@1000

Inte långt efter att Govortsova handlats ner från 1000 i odds till 1.22 så kommer nästa.

Hewitt var favorit mot Seppi, vann enkelt första set, tog ledningen i andra set men klarade inte av att serva hem matchen ens från *5-4 40-15. Seppi handlades i det läget till 1000gånger.

image188
Drygt en timme senare så har han vunnit med 3-6 7-6 7-6 efter att även ha vänt 0-2 i avgörande tiebreak.

Igår förlorade Querry till 1.01 för andra matchen irad, förutom Hewitt så förlorade även Morita till 1.01 idag efter att ha tappat 6-4 4-0 till 6-4 4-6 0-6 mot bästa kompisen Sugiyama.

Favoriterna faller platt idag, Murray, Nieminen, Schnyder, Chakvedatze är några stora favoriter som redan fått boka resan hem idag.

Kommentarer
Postat av: Swingtrader Igor

Det har varit en bra dag för de som spelar emot favoriter,fattades bara att Shara gjorde som de andre överskattade i varje fall enligt odds.
I varje fall fick Bammer vinna vilket förvånade mig.

Johannes,det verkar som mitt förslag på en tia7spelare räcker långt?

I varje fall enligt förra årets statistik.Det vore bra om man kunde ha exakta siffror på odds som är då 1,15 och neråt.

2008-02-20 @ 21:43:23
URL: http://betfairswingtrader.blogspot.com/
Postat av: Adam

Och precis som vanligt skriver du bara om dina fantastiska vinster, inte ett ord om Murray vs Haas som gick idag där du bland annat skrev "all in murray" när han stod i 1.4 osv osv.. fånigt

Ett par gånger i månaden är du oerhört kaxig i betfair forumet och skriver allt ifrån att du går all in till dina stora summor, men aldrig när dessa brister (som de vanligtvis gör) nämner du ett ord om dom i din blogg.

Såg förövrigt också att du satt och skrev någon summa som du hade vunnit på nån match igår i forumet, ingen "riktig trader/sportsbettare nämner summor eller skryter som du gör, punkt slut.

2008-02-20 @ 22:27:15
Postat av: Incaseof

Ett, han heter Haase.

Två, vad babblar du om? Jag har sett Johannes posta upp ett gäng förluster sista tiden och förklart hur han agerade under dem. Sen om du inte ser ironi i "all in" är det nog upp till dig. Tyckte jag såg att han bytte sida till Haase också under matchen. I betfair forumet har han också påpekat att han ligger illa till. Bland annat under Spadea - mot vem det nu var - förra veckan. Man ser vad man vill se...

Mug!

2008-02-21 @ 00:41:40
Postat av: Johannes

Igor: Det vore mycket intressant att se.
Adam: Jag är grymt kaxig, men samtidigt vet alla som jag har kontakt med att jag hellre pratar förluster än vinster. Önskar att jag var lite mer som du beskriver.
"Och precis som vanligt skriver du bara om dina fantastiska vinster"
Jag tyckte att Ivanovic match var lite speciell med skadanb och tog upp den därför, det hade inget att göra med att jag hittade värde i matchen.
FYI så gick jag in mycket tungt på Murray på 1.37 och 1.42 vid *2-3 15-40, för att sedan sälja på 1.21 vid 3-3* 3030. Anledningen till det var att jag tyckte att 1.42 var högt vid två breakbollar relativt tidigt i setet när måloddset(som det visade sig) blev 1.8 efter förlorat set.
Dessutom så var jag inte av uppfattnigen att Murray skulle släppa matchen då, vilket han til slut gjorde, samtidigt som Haase spelade grymt bra med mycket svårt placerade bollar. Om du väljer att tro på när jag postar på forumet; " alla engelska spelar är alltid undervärderade på Betfair för att engelsmännen inte inser hur bra deras spelare är"(som jag postade i den matchen) så får du göra det. Det var en ironisk gest mot engelska patriotbackers.
Resten som du skriver är skitsnack, precis som nästa skribent tar upp, jag var rätt tydlig även i ditt exempel med att värdet var väck på Murray bra långt innan han tappade matchen, även på forumet. FYI så bokade jag Haase för till en förlust på 14k när han skulle serva för matchen:(.
Adam skrev: "ingen riktig trader/sportsbettare"
Jag vet inte hur en riktigt ska vara och jag bryr mig inte heller.
I övrigt så gäller följande av olika skäl, bla för att jag vet att många läsare har ett vanligt arbete med en vanlig lön, så undviker jag att skriva när jag tappar 50k motsatsen i speciella matcher. Om du vill så kan jag maila över p&l för 08 så kan du ju sedan leta efter någon annan privatperson som har bättre resultat på livetennis 08 över 400 matcher på betfair och återkomma om du hittar någon.
Vad gäller forumet så är det en sandlåda och en ventil för mig att driva lite med folk och chit chatta när det känns ensamt framför datan.
Incaseof: Spadea är en sopa;), precis som du skrev så tror jag att jag postade lite under min bad weak för tre veckor sedan då jag tappade mer än någonsin på 5 dar även fast det var bra tradat.

