Årets läggmatch del 2

Pågår just nu. Jag kom precis hem och har inte kört matchen(som tur är) men situationen är denna:

Tursonov- Pashanski

Startodds 1.15 på Tursonov.

Pashanski tar ledningen med 1-0 i set och 2-0 i game, normalt odds på Tursonov då är 5.0.
Men "någon" vill spela miljoner och åter miljoner på Tursonov - till oddset 1.21!

Jag vet inget mer så fyll gärna i i kommentarer. Jag förmodar att betfair voidar alla bet.


Edit:
Jag lägger upp graferna eftersom någon på forumet efterfrågade dom.


image112
Tursonovs odds under matchen. 22 miljoner totalt matchat.

image113
Tursonovs vinstchans i % under matchen. Notera att han låg under med 4-6 0-2 mitt i diagramet men aldrig handlades till lägre än 80% vinstchans.

image16

Kommentarer
Postat av: teo813

Äckligt.

1.15 prematch odds,
1.21 en set down (Pashanski 6-4)
1.19 en set down och 2-0 för Pashanski lol.

Det roliga är att vid ställning 1-1 set så tar Tursunov medical timeout (de försökte ju höja hans odds men de lyckades inte med det, det gick aldrig högre än 1.08) och han kunde knappt hålla sin skratt.

Och vad gör betfair? Jo, de betalade direkt.

Detta var min största tennis förlust någonsin efter Bartoli-Henin matchen.
Pengarna bjuder jag på men jag undrar vad vi är på väg egentligen, Tursunov pratade ju öppet om läggmatcher och så gör han detta själv mitt i hela turbulensen!?

Och sedan undrar jag själv vad i helvete gör jag framför min pc? Jag har tjänat i 2 år mer än vad jag skulle tjäna från mitt andra yrke i 15 år, men ibland (som idag) känns det hela riktigt sjukt.

Inga mer pengar från mig i alla fall till tennis maffia, jag tar paus från de korrupta tennis marknader och concentrera mig enbart på fotball.

ps:
jag är riktigt besviken på betfair efter detta, hälsa Klas om du träffar honom i Spanien.

2007-10-24 @ 20:50:59
Postat av: Gunnar

Teo813, trist att du förlorade, och trist att det förekommer. Men du såg ju vad som hände, ungefär startodds trots 1-0 + ett break. Så vi "vet" ju att marknaden är sjuk och det kommer att bli 2-1 till Tursunov, eller hur?
När man kollade handelsstatiskik efter 1 set och 2 game såg man att lägsta affär var på 1,13 och högsta på 1,30 (!) Jag var helgrön under matchen, viktad ungefär lika och hade säkert kunnat tjäna ytterligare pengar genom att vikta över allt på Tursunov, men jag hade faktiskt ingen lust...

2007-10-24 @ 23:21:50
Postat av: Johannes

Jag beklagar Teo. Jag förstår känslan.
Märkligt att betfair rättade marknaden direkt utan att ge det 60 minuters reflektion, de visste ju hur det låg til eftersom de raderade trådar i forumet. Hur såg det ut på bwin och andra bolag? För övrigt ett mycket klantigt förfarande av de kriminella, 22 miljoner matchat, de borde kunnat gjort mycket mer i vinst genom att lämna marknaden orörd första timmen och sedan tar allt " i smyg" utan att lägga upp en vägg. Anmärkningsvärt att de gör en miljonkupp så uppenbart och klantigt, bedrövligt att de inte ens känner att de måste göra det snyggt eftersom BF min inte gör något. Ring BF teo och framför åsikterna. De borde värna om kunder som dig på tennisen, jag ser ofta dina ordrar eftersom de är i SEK, och det är många matcher i år som hade varit döda utan din och min närvaro, dvs din närvaro borde vara mycket viktig för dom. Ska vi starta ett fackförbund?:)

2007-10-25 @ 00:01:45
Postat av: nurugsinnet

Jag känner med dig också Teo. Mina två största förluster i år är på Davydenko-Mathieu i Sydney och Tsonga-Kohlschreiber i Metz. Även om man vet att det förekommer åker man dit på de här fixade matcherna förr eller senare. Bara tanken på att hårt intjänade pengar försvinner ner i maffians fickor är fruktansvärd. Jag är en stor tennisälskare men för varje sådan här match försvinner en del av kärleken till sporten. Jag hoppas innerligt att en spelare blir avstängd inom en snar framtid, gärna en stjärna som ND. Kanske kommer det iaf att skrämma bort några spelare från att ta emot mutor.

