API

> Hej!
>
> Jag följer din blog med stort intresse, tack för skrivandet! Jag funderar
> själv på att börja leka lite inom området på hobbynivå så jag tänkte fråga
> lite. Finns det något bra program för Betfair som man använda sig för att
> ha
> liveuppdatering av oddsen/avslut likt ett vanligt aktietraderprogram?
>
> Mvh XX


Hej!

Jag förstår Er fråga. Betfairs egna hemsida erbjuder inte mycket infomation. Genom att trycka på diagramet till vänster om varje spelare/lag så får man upp ett diagram för oddsens utveckling samt totalen för avslut på varje odds(två decimaler).

Det finns ett flertal företag som säljer programvara som är specialgjord för att trada på Betfair. Engelska hästkapplöpningar omsätter enorma summor på Betfair och är mycket stort i UK, det är därför som så många företag utvecklat programvara för just Betfair-trading. De sammarbetar med Betfair och erbjuer sk. API-program.

Där går det att ställa in den information man vill ha, lägga upp stops, se trender mm mm. De flesta program kostar en slant, vissa har 30 dagars gratis prova på.


Mer info om dessa program finns på Betfairs hemsida:
http://site.forum.betfair.com/jive3/index.jspa

Personligen så använder jag mig endast av det diagram som jag får upp via Betfairs hemsida för att se matchade(avslutade) ordrar. Det är en mycket viktig information och den räcker för den erfarne när det gäller tennis. Jag har som ambition att sätta mig in i BetAngels programvara under året som enligt andra traders ska vara bäst(och dyrast). En fördel med att använda API är att man kan ställa in att oddsen ska uppdateras på millisekunder. På hemsidan uppdateras de var 30:e sekund eller manuellt, vlket gör att man besparar sig ett par tusen tryck per dag.

Det är mest en vanesak att jag tradar "manuellt". Men jag vet andra heltidstraders som gör så med, för att när det går bra så söker man inte  efter nya lösningar.


Mvh
Johannes



Eftersom jag är grön på API-området så kommentera gärna program Ni använder eller provat, ris och ros.
Många frågar och vill säkert veta.

Kommentarer
Postat av: Crobbo

Jag kör Binteko's Fairbot och är hur nöjd som helst,
för en engångskostnad av $99 är det ett kap då man
får nya program uppdateringar utan extra kostnad.

Man kan säga att det är en avskalad variant utav
Betangel men utan dom olika diagrammen, charts osv.

Bettng funktionerna är dock desamma.

2008-01-23 @ 17:15:26
Postat av: Crobbo

Jag kan ju också tillägga att har du väl provat en
API produkt kommer du ALDRIG mer vilja trada direkt
med plattformen Betfair erbjuder.

Uppdaterade odds, enklicks bet, flytta bet mm osv är
överlägset.

2008-01-23 @ 17:35:43
Postat av: Strappa

kolla även bettrader pro ( http://www.racingtraders.com/ ) man köper "minuter" för att få använda "ladder-interface" men grundfunktionerna är helt gratis.

betting assistant beta är också ett intressant program dock ganska nytt.
http://www.gruss-software.co.uk/

2008-01-23 @ 19:08:06
Postat av: Joe

Strappa? Svall strappa?

2008-01-23 @ 19:09:13
Postat av: Mistah

För tvåvägsmarknader (tennis osv) använder jag ganska ofta BDI från Binarysoft (http://www.binarysoft.co.uk). Det har sina för- och nackdelar men är man van vid binära priser så är det alldeles utmärkt.

2008-01-24 @ 06:57:37
Postat av: Anonym

ne timrå-strappa :)

2008-01-24 @ 09:36:41
Postat av: Daniel

Har mestadels använt Fairbot efter att ha börjat med att köra Bettrader Pro. Det jag föredrar med Fairbot är:

1) Du får historiken på dina bud senaste sittningen
2) Det är enkelt att byta marknad och ha översikt över marknaderna
3) Det finns inbyggd funktion för att skapa "trader", dvs lägga ett Backnings-bud och få ett bokningsbud på ett lägre odds uppsatt med automatik (om man vill).
4) Snabb "Stopp/Loss" funktion
mm
mm

Har påbörjat en liten sektion om "Mjukvara" på min blogg, men den är rätt stökig än så länge.

2008-01-24 @ 16:42:25
URL: http://www.sporttrading.se
Postat av: Annette

Hej! Har ingen kommentar, är bara nyfiken på hur man kommer igång med detta. Hur började du? Kan man spela på allt eller måste det vara en in-play match? Hur stort kapital krävsför att börja?

Mvh Annette

2008-01-27 @ 22:03:04
Postat av: Johannes

Hej Annette.
Jag började efter att en kompis tipsat och förklarat för mig. Det går bra att trada bårde inplay och innan, möjligheterna är dock mycket större inplay eftersom marginalerna är mindre på förtidspelet, mycket pga av en massa datorer tradar då. Minsta order är 30:- så runt 1000:- bör man nog avsätta från starten som lägst.
Hur man kommer igång är svårt att förklara kort, jag får återkomma till det. Något att tänka på är att se och lära mycket innan man kliver in på riktigt, trada på låtsas utifrån verkliga odds liksom. En kassahanteringsplan med val av risk är också ett måste från dag 1.

2008-01-30 @ 02:29:44
Postat av: Johannes

Kul med så många tips om olika API, jag är övertygad om att flera läsare uppskattat det.
Ett lite intressant inlägg är att av de fem mycket framgångsrika spelarna/traders på betfair som jag träffade i helgen så använder INGEN något program..

2008-01-30 @ 02:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0