Paus och BF tar över Åre

Efter 14 intensiva dagar med 8-14 timmars trading varje dag/natt så tar har jag nu några dagars paus.
Året har inletts mycket bra och bortsett från juni/juli07 så är jan08 bästa perioden på 20 månader. Inga större swings alls utan enligt plan många bäckar små.

Vissa läsare och vänner som jag kommunicerar med har fått uppfattningen att vi handlar med riktigt stora summor. Så är inte fallet egentligen. Drygt 220 matcher(+ undermarknader) har team Nilsson avverkat under perioden 1-21 januari 2008, vilket gör att snittvinsten per match/marknad inte behöver vara mer än en tusing för att två veckor ska inbringa en normal årslön. Disciplin och långsiktighet är framgången, hantera motgångarna svårigheten.

Kommande natt spelas endast två matcher och på förmiddagspasset två matcher till. Läge att koppla av och umgås med Tilda, min dotter lite extra. Två matcher på en natt känns som waste of time eftersom man skämts bort en aning förra veckan, då det spelades upp till 60 matcher vissa nätter.

Hittade en flygstol till Åre i söndags. Efter att ha hookat upp ytterligare en kattvakt i grannkvarteren så bar det iväg med kort varsel och halvtom väska. Veckan kommer bestå av att sitta bakom Ulla är hon tradar ett par matcher, åka skidor med Tilda 3år, shoppa, Holiday Club i Åre och träffa vänner. Faktum är att jag har mina flesta vänner i Östersund och Åre.

Tors-Sön så är det "get-together" i Åre med sju andra traders från Betfair samt ansvariga för firman. Jag ser speciellt fram emot att få träffa Johan igen och även för första gången träffa Teo IRL. Även Christian ska bli kul att träffa. Betfair snålar inte utan har hyrt en av de fetaste villorna i Åre, Peak Performance House i Tottbacken.
image179
Peak Performance House i Åre, med bredbandsuppkoppling.
Klass.

Det blir Whiteroom och "Top notch":
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vaddå Team Nilsson? Team Lund låter bättre tycker jag....

2008-01-21 @ 23:09:43
URL: http://missbetfair.blogg.se
Postat av: Martin

Haha, hehe... hmmm...
Kanske inte ska lägga mej i ;-)

Trots min största förlust på tennis i morse, så är jag sugen att köra vidare. Är nyfiken på om det går att vinna på min "känsla" för spelet. +1400 på AO hittills.

Johannes, när man läser om hur du tänker när du spelar, så är det inspirerande, men det känns samtidigt som man ligger ljusår efter i erfarenhet - jag fortsätter mitt enkla tradande i de jämna matcher där jag tror att det kommer att svänga fram å tillbaka.

Har du förresten några nybörjartips? Nåt man kan "öva" på så att säga.

Lycka till med resten av AO!

2008-01-22 @ 21:10:38
Postat av: David

Är era vinster skattefria?

Mvh
David

2008-01-23 @ 14:07:53
Postat av: Johannes

Martin: Bästa tipset är att lära sig hur marknaden reagerar på mål och poäng. Det är nyckeln till allt.
David: Ja, de är skattefria eftersom det i svensk lags mening är vadslagning, lotteri, pga abv att turmomentet är stort. Lotterivinster är skattefria i Sverige och därmed gäller det lotterivinster inom hela EU pga EG-rätten.

2008-01-23 @ 19:16:33
Postat av: Peter

En undran, vad har ni för procentuell avkastning på ert kapital på månadsbasis? Käner ni att ni nått en gräns för hur mycket kapital marknaden kan svälja? Eller kan ni skala upp ytterligare?

2008-01-26 @ 22:59:37
Postat av: Johannes

Peter: Mycket svårt att svara på eftersom det är omöjligt att avgöra hur mycket "kapitalet" är.
80% av kapitalet används i princip aldrig utan finns bara som en buffert. Om jag ska uppskatta månadsrisken i kronor kontra månadsvinsten i kronor så är avkastningen 100-200% i månaden senaste året.
Nej, vi har inte nått en gräns för hur mycket kapital marknaden kan svälja generellt. På vissa marknader, ja, t.ex nattmatcher, mindre turneringar samt i vissa matchsituationer. Eftersom vi inte kan handla med mer än entaliga % av vårt kapital på en enskild marknad pga risken så har vi en relativt, sett till vår omsättning, låg kapitalinsats.
Större insatser skulle även innebära fler tillfällen i position vilket imo är negativt. Det finns även ett frågetecken kring att man måste käna sig bekväm på den nivå man handlar på.
Ja, till viss del och det ligger i framtiden.

2008-01-30 @ 02:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0