Dan före dan före dan före US Open

Lite så känns det faktiskt. Just nu är det väntan på Us Open.

New Havens scoreboard är så kass att jag igår bestämde mig för att inte trada mer på den turneringen innan ES2 drar igång sändningarna från semi och finalerna(fre 20.30). Ett ganska ovanligt beslut från min sida, jag har tradat marknader med sämre scoreboard förr. Men denna vecka är speciell.

Aldrig tidigare under de 120 veckor som jag tradat tennis på heltid så har jag mött så många märkligt vilseledande uppdateringar från den officiella scoreboarden. 40-0 blir 15-30 på en sekund och hold blir break. Häromnatten så visade sb fel servare hela matchen, dvs när enda spelaren servade så var det egentligen den andra som servade, vilket bla resulterade sex raka break(egentligen så var det sex raka holds). Dessutom så ligger den ofta flera bollar efter, ibland upp till 3-4 bollar. Trots det så har flera traders tillgång till snabb info, alltså snabbare än mig.
Jag har mycket svårt att ro att vi har att göra med 3-4 olika courtsiders, snarare 3-4 som på något sätt plockat ner den officiella scoreboarden och på så sätt lyckats få fram informationen snabbare.

Jag har även starka misstankar att det är någon några som medvetet sprider fel information via den officiella scoreboarden. Tennisen på sportbörsen omsätter miljarder och själkvklart så kommer alltid folk med ont uppsåt att lockas till att försöka fuska. Att tro något annat vore naivt.

En konsekvens att den extremt dåliga och märkliga liveuppdateringen har blivit att omsättningen är sämre än vanligt.
Därför så har jag inte mycket att rapportera från tennisen på Betfair. 

Istället så har jag fokuserat på fotboll och OS. Som det ser ut nu så kommer aug -08 bli den första månaden där fotboll kommer visa ett större plus än tennisen, vilket är trevligt.

Nästa vecka är det tennis som gäller igen och det ska blir riktigt skönt att kunna arbeta med vanliga förutsättningar igen.


Satt och tittade på kanal 8:s realityserie för entreprenörer, Dragon's Den igår efter matchen.
Jag blev faktiskt för första gången på länge sugen på att köra igång nåt projekt. 
Synd att jag ska vara så bekväm numera. Annat var det förr .

Ett av mina tidiga projekt i 16-17 års åldern var när jag och Konsult B. T Nilsson startade "Stringo" via ung företagsamhet.. Vi skulle bla tillverka stringtrosor av fisklina. Men det projektet blev kortvarigt, vi var före vår tid sa vi då.

Hursomhelst så är Dragon's Den ett trevligt program.

Tar denne legend aldrig slut?  Magnifique!



Jörgen Persson vidare till kvartsfinal i OS-pimgisen!
42 år ung! Tydligen så är det gubbarna som ska göra det.

Kommentarer
Postat av: Christian



Du och dina konspirationsteorier. ATP är en skitorganisaion som inte kan ordna en fungerande scoreboard. De finns ett par stycken court siders vid varje bana i New Haven vilket innebär att ingen kan sitta och håva in pengar på en icke fungerande sb. Tvärtom är den trilskande sb en nackdel för courtsiders eftersom den skrämmer bort spelare som sitter hemma. Likviditeten har varit kass den här veckan.

2008-08-22 @ 14:29:01
Postat av: Gunnar

Håller med,

för egen del har det blivit extremt lite tennis under OS, men desto mer fotboll. Diversifiering

skadar inte - bra att kunna hantera ytterligare marknader. Fotbollstradern har ju fördelen mot tennistradern att slippa förlägga semestern till november-december...

2008-08-22 @ 23:16:29
URL: http://teamprofit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0