Franska domare

Jag har följt ett tiotal matcher från Lyon denna vecka och i varje match med en fransman som spelar så tenderar linjedomarna att favorisera hemmaspelarna. Jag vet att detta inte är ett nytt fenomen, inte minst inom Davis Cup. Grejen är den att denna vecka så har det varit extremt, jag har faktiskt aldrig varit med om värre. Det handlar om 30-40 domslut som varit helt absurda, samtliga till fransmannens fördel.

Vincent Spadea har anmält en incident i hans match mot Tsonga. Bollar var inte på något sätt avgörande i matchen men det var nästan komiskt att se hur fel det kan bli. Hans frustation gick att ta på.

Botten kom ändå igår när Santoro servar och bollen är 15-20 cm bred men ingen ropar "out". Serven var på fel sida för huvudomaren som inte vågade rätta. Och den bollen var viktig. Roddick var helt utom sig och tjafsade med domaren de närmsta fem minutrarna.

foumet så hittar jag denna tråd som var lite rolig:

image114

Hemmadomre - ännu en oddsfaktor!
image16

Kommentarer
Postat av: Christian

Vad gick Spadeas anmälan ut på och var läste/hörde du om den?

2007-10-25 @ 13:40:50
Postat av: Jóshï

Ännu en läggmatch :@

Marcos Baghdatis - Agustin Calleri

2007-10-25 @ 21:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0