2007-10-25 @ 00:09:07
Postat av: teo813

Gunnar: I bröjan trodde jag att det var en stor psykospelare som ville spela Turso (har hänt flera ggr förut med just Tursunov men även med andra
spelare som Blake) men när jag såg att oddsen inte rörde sig när Turso blev breakad 0-2 i andra settet, då var det solklart...
Vid den tidpunkten så ringde jag betfair och de sa att deras team ska titta på marknaden och eventuellt stänga det om de skulle misstänka något konstigt. Sedan breakar Tursunov till 3-3 (trots Pashnaskis ENORMA försök att undvika df och ue :-) ) och odds gå ner till 1.07 för Tursunov...
Grejen är att jag blev så förbannad på det solkara korruptionen att det sista jag skule göra var att minska förlusterna.
Problemet är inte min förlust igår, det är ändå bara 10% av mina fotballsvinster för denna månad, problemet är att betfair blundar medvetet på korruptionen och som en bra forumite sa de valde china metoden för att dölja vad som hände igår.
Att sudda bort matchens inlägg samt alla andra inlägg som hade med matchen att göra är mycket mycket oroande.

Johannes: vis ställning 4-6, 0-2 så gav betandwin odds 4@ för Tursunov att vinna matchen (1.19 på betfair) och @2.70 att vinna settet. Jag följde inte bet365 men jag hörde att de stängde livebetting ganska tidigt.
Fackförbund? gärna!

nurugsinnet:
Det har gått nu 3 månader från Davydenko match och inget har hänt.
En 10årig barn skulle redan ha hittat vilka som ligger bakom de stora summor som spelades i det nämnda matchen, varför inte ATP och betfair trots mängder med information som de har?

2007-10-25 @ 12:56:45
Postat av: Gunnar

Teo, hyfsat live arbitrage alltså, över 100 %...
Ca 6 ggr på Pashanski och 4 ggr på Tursunov.
Jag hade aldrig Bwin igång men man brukar ju inte få spela så många riksdaler där.

2007-10-25 @ 15:23:35
Postat av: teo813

baw de vill ha bara nöjespelare, proffs blir avstängda inom bara en-två månader med 1euro limit :-)

hoppas att några nyarbers fick någon slant i alla fall. (har man en fresh konto hos baw kan man spela upp till 100e (1000sek) tror jag, någon som läser vet säkert bättre)

2007-10-25 @ 15:44:23
Postat av: caramba

Artikel från AP, saxat från Betfairs forum.
"Betfair investigates suspicious tennis match, but finds nothing wrong
By CHRIS LEHOURITES, AP Sports Writer
October 29, 2007

LONDON (AP) -- An online betting exchange investigated another professional tennis match for suspicious betting patterns, but found nothing wrong.

Betfair, the same company that voided bets on a match in August for the same reason, looked into Dmitry Tursunov's win over Boris Pashanski at last week's St. Petersburg Open.

ADVERTISEMENT
Tursunov ended up reaching the final at the tournament, but he trailed 6-4, 2-0 in the second round before advancing 4-6, 6-3, 6-4. Despite the second-set deficit, there was still money being put on Tursunov to win.

"We investigate, as a matter of course, those markets that we have potential issues with," Betfair spokesman Adrian Murdock said Monday.

Murdock said the investigation revealed that a specific bettor known to the company continued to back the Russian Tursunov. The Serb Pashanski is ranked 84th, and Tursunov is ranked 29th.

Betfair eventually settled all bets, in part because the unnamed bettor loses more than he wins.

"This guy is a net loser on tennis," Murdock said. "He's such a high volume bettor that it skewed the market a bit."

Tennis has been hounded by match-fixing rumors since August when Betfair, in an unprecedented move, voided bets on a match in Poland after fourth-ranked Nikolay Davydenko withdrew against 87th-ranked Martin Vassallo Arguello in the third set because of a foot injury. The ATP is still looking into that match.

"It's quite a different scenario to the Davydenko thing," Murdock said of the Tursunov investigation. "We're not really seeing it as a potential match-fixing problem -- if there is indeed a problem."

In response to both the Davydenko match and other players speaking out about being approached by outsiders trying to influence a match, the ATP and other tennis governing bodies have been working together to help keep the sport clean.

At the Paris Masters, which started Sunday, local officials are looking out for anything strange.

"You have to be very attentive and very severe," French tennis federation president Christian Bimes said. "I hope there is the same severity shown as for doping."

FFT director general Jean-Francois Vilotte said the police could be called if there is a questionable match.

"The only ones capable of putting together a certain amount of investigative measures that the FFT is unable to do," Vilotte said.

French tennis player Arnaud Clement said Monday that he had refused money in the past to lose a match, but did not mention how or where this happened.

"It has happened to me, I won't say where or under what circumstances," Clement said Monday after his 6-4, 6-3 loss to Mikhail Youzhny of Russia in the first round of the Paris Masters.

"There was not a fraction of a second's hesitation (to refuse the proposal)."

He fears revealing more about the offer could lead to reprisals against him.

"That's maybe why I don't want to say too much about it," Clement said. "And it's for that reason that I won't mention either the place, or how it happened."

Clement thinks lower-ranked players struggling to make an impact may be under more pressure to accept such offers.

"The problem is for a player slightly lower in classification (ranking) or in a certain amount of financial difficulty," Clement said. "Even if he refuses, this can play on his mind during the match. It can upset him. That's not the case for me. To accept something like that is to betray the sport."

AP Sports Writer Jerome Pugmire and Associated Press Writer Samuel Petrequin in Paris contributed to this report."

2007-10-30 @ 14:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0