Fracsoft

Idag har jag bekantat mig Fracsoft, som är en databank av historisk data från Betfair. Eftersom den data som finns på Betfair är svår att hantera och ofullständig för analys så är Fracsoft ensama om att erbjuda denna tjänst. Fracsoft är godkänt av Betfair.

Genom att registrera och ladda ner deras programvara så är det möjligt att få i stort sett samtliga tennismarknader två år tillbaka uppspelade i efterhand. Det går alltså att följa marknadens rörelser fram till start och sedan även inplay, sekund för sekund.

Tyvärr så finns inte matchutvecklingen i poäng dokumenterad någonstans. Utan den vetskapen så är det lite svårt att kunna använda statistiken fullt ut, i alla fall när man tittar på inplay aktiviteten.

Den första matchen jag tog fram och spelade upp är en match som jag redan spelats upp i mitt huvud flera gånger. Här en screenshot från Davydenko-Vassallo i Sopot, Polen i höstas. En turnering som enligt uppgifter inte kommer att genomföras i år eftersom att huvudsponsorn åkt dit för penningtvätt. Vilket sammanträffande!

image167
Davydenko(1.11-1.26 innan start) leder i detta läge matchen med 6-2.


Fracsoft är rätt nya och förhoppningsvis så kommer de att utveckla den statistik de erbjuder. De har inget månadspris eller  annat utan man får betala för varje marknad man vill ladda ned. En tennismatch kostar 3.50:- och en fotbollsmatch 9.50:-.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0