tagit mitt spel, som var omatchat när idan rasade ihop.

Efter div mail och telesamtal med Betfair där de menar att vadet blev matchat 3 minuter innan sidan rasade så gjorde jag en egen undersökning eftersom jag visste att de hade fel.
Det visade sig att de som använder sig av en "bot", även kallat API kunde forsätta att trada åtta bollar efter att sidan crashade för alla andra.

Detta har hänt förr och jag förvändade mig ingen ersättning utan satte upp det på förlustkontot. Då trillar de hups plus in 1000:- i ersättning på mitt konto. Mitt vad var bra mycket större än så men kanske är det en liten bit på vägen, att de iaf börjar inte sina misstag. Nästa steg är att ersätta de fullt ut.

________________________________________________________________________________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0