Orimligt!

Det är orimligt! (Kirsti, Idol 2004)

Jag läste på Igors blogg att han klankade ner på Net at Once, och jag känner att jag ska göra det med.
Net at Once tillhandahåller bredband på västkusten har legat nere nu i flera dagar. Femtielva omstarter, systemåterställningar och sladdbyten i onödan innan jag förstod att DE var problemet.
Visserligen så har jag även comhem:s bredband som backup men det innebär att jag just nu står och faller med att den linan fungerar tills det att telia kopplat in ny extra lina.

Net at Once sägs nu upp och jag rekommenderar ingen att trada på deras lina. Usel kundtjänt har de med. Det enda problem de anser sig ha är de kunder som hör av sig.

Är på väg hem från sthlm efter en trevligt dag. X2000 kan vara så lugnt ibland att det närmast kan liknas med meditation. Ett intressant möte med Johan Moazed, VD på Betting Promotion om att trada på tennis och möjligheter kring det. Fler möten och samtal lär följa. Hann även med att fika med Patrik Westerholm, barndomsvän och restaurangchef på Olearys Götgatan. En sån där kille som man gillar och alltid säger att man borde ses oftare men aldrig gör. För er läsare som har nöjet att bo i sthlm så kan jag blint rekommendera nilecityinspirerade Fredagsklubben just på Olearys Götgatan på fredagar. Efter det så blev det after work på Royal Vikings skybar med syster Magda och Finn:s kusin Fredik.

Natten innehåller återigen många matcher, med flera damspelare med låga och korrekta startodds men som ur tradingsnpunkt ser utmärkta ut.
Schnyder (1.12)
Schiavone (1.18)
Azarenka (1.13)
Mauresmo (1.11)
Jankovic (1.11)
Bammer (1.17)
Peer (1.06)

För den som vill göra en kort position med option på att blanking så boka innan matchen går inplay och köp sedan tillbaka 2-3 punkter högre, eftersom köptrycket från förtidarna försvinner då samtidigt som gamblersarna kommer in i sista stund för att boka favve. Har varit så hea veckan.

Kohlschreiber handlas till 1.28 i en match över fem set mot Korolev vilket trots Kohls toppform måste ses som ett skämt i tradesynpunkt. Skulle inte förvåna mig om han står i 1.2+ även om han vinner första set. 1.13/1.14 vore idiotiskt vid 1-0.

Jag fick en fråga i ett mail idag om hur långa positioner jag tar och när jag köper tillbaka/greenar ut.
Den frågan är omöjlig att svara på generellt, men jag kan ge ett tips till alla i ämnet.

Innan ni kliver in i en match så måste ni precis som spelarna på planen ha en gameplan. Ni måste på förhand gå igenom tänkbara matchutvecklingar och hur ni ska agera utifrån det i relation till oddsen och resultatet.
Bokar ni t.ex Schnyder tll 1.12 innan start så bör ni redan innan ha en plan för hur ni ska agera om hon hamnar i underläge med ett break, förlorar setet eller tar ledningen.

Att gå igenom matchen innan besparar er tid under matchens gång. Man tvingas ändå fatta enormt många beslut och de som kan fattas innan start eller innan man kliver i på en marknad ska fattas innan. Om man sedan justerar planen eftersom så gör det inget, det viktiga är att man har något att utgå efter.
Ingen gameplan = inga vinster + magsår och ångest.

Magnus Norman, tränare åt Tomas Johansson, skriver på sin blogg ikväll att han är nöjd med Tomas förlustmatch mot Baggen.
Såg vi samma match?
Tomas tappade humöret och 30-0 i egen serve, bjöd på UE:s och dubbelfel kombinerat med en backhand som var inställd på dubberegler. När han till slut fick momentum och tog tredje set så utnyttjade han det med att bjuda på 0-40 direkt i fjärde set. Baggen gjorde ingen stor insats men vad gjorde det när man möter en irriterad svensk.


Till bistron, Nite!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Aha är det därför magsåret gör entre.haha.

2008-01-15 @ 23:22:24
Postat av: Mats

känner igen det med!

2008-01-16 @ 00:16:09
Postat av: Cecilia

Hej Babe! Jag ger upp för dagen nu. Du kan väl ringa sen. Vi ta skotern upp tills stugan och grilla. puss

2008-01-16 @ 10:52:25
URL: http://missbetfair.blogg.se
Postat av: Putte

Det var gött att se dig igend! Vi får ta en liten söderrunda vid nästa besök.
Tack för länken btw, du kan naturligtvis kvittera ut två backar läsk som tack vid nästa besök:) Trevligt!

PoK!

2008-01-16 @ 17:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0