Koubek 1.04

Koubek spelade idag mot Grosjean. Grosjean hade matchen och handlades till 1.05 men tappade den.
I avgörande set så går Koubek fram till ledning 4-2* och handlas till oddset 1.04, vilket motsvarar drygt 96% vinstchans.

Men de som spelade på 1.04 hade inte räknad med detta:

Koubek slår en forehandvinnare som är klart inne. Linjedomaren ropar "out" på reflex - av misstag. Huvuddomaren korrigerar direkt och säger - Replay the point.

Som alla spelare gör i det läget så ifrågasätter Koubek hur huvudomaren kan korrigera bollen som att den ska spelas om. Huvuddomaren anser att bollen levde och att den därmed ska spelas om. Ingen tvekan om att den var inne dock.

Koubek blir vansinning och ber att få prata med turneringens superviser som kallas in på banan.
Supervisern förklarar att inget kan ändra beslutet, har huvudomaren sagt replay the point så är det det som gäller, även fast alla visste att bollen var perfekt och poängen skulle varit hans.

Koubek blir förbannad och ber supervisern dra åt helvete.

Supervisern blir förbannad och ett verbalt ordkrig bryter ut. Plötsligt så stegar supervisern fram till huvudomaren och ger honom order att diska Koubek.

Marknaden får panik. Han har ju 96% vinstchans! Han har ju i praktiken vunnit matchen!
Men Koubek accepterar beslutet och lämnar planen som förlorare i matchen och oddset går i höjden, från 1.04 till 1000 på 0.1 sekund.

Nu fick de i alla fall en fransk spelare till kvar i turneringen. Men fan vad jag hatar domare som påverkar matcher.

image72

Kommentarer
Postat av: nurugsinnet

Du överdriver ganska mycket här. Han stod inte i 1.04 när han blev diskvalificerad. Vid det läget var han bara ett break upp och stod i cirka 1.20. Han tradades däremot till 1.04 när han var dubbelbreak upp vid *3-0 och *4-1 men båda gångerna tappade han serven direkt. Freak-Koubek.

2007-10-05 @ 02:44:16
Postat av: JOh

Ok, jag var inte med på matchen utan översatte bara från forumet. Det var väl för väl att han bara stod i 1.2 iaf:)

2007-10-05 @ 05:35:07
Postat av: Dan Eriksson

Jag är sjukt glad att jag aldrig gav mig in i den här matchen, något jag planerat att göra från början.

2007-10-05 @ 07:57:06
Postat av: Anonym

Förutom att Koubek omöjligtvis kan ha stått i 1,04 vid 4-2 så återger du även händelseförloppet som ledde till diskningen helt fel. Korrekt version finns på menstennisforums.

2007-10-05 @ 11:19:02
Postat av: mr Mekong

Såg aldrig matchen. Trodde han blev skadad! Av ren tur grönade jag upp mig rejält på G alldeles innan. Brukar annars bara nolla motståndaren om jag har någon som favorit före matchen!

2007-10-05 @ 11:46:01
Postat av: Re: någon / Johannes

Jaha, så kan det vara, olika källor uppger olika. Tydligen så var det tvärtom, domaren ändrade sig och gav poängen till Grosjean och det var därför som Koubek ballade ur. Men han diskades pga av olämpligt uppträdande mot superviser iaf:)

2007-10-06 @ 01:01:24
Postat av: Johannes

Det intressanta ur en traders perspektiv är att det finns många risker att räkna med. Något som detta händer bara en gång per år och just skador och diskningar är något som man måste tänka på som trader.

2007-10-06 @ 01:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0