Tjäna 1000:-!

Måste städa, så ingen analys nu men jag känner lite bloggpress att uppdatera.

En grym allt-går-min-väg vecka avslutades i moll och denna vecka har fortsatt i lika illa. Söndag och måndag hade jag kunnat varit utan. Men det kan man ju inte:)

Det kan vara lite anstängande ibland att hantera saker och ting. Som summor t.ex.

I morse så ringde jag och skulle boka en Thailandsresa som plåster på såren åt Cissi eftersom After Worken med Mike, Tjellvar och Henke blev mer än en vanlig After Work. Hittar en resa, tittar på olika hotell, sitter och väljer och bedömer komfort mot pris. Funderar på att byta hotell till ett likvärdigt som kostar ett par hundralappar per dag mindre.  Transport till hotellet 150:-, Kryssar i nej.

7 timmar senare så har 92k av rullen gått till "Betair Refunds" som jag kallar det. Inte de trevliga som står på kontoutdraget, utan det som..ja försvinner. Men man får bonuspoäng på förluster med så det är ju bra iaf:)

Det är lite svårt att hantera ibland, oavsett om det gått bra eller dåligt en dag. Med det menar jag inte psykologiskt, för det har jag vant mig med, utan relationen med andra utgifter.

I slutet av förra veckan, som var mycket bra så var jag och handlade. Jag har vissa saker som jag är grymt prismedveten på, och vissa andra som jag skiter i.

Ibland så kan jag byta produkt i affären, lägga ur en sak(på fel plats) och lägga i en annan, likadan fast billigare. Byta en "Hemköps egna" till en "Eldorado" eller nåt.
Detta gör jag även en timme efter de bästa dagarna. Det sitter i. Och tur är väl det.

För tur har jag inte just nu. Inte enligt mig iaf.
Utvärderingen med Cissi nu på morgonen urartade när jag åberopade otur/korrekt förlust på 12 förlustmatcher samt tekniska problem på två. Endast på tre matcher gjorde jag något fel, något som jag oavsett utgång borde gjort på annat sätt.

T.ex min bokning på 1.02 Camerin (hon förloradejag bokade 150k på 1.02 ), men jag fick -22k ändå tack vare att jag tradat break i tredje set och fick 10 hold på rad i en dam-match med svaga servare... Man kanske skulle tagit sina 75+ och varit nöjd..  

Cissi är mycket kritisk till röda siffror. Även fast man är bäst i världen(jag) så blir det nästa lika ofta rött som grönt.  Så är det. Kommer alltid att vara.

För den som vill tjäna 1000:-

Gå in på UEFA.com och ansök om två biljetter till UEFA-cup finalen i Manchester. Biljettansökningen har öppnat nu och är öppen i tre veckor till. När ni blivit tilldelad biljetter så säljer ni de till mig för 1000:- extra.
Investering: 5 min tid
Värdeodds: Enormt.

Städlista.

Jag lovade efter helgen att sköta alla hushållsbestyr mån-fre. För att komma till skott med det så har jag gjort precis som min mamma Maria gör. Hon skriver ner allt som ska städas. Punkt för punkt.

Till städlistan!

Kommentarer
Postat av: xxxxx

Jonas Björkman "skrällde" och besegrade Capdeville enkelt. Märkligt nog servande han hur bra som helst.

93% vunna första servar.
47% på andra servarna får anses som godkänt.

;)

2008-02-26 @ 09:07:29
Postat av: teo813

Det blev ännu sämre för min del med Camerins match, jag hoppas jag hade
-22K minus också men det var mer än så. :-(

Jag fattar fortfarande inte hur hon förlorade.

Har du någon tips på att hur man håller sig ifrån att börja jaga förluster?

2008-02-26 @ 12:06:07
Postat av: mr Mekong

Tar du hur många biljetter som helst måhända för den risken finns ju?

2008-02-26 @ 12:56:57
Postat av: mr Mekong

Jag kollade hos Uefa och dom kommer att skriva ut beställarens namn på biljetterna! Kan inte det bli ett problem?

