Schwich!

240773-90 
Fick ångest kl 14.15 och trotsade trafiken och for in till scandinavium. Polisen hade poliskontroll vid tingstadstunneln. Det är 70 där. Mellan 14.30-18 på fredagar så är man glad om man får växla upp till tvåan pga all trafik. Smart av polisen att skicka ut 20 man till vägrenen mitt i trafikkaoset för att skjuta på fartsyndare när ingen kan köra mer än 50...

Kul att se att Blake lämnat formen och framförallt serven på andra sidan atlanten. Och kul att se Pim-Pim tillbaka, även om Roddick enkelt kontrollerade matchen så gjorde Pim-Pim en strålande comeback efter 8 månaders frånvaro. Han bör gå framåt med matchen i kroppen och han ska ha bra chans mot Blake på söndag.

Davydenko förlorade idag, igen. Han handlades ned innan start till 1.15, och vid ställningen 4-2 i avgörande set så handlades han till, just det - 1.01. Kohlschreiber som vann handlades alltså till hela 100gånger pengarna!

Jag skrev ett inlägg häromdagen om att Svenska Spel planerade att erbjuda livebetting "direkt från Scandinavium" under Davis Cup matcherna. Detta var efter att en av svenska spels oddsättare skrivit detta på hans blogg. Av misstag så raderade jag inlägget dagen därpå men det är skit samma för det var rätt kasst ändå.

Nu skriver samma oddsättare på Svenska Spel följande:

Dåligt drag på Davis Cup!
Tyvärr heller inget Live-spel från vår sida då vårt engagemang i och runt Scandinavium inte väckte lika stor beundran hos alla berörda parter, kanske fullt förståligt...

Så blev det med det.
Tennis och spel är politik på hög nivå.

image72

Kommentarer
Postat av: K

Bettade du courtside? Roligt och se TV8 5-7 sekunder efter oddsens rörelse.

2007-09-21 @ 23:30:29
Postat av: Dansbander

uppgjord match i tennisen tidigare idag????????
Koryttseva 1.03 i odds i första utan break, måste vara rekord för en underdog :D Det här luktar inte gott!!

2007-09-21 @ 23:38:51
Postat av: Re/ Joh

Nop jag missade 3.1 till 1.03 driften, men läste tråden om matchen för en stund sedan. 7.5 mille matchat i en skitmatch i indien kl 09.00 verkar skumt. Jag funderar på om det kan vara så att matchen spelade tidigare än utsatt tid, något som hände i samma turnering i måndags. Fast då borde ju inte sb uppdaterat point by point som den gjorde. Mäkligt betende av de som vinnst vem som skulle vinna, jag menar 500.000 på 1.02 ger ju samma vinst som 10.000 på 2.ggr. Meningslöst att pressa någon så lågt, det måste varit flera olika spelare som pressade priset, annars så skulle de inte pressat det så lågt. Stor eftersändning på matchen alternativt uppgjort. Om den var uppgjord så var det det sämsta jag har hört talas om, eftersom de knappast gjorde några större summor på den.

2007-09-22 @ 00:35:21
URL: http://betfairdaytrader.blogg.se
Postat av: Re/ Joh2

Jag hade ingen laptop med mig:)

2007-09-22 @ 00:37:05
URL: http://betfairdaytrader.blogg.se
Postat av: Erik

Elvander c/o är lite väl kaxiga, men rolig läsning bjuder de på. Jag tror mer att det var Svenska Spel som stoppade det än att det var Svenska Tennis Förbundet.

2007-09-22 @ 07:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0