Nu börjar året...här är mitt liv..

Visst, året börjar egentligen med nyårsturneringarna i asien, men det känns ändå som att det är nu som år2007 verkligen sätter igång. Jag har sedan barnsben delat in åren i olika viktiga och roliga händelser som jag förväntansfullt ser fram emot. Det är vktigt medframtidstro och olika mål.

När jag var 10år så var det väl framförallt skolloven, min födelsedag, hockey-vm och julen.
Under tonåren så var det skolavslutningen, Elitloppet, planerade resor, födelsedagen, OS och diverse festivaler.
I fjol så var det fotbolls-vm, Friidrotts-EM på hemmaplan, Thailand i dec, alla GS.

I år så är det AO, Thailand mars, Davis Cup i gbg, Syrrans gigantiska bröllop, R Garros, Min dotters 3-årdag, Wimbledon, Båstad, US open, Davis Cup igen, Sthlm open, Masters finalen, Davis Cup igen, Thailand under uppehållet i dec.

Att ha privelegiet att kunna leva och spara genom att se och bedöma tennismatcher har berikat mitt liv enormt. Jag ser fram emot varje vecka och varje månad. Istället för den vanliga svenska söndagskvällsångesten som jag upplevt när jag var löneslav så ser jag fram emot varje ny måndag. Som ett barn med dan-före-dan förväntan som lyser i ögonen sitter jag på söndagar och kikar på nästa veckas lottning.
 
Jag önskar att jag hade 100timmar per dygn istället. Dagarna går så fort. Ett par tre settare så är klockan vips 18.30. På ett set ser jag fram emot sensommaren då många turneringar spelas i nordamerica. Då får man liksom 5-6 extra timmar per dygn. Det är en aning komplicerat att pussla ihop tiden med min dotter när alla matcher går 10.00-21.00 svensk tid.
image34
Pat Cash

Min dotter som är två år har redan ett rikt ordföråd. När hon hör pappa ropa;  "-Men breaka nu då för f**n!" så brukar hon skynda till och ställa sg framför tv:n eller nån skärm och ropa;  "- breakboll! breakboll! breakboll! Efter att hon har ropat ett par gånger så brukar hon fråga mig; "-Blev det break pappa? Eller blev det hold?" Jag undrar vad hon tror att ettbreak är egentligen:)

Min far har aldrig blandat in pengar i sitt tennisintresse, men jag har ändå klara minnen från när jag var en liten skitunge och fick sitta upp hur länge jag ville vissa kvällar. 1983 så sände inte ens Sveries Radio på natten och att barn var vakna nttetid var något man höll tyst om. Skräckn för att myndigheterna skulle hämta barnen fanns överallt. 

Det brukade vara kvällarna 7-21 januari och några kvällar i slutet av augusti som man fick vara vaken länge.. Jag har inga minnen av att någon bönade om break. Framförallt så minns jag Pat Cash.
Pat Cash var som en igel i ögat för farsan. Inte nog med att han vände mot Jocke Nyström 1983 i Davis Cup när han var nere på räkning, han var oförskämd nog att göra om det några år senare i Davis Cup finalen 1986 mot Micke Pernfors. Jag tror att det var när Pat slog ut Wilander i Wimbledon året därpå som farsan bestämde sig för att implementera Pat Cash som en svordom i vår familj. Jag vill minnas att min lillasyrra(!!) även gav honom ett eget namn.

Min morsa gillade aldrig att vi fick vara vakna på natten för att se på tennis. Därimot så tog hon med oss barn, en och en, till Wimbledon på sommrarna. 1990 när jag var 11 så var det min tur att åka. Jag köade i duggregn med morsan och lyckades få biljetter till court1 där Edberg spelade.

Min ambition är att min dotter ska få se alla G-S tureringar innan hon blir 15. Hennes idol ska vara Björn Hellberg:) 

Kommentarer
Postat av: Risk

".... '- breakboll! breakboll! breakboll!' Efter att hon har ropat ett par gånger så brukar hon fråga mig; '-Blev det break pappa? Eller blev det hold?'"

Dagens roligaste.

2007-05-15 @ 03:32:25
Postat av: Johannes

:)

2007-05-15 @ 19:06:32
URL: http://betfairdaytrader.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0