Go Kallur!


Idag har jag och Tilda precis som tidigare år varit på EuroJump, eller Samsung nått som det numera heter.
Det är alltså en friidrottsgala i Scandinavium. Kallur vann övertygande vilket var kul att se. Publiken älskade henne samtidigt som den smådissade Carolina Kluft som inte ens var nära på 1.8, hon kom sist tror jag.

Göteborg erbjuder så mycket mer än andra städer helt enkelt.



Är nu iaf home again efter ännu en vecka i Hallen/Åre.

Betfairs kickoff för likasinnade blev mycket lyckad och minnesvärd. Betfair Sveriges chef Clas och kundrelationsansvarige Christian hade bjudit in fem kunder som alla lägger ner en hel del tid på sportsbetting och tradeing på Betfair.
 
Eftersom jag inte kan ta en fika med mina kollegor i setpauserna så är det extra roligt att få träffa andra som gör samma sak. Nu har jag visserligen min egoblogg som ger mig lite av den uppmärksamhet och bekräftelse jag saknar från en arbetsplats, men det gör mig ändå gott att få träffa andra BF-sharks.

En intressant sak var att alla fem inbjudna arbetade med olika strategier - och alla gör det framgångsrikt. Det finns alltså ingen utstakad väg för framgång på sportbörsen, möjligheterna är många, eller som Carola skulle ha sagt - oändliga.

Jag kan varmt rekommendera en tripp till Fjällgården för lite after ski. Kom ihåg bara att inte gå ut för hårt första dagen. Resultatet av det fick vi uppleva eftersom endast 42.8%* av sällskapet hade kraft nog att närvara på after skin under dag 2. De frånvarande fick sig en liten läxa i att bete sig en aning mer kristet och ta det lugnt i baren.


Ett varmt tack till Betfair för detta engagemang. Det var över förväntan och riktigt kul.


* Närvarande var Johan, Ola och Jag.


Australien Open är slut. Turneringen är alltid speciellt efterlängtat eftersom den är den första stora turneringen under tennisåret.


Sportsligt sett så var det grymt kul att se 1000-oddsaren Tsonga ta sig ända fram till finalen, och dessutom vinna första set där. Flera av de spelare som på senare tid klättrat på rankningen har gjort det för att de servar enormt bra. Tsonga servar bra men det var definitivt inte serven som tog honom till finalen.

Svenskarnas insats var inte mycket att komma ihåg, även om Sofia Arvidsson gjorde en av sina bättre turneringar på länge. Den mest lysande svensken just på tennistouren är utan tvekan Mats Wilander.

Han är liksom med överallt. Han är förbundskapten år Sveriges Davis Cup lag, personig tränare åt Mathieu, nyss även åt Golovin, expertpanel åt eurosport samt att hans nylle syns överallt, Top notch helt enkelt. 

Att Roger Federer förlorade semifinalen mot Djokovic var väntat. Han har haft problem med Serben på slutet. Roger spelade inte bra i matcherna innan heller, han såg blek ut mot Blake och var nära förlust mot Tipsarevic. I alla de tre matcherna så tog Federer ledningen med ett break i första set för att sedan tappa tillbaka serven. Ovanligt från mästaren att hantera ledningar så dåligt. Uppenbarligen så är det något som inte stämmer.


Ur tradeingsynpunkt så var turneringen mycket bra. Inga längre regn eller värmeavbrott. Uppdateringen fungerade prickfritt. Betfairs storsatsning på livesändningar fungerade mycket bra och likviditeten var stabil, trots att det pågick många matcher samtidigt. Problemen med Betfairs site försvann rätt snabbt och de sista tio dagarna har varit helt utan störningar.

FedExpress, Bank of Federer eller Fed Train som han ibland kallas är ett minne blott. Vi såg det redan förra våren när han två gånger förlorade mot Canas, och senare även mot mediokre Volandri. Det syntes redan i andra omgången att marknaden tappat respekten. De ändlösa backers som lägger upp vägg på vägg på 1.06 när han får problem i en match är precis som känslan i backhanden - borta. Faktum är att Federer var bara två bollar från att förlora mot Tipsarevic, vilket hade inneburit att ha Nadal hade tagit över platsen som världsetta. Nu blir nog Federer kvar där ett bra tag eftersom han inte har speciellt många poäng att försvarar de närmsta 4-5 månaderna i jämförelse med Nadal och Djokovic.

Lite känslan efter är det just nu. Vardagen är tillbaka med mindre turneringar, sämre uppdatering och knappt några tv-bilder alls. För media och allmänheten så är tennisen slut för en tid framöver.

Men det är inte fel med lite vardag heller. Efter att vi for på semester i början av december så har Cissi och Tilda bara varit hemma i 4-5 dagar, jag i två veckor. Ibland kan jag sakna lugnet lite.



Vad är det förresten med den nya tekniken numera. Ok att vi dödliga förväntar oss att våra uppkopplingar hemifrån ska vara bättre än Nasas teknik-05, men ändå. Telias servrar crashade med förödande konsekvenser, atg.se ska enligt uppgift ha stora problem med crashar, bredbandsföretagen krånglar ofta och toppar konsumentverkets varningslistor, CSN och Aftonbladet hackas sönder och samman. Och så Betfair då.

Kommentarer
Postat av: Limp

Nja Federer hade behövt förlora i senast kvartsfinal och Nadal vinna turneringen för att han skulle förlora första platsen...om jag inte minns fel:)

2008-01-30 @ 09:56:12
Postat av: Johannes

Jag utesluter inte att du har rätt, jag har inte räknat, bara läste det:)

2008-01-30 @ 20:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0