2008-02-26 @ 13:06:57
Postat av: xxxxx

Tips teo: spela inte på greyhounds / hästkapplöppning.

2008-02-26 @ 13:24:31
Postat av: xxxxx

klart att det kommer ställa till problem mr mekong, de kräve väl id när du ska in där?

2008-02-26 @ 13:28:06
Postat av: Joh

Nej det spelar ingen roll att det ev. trycker på namnen och nej det är ingen idkontroll, 100% säkert. Jag, hur många som helst.

Teo: Prova bowls. Annars vet jag inte.

2008-02-26 @ 17:21:51
Postat av: Christian

Det blir ju konstigt nar en natrullare kan utgora en skillnad pa 60K och sen forvantas man lagga ned tid pa att jamfora elleverantorer och mobilabonnemang for att kunna spara 1200 kr pa ett ar. Fragan ar om man ska skilja pa bettingpengar och "vanliga" pengar. Jag lutar at nej.

2008-02-26 @ 19:21:48
Postat av: Swingtrader Igor

Om jag inte har fel så har någon av svenskar layat för 22222 för att bara några secunder senare byta position för back 100 000.Minns inte matchen,jag tänkte just då
på Johannes men att då inte laya till mycket låga nivåer 1,15 eller nåt anses som tjänstefel.

2008-02-26 @ 22:56:09
URL: http://betfairswingtrader.blogspot.com/
Postat av: nurugsinnet

Det som jag tycker är jobbigt mentalt är att man tänker mer på pengarnas värde när man förlorar 30K på en match än när man vinner lika mycket. Vid en förlust kan man ibland få mörka tankar och tänka på att det här är så mycket som en del tjänar på två månadslöner. Vid vinster på lika mycket tar man det mer för givet och tänker inte på vilka sjuka summor det handlar om för de flesta. Men för oss som jobbar seriöst med det här så är det vi håller på mer att likna med aktiehandel. Vi omsätter enorma summor, förlorar mycket på enstaka matcher, men går stadigt plus i längden. Att ha ett vanligt jobb där man tjänar tusenlappen per dag är dock onekligen mycket stabilare för psyket... Kanske kommer det i framtiden finnas kliniker för Betfairtraders som varit med om för stora mentala svängningar under sin yrkeskarriär?

2008-02-26 @ 23:43:36
Postat av: Joh

Igor: Japp det är närmast tjänstefel. Jag backde Camering 1.03 100k som låg och även 1.02 100k när ohn fick sin andra varning(0-1 2-4*, eftersom jag fick hjärnsläpp och trodde att hon skulle förlora gamet på varningen, inte bara en boll.. Men jag slutade med mycket lay 1.2-1.03 men tyvärr så handlades det bort under de första 10 gamen i 3:e set + att jag greenade ut vid *6-5 4040 i andra set på hela 1.48.
Nurugsinnet: Håller med helt, långsiktigt tänkade är lösningen men skitsvårt ändå vissa stunder:)
En klinik? Måste man lämna hemmet då?

2008-02-27 @ 07:05:04
Postat av: Swingtrader Igor

Johannes:

Du menar väl inte att du backat/spelat odds till 1,03 och 1,02 för 200000:-,jag antar att du menar layat och inget annat!

Rätta mig om jag har fel.

2008-02-27 @ 15:46:51
URL: http://betfairswingtrader.blogspot.com/
Postat av: xxxxxx

Johannes, Kan du säga åt courtsidern att sätta odds efter varje poäng ? Vissa poäng missas helt och hållet och marknaden vet inte var priset ska vara.

2008-02-27 @ 19:44:48
Postat av: Joh

xxxx: Håller med.
Igor: Jo, jag backade, hade layt mycket på 1.1-1.13 + hela vägen ner till 1.03, så det var mer en lay-back:)

2008-02-27 @ 21:18:51
Postat av: Swingtrader Igor

Joh

Då har du gjort läxan till nästa gång hoppas jag.

Lycka till!

2008-02-27 @ 23:22:02
URL: http://betfairswingtrader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0