2008-02-21 @ 01:24:00
Postat av: moona

ADAM!!!!! Känner lukten av avundsjuka ända upp till de Jämtlänska skogarna USCH!!!!! Vi som vanligtvis har så fin luft.......

2008-02-21 @ 08:08:32
Postat av: Adam

Varför måste man vara avundsjuk såfort man kritiserar något? Johannes har en öppen blogg med en funktion för kommentarer, får man bara skriva positiva kommentarer annars är man avundsjuk?

Att bara hela tiden skriva hur mycket man vinner sänker trovärdigheten kraftigt, men jag förväntar mig inte att någon av er som som svansar efter honom ska förstå det.

I bloggen skriver du bara om dina vinster, och i forumet postar du bara när din spelare går bra. Bland annat har jag märkt att du endast skriver ut poäng när de är fördelaktiga för ditt spel, och kan gaista en spelare massvis medans det går bra för att sedan vara knäpptyst och "försvinna" såfort det går lite sämre.

Missförstå mig rätt, jag tycker bloggen är underhållande och eftersom jag själv pysslar med samma sak på Betfair så finner jag den intressant, men samtidigt tycker jag det stinker när det enda man konstant får se är häftiga vinster och stora summor som egentligen inte säger någonting då förluster aldrig skrivs om / redovisas.

Men ett gulligt släptåg av anhängare har Johannes iaf.

2008-02-21 @ 12:39:34
Postat av: Daniel

Tycker visst det luktar avundsjuka Adam.. tror inte någon här är så naiv att dom fått för sig att Johannes går plus varje match.. faktum kvarstår att han tjänar tillräckligt för att livnära sig på sitt tradande.

Vet att ett av hans inlägg för ett tag sen beskrev en snittlig månadsinkomst som inte var fantastisk om du jämför med de riktiga höginkomstagarna, men ändå rätt bra. Om man då ser några av "jackpottarna" som han beskriver här så kan man själv räkna ut hur det ser ut när det går dåligt.

Cecilia skriver dessutom om dåliga matcher så jag är rätt övertygad om att ingen här tror att Betfair tradande är en enda lång vinstrad för familjen.

2008-02-21 @ 13:28:54
URL: http://www.sporttrading.se
Postat av: Mats

jag har läst bloggen sedan i sommras och håller inte med dig adam, nästan inga inlägg handlar om vinster och förluster och de få gånger han tatt upp de så har handlar det om förluster med. ta å läs hela bloggen en dag så ser du själv.

2008-02-21 @ 18:02:44
Postat av: Johannes

Adam:
Kul att se att du inte ger dig.
Läs mina inlägg från minusmånaderna i höstas så hittar du en hel del om förluster och utvärderngar om de.
Det känns onekligen lite tråkigt att du åter skriver att "I bloggen skriver du bara om dina vinster " och "det stinker när det enda man konstant får se är häftiga vinster" när jag nästan aldrig berör mina resultat eftersom bloggen inte har som syfte att göra det heller. Jag tittade lite självkritiskt tillbaka en sida ner och hittade inget om någon vinst i ett enda inlägg förutom att Ivanovic matchen gav bra resultat, vilket den gjorde.
Ensilkda vinster och förluster är ointressant, det är tanken och resonomanget bakom de som är intressant. Rätta mig gärna, gnäll på mina stavfel eller faktafel, tyckt till om du har annan åsikt om saker och ting, men din kritik här saknar grund.
Inuff.

2008-02-21 @ 20:59:46
Postat av: Christian

Morita ledde inte 6-4 4-0 och handlades inte till 1,01. (skulle ha varit en minisumma i sa fall)

Det stod 6-4 4-1 och oddset var 102-103 under sidbytet. Efter det vann Morita inte manga poang.

2008-02-22 @ 09:46:00
Postat av: Joh

Stämmer bra det, hon tappde elva raka game till förlust från 6-4 4-1 inte från 6-4 4-0. Men hon spelades till 1.01, även fast det var en liten summa enligt historiken.

2008-02-22 @ 15:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0