Japan kan inte teknik

Scoreboarden, som rapporterar resultatet boll för boll sköts normalt av protennislive.com.
Men inte när det spelas tennis i Japan. Då har de en egen hemmasnickrad scoreboard. Det vara samma sak förra året, möjligtvis så är den snäppet sämre i år.
image102
I den senste matchen så gick det till så här. Uppdateringen fungerar hela tiden, men inte vid två tillfällen, då låser den sig i ca 5 minuter.

Vid första tillfället så handlades penn till 5ggr(1) därför att hon låg under med 0-2. Då låste sig scoeboarden. När den började fungera igen så står det 4-2(2) och marknaden justerar ned oddset till 1.5

Andra gången som den låser sig är vid ställningen *2-3(3)  15-30 till Pennetta i andra set. Hon handlas till runt 2ggr. När scoreboarden fungerar igen så står det plötsligt 5-2(4) till Pennetta och marknden justerar ned priset till 1.1.

Mycket märkligt sammanträffade, vid samtliga break så låser sig scoreboarden. Alla som inte visste via någon courtsider eller annat förlorade, några få vann. Personligen så blev jag besluten på 18/18 i grönt till motsvarande i rött. Fuck off hela japan och asien, ni kan inte ens fixa en hemsida till er turnering med 1 mille+ i prispengar.

Och som det inte vore nog med det. När Penneta ska serva för matchen vid ställningen 5-4 så visar scoreboarden följande resultat:
0-15
15-15
30-15
30-40
40-15
Slut.

Markanden präglades av en hjälplös panik.

Jag har gjort en uppskattning att om jag skulle kunna "hacka" mig in på en turnerings scoreboard under 3-4 matcher varje dag så skulle jag kunna tjäna ca 100 miljoner per år. Kanske mer. Tror någon att alla kriminella struntar i denna möjlighet eller är det bara jag som blivit paranoid av allt snack om läggmatcher och annat?

From imorgon så går iaf fall alla japan-matcher från Center Court att följa på betfair, bwin och bet365 eftersom de sända i tennischannel.

image72

Kommentarer
Postat av: arjansbror

du trodde ju inte på det här med fiffle/uppgjorda matcher, det här är väl bra exempel.
Jag kan va din courtsider under SO nästa vecka, jobbar med scoreboarden. Betalar du mig 50.000kr för veckan swedsil?

2007-10-04 @ 13:10:05
Postat av: Re: Arjan

:) Jo, jag vet att det existerar, men inte i mer än 5% av matcherna. Ibland så verkar folk tro(med all rätt) att allt är uppgjort. Kanske är det mer än 5%, kanske lite mindre, men någonstan där ligger det nog.

2007-10-06 @ 01:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0