Dramatik

Ibland blir det riktigt dramatiskt på Betfairs oddsbörs, så också precis nyss.
 
Jag har kännt mig lite mätt på alla sätt idag och mest följt med och tittat på matcherna.
Sitter och iaktar Schnyder när hon genomför ännu en plattmatch mot medikoert motstånd när jag i ögonvrån ser hur Ivanovic snubblar till.

- Hon vrickar foten!, hör jag Maria S-T på eurosport ropa.

Hade marknden öppen, fort dit för att se att den inte reagerat riktigt. Hinner boka 1.1 på Ivanovic.
Ivanovic stod i 1.01 och motståndaren Govortsova i hela 1000 gånger när Ivanovic vrickar foten.

Hon stod i 1.06 från start och hade ledningen med 6-3 5-1 30-15 vid tiden för olyckan, med andra ord så var det bara sekunder kvar av matchen.
image187

Marknaden får(som vanligt) panik och handlar ner Govortsova från 1000gånger (0.1% vinstchans) till som lägst 1.22 och Ivanovic handlas upp från 1.01 till 5 gånger, men stabiliserar sig under läkarpausen mellan 1.5 och 3 gånger, om man nu kan kalla det stabilisera sig. Stora belopp, över miljonen matchas under skadeuppehållet.

Maria S-T på eurosport berättar direkt att om man tejpar foten riktigt hårt innan den hinner svälla upp så är det bara att fortsätta spela. Och med tanke på utgångsläget (6-3 5-1 3030) så kommer Ivanovic ta detta enkelt.

Tydligen så sa inte kommentatorerna i England samma sak, för marknaden fortsatte att handla Ivanovic till 1.5-2.0 även i slutet av läkarbehandling när det var helt uppenbart att hon kunde fortsätta. Hon stod tom och små hoppade för att komma igång igen.

Vi får tacka Maria Strandlund Tomsvik för den passningen som var mycket värt.

Det lustiga var att jag ca 10 innan satt och tänkte lite på Kim Clijsters match mot Dubois i Montreal 2006. Då var Kim världsetta, hade stor ledningen och var redan i första set nere i 1.01 innan olyckan var framme med en bruten arm. Den gången han jag städa upp en hel del på marknaden, till skillnad från idag då jag inte fick något av det upp till 1.1

Hur gick det då med Ivanovic?

Hon tejpade foten, gick ut och avgjorde snyggt under 1 minut med mycket bra spel och utan att foten påverkade henne:)

Kommentarer
Postat av: Crobbo

Jag satt och följde matchen och fick med en hel del
på riktigt låga odds innan hon trillade, satt faktiskt
och tänkte, hur barbariskt det en må låta, vricka foten
nu för sjutton, haha, jösses.

2008-02-20 @ 17:54:44
Postat av: Martin

Du bokade AI på 1.1, men sedan då?
Låter ju som en ren förlust.
Man vill ju höra hela storyn :-)
...eller har jag missat nåt?

2008-02-21 @ 10:21:47
Postat av: Re: Martin /Joh

Martin: Jag fick boka 18k på 1.09/1.1 på AI, bokade sedan exakt 4124 på 1,4, 12121 på 1.5, 12121 på 2.0 på Govortsova och back AI 7162 på 1.49.

Det belv fint plus, hade hon retie så hade jag åkt på minus.

2008-02-22 @ 01:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0