Australien Open

Så var det äntligen dags för Australien Open. Närmaste två veckorna ska 254 matcher ska spelas och 252 spelare ska få känna på att förlora.

Matcherna går att följa på Eurosport som precis som förra året har köpt rättigheterna. Tyvärr så ingår inte längre kanalen i com hems grundutbud, vilket gör att färre svenskar har kanalen i år. Självklart så går det att köpa till Eurosport om man bor i ett comhem hus.

Nytt för i år är att Betfair gör en storsatsning på Australien Open. Tidigare så har tennisfantaser, traders och andra fått nöja sig med att en stor TV-kanal visar bilder från Rod Laver Arena, ibland pendlar de över till Margaret eller Vodafone. Betfair kommer att visa alla matcher alla dagar från Rod Laver Arena, Vodafone, Margaret Court Arena. Utöver de så visar de hela tiden minst två av banorna 2, 3 och 6.

Eurosport gjorde samma satsning förra året med misslyckades med att leverera. Samma med US-Open. Betfairs sändningar använder ny teknik där man använder flash istället för som eurosport, via mediaspelare. Det gör att bilderna som betfair visar ligger före tv-bilderna.

Kostnaden för att se alla matcher på Betfair är 140:-. De som placerar ett vad som blir matchat(minst70:-) behöver dock inte betala något. Helt ok pris. Hur de ska lösa tekniken att bilden "öppnas" om man spelar 70:- och sedan säljer tillbaka direkt vet jag inte. Jag förstår att de gör så här för att få bort folk som bara använder de för att se på tennis. Hoppas nu bara att allt funderar.

Ett litet tips de er som planerar att handla och spela på Australien Open är att glömma alla resultat från veckorna innan turneringen. Gå inte in och boka favoriter blint till höger och vänster och hoppas på att de ska tradas högre. AO är den turnering varje år som top20 spelarna kommer bäst i ordning till. Underlaget är inspelat, motivationen på topp. Herrmatcherna spelas i bäst av fem set vilket alltid är en fördel för den i grunden bättre spelaren. Självklart så kommer en och annan 1.01 förlora, vissa favoriter kommer falla, men inte som i en vanlig turnering. Marknadsrörelserna i herrmatcherna är inte samma som i tre sets matcher. Det rör sig mindre helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: mr Mekong

"Gå inte in och boka favoriter blint till höger och vänster"! Underbar kommentar, ha ha! Men de flesta spelare lyssna inte på detta goda råd och tur är väl det!

2008-01-13 @ 12:35:32
Postat av: K

Hej Johannes, Is your MSN johannes@b********.com?

2008-01-13 @ 13:58:17
Postat av: K

Obviously .se, sorry for spam!

2008-01-13 @ 13:59:25
Postat av: Crobbo

Bet365 visar också alla AU matcher, kostar 100 kronor som man får tillbaka om du bettar 100:- på en match.

Lägg tillbaka spelet på BF och du har då sändningarna
helt eller nästan gratis.

Dessutom låg Bet365 sändningarna en aning före BF i
veckan som var.

2008-01-13 @ 15:00:32
Postat av: Martin

Började tennistrejda inatt efter att ha blivit inspirerad här. Vet inte vad min "metod" kallas, men det kändes som att surebetta 12-15ggr under samma match! Lirade på Jankovich-Paszek - jag anar dock att inte denna match liknar många andra. Fick in spel för ca 1700kr på båda totalt sett till snittodds på 2,50 resp 2,59 ! Det svängde å det grövsta och jag bettade flera ggr på både Janko och den unga österrikiskan till mellan 3 och 4 i odds.

Om kommentatorn hade rätt, så förlorade Jankovich sin egen serve 7ggr(!) i 3:e set.

Var lite osäker på hur jag skulle avsluta matchen, men gick till slut +1000 på Janko (hade ca +750 på motst.). Har sett en del tennis i mina dagar och visst svänger det i dammatcher, men frågan är hur unik denna match är?? Vad säger du Johannes?

Utan att ha nåt att jämföra med tycker jag att marknaden överreagerad extremt mkt. På bara 2 bollar, mitt i tredje set, kunde det svänga från 1,50 till 2,70 "typ".
Matchen var jämnare än marknaden ansåg tycker jag. Rimligt hade väl snarare varit att det pendlade mellan 1,70-2,30 under stora delar av tredje.

Ja jag vet inte hur jag ska tolka denna unika första tennismatch som tradare, men visst fick man mersmak hehe. Är rädd för att det blir fler sömnlösa nätter framöver.

2008-01-14 @ 12:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0