Slö natt


Från inatt så finns det inte mycket att rapportera.
Betfairs australien börs gick ned kl 02 så därmed blev det inte mycket tradeing. Hann dock med två marknader innan med ok resultat.

Märkligt nog så lyckades någon spela på de omatchade ordrar som jag hade liggande 20 minuter efter att siten blev ut funktion. Jag fick boka 160 pannor på vinnaren - efter att han vunnit eftersom jag hade omatchade ordrar liggande. Men det där korrigerar de nog idag när de insett att det gått fel.

Det är lite oroväckande inför Australien Open att australien marknaderna krånglar. Detta var inte första gången i år som det krånglade, även om detta var den längsta, det tog tre och en halv timme innan de fått ordning på det.

Jag har fullt förtroende för att Betfairs tekniker reder ut detta, mer orolig är jag för att finansiererna ska vända på klacken, alltså nöjesspelarna. I-lands problem kanske, men ändå.

Istället för att trada så han jag med ett trevligt nattsamtal med Peter Dahlenmark på 150 minuter. Det var nog första gången som jag pratat i telefon med någon mellan kl 03 och 05.30.

Lottningen till Australien Open ägde rum inatt- direktsänt över webbradio.
De tre svenskarna som försökte kvala in misslyckades alla. Tomas Johansson, enda svensk, fick en mardröms lottning. Baghdatis, som i dagaran vunnit över både Davydenko och Gonzalez möter Johansson redan i första omgången. Om Tomas mot all förmodan går vidare så väntar Safin, som även han visat toppform genom att tidigare krossa Murray. Om han mot förmodan går vidare därifrån, så väntar Hewitt eller Tursonov.

Läge för alla svenska fans att hålla på finske Jarkko Nieminen istället. Han har nämligen den bästa lottningen av alla, den enda seedade spelaren han kan få möta innan kvartsfinal är Robredo, som är helt ur form och förmodligen åker ut i första omgången.

Jag blev uppringd av Betfair häromdagen, av Christian. En mycket sympatisk kille. Han är ansvarig för kundrelationer, något som Betfair är bra på i en bransch som annars brukar ha usel om ens existerande support.

Han bjöd mig i alla fall till Åre i slutet av månaden på en skidweekend tillsammans med några andra kunder. Eftersom han känner till att jag är en öm och god pojkvän och far som inte springer på krogen och dräller så spelade han han direkt ut sitt triumfkort :
C- Teo ska med!
J- Ska Teo med?
C- Ja
J- Terrorist-skägg Teo?
C-Ja, han med skägget ja.
J-Ofan!
C-Mmm
J-Men kan greker åka skidor rå?
C-
J-Ok
J-Klart jag kommer!

Davydenko är tillbaka. Inatt så spelade han uppvisningarsmatch mot Ljubicic. Och både han och tennis fortsätter att facinera. 6-0 i första set till Davy. I andra set så hamnar han i underläge 1-4, som han sedan vänder till vinst i två raka set.
Eller vad sägs om Youzhny, som i första matchen förra veckan hamnar i underläge 0-5 i första set, tar upp det till 7-5 genom 7 raka game. Sedan så förlorar han andra set med 1-6 innan han tar sig samman - vinner matchen och går sedan hela vägen till final där han slår Nadal med 6-0 6-1!

129 tennismarknader har vi redan tradat under 2008. Jag känner mig lite som en(rikare) zoombie just nu eftersom merfarten av matcherna varit på nattetid. Men det är endå något speciellt magiskt med att sitta uppe på natten och se på tennis under mörka januari.
Idag fredag väntar därför lite verklighetsförankring genom släktmiddag där vi ska fira farfaräldrarnas 70-åriga bröllopsdag. Efter det bär det vidare mot Nöjesguidens årliga mingelparty på trädgårn som Henke bjudit in mig till.

För den som trots stundade AO och helg inte är glad - se på detta:
FIXED?

Nite!

Kommentarer
Postat av: Mats

själv satt man i fin position med minus på ferrero just när skiten dog..dags att tillsätta en haverikommision..

2008-01-11 @ 09:40:39
Postat av: gg

Is your MSN address on the frontpage?

2008-01-11 @ 15:54:24
Postat av: HÅ

Tjena, mkt kul läsning här i din blogg. Kikar in då och då för att följa hur det går för dig.

Ville dock bara påpeka angående detta:
"Läge för alla svenska fans att hålla på finske Jarkko Nieminen istället. Han har nämligen den bästa lottningen av alla, den enda seedade spelaren han kan få möta innan kvartsfinal är Robredo...."

Nu är det så att han möter Robredo i tredje omgången och Roddick i åttondel. Fortfarande bra lottning dock.

Lycka till under 2008!

2008-01-11 @ 19:55:33
Postat av: mamsen

70-årig bröllopsdag? Farmor fyller ju 80 i år...:)

2008-01-11 @ 22:12:04
Postat av: t0mteee

Tjenare,
Jag undrar om du har några skrälltips till Aus Open seger? Vilka förutom Federer och Nadal har bra chans tror du?

2008-01-12 @ 02:33:51
Postat av: teo813

Ser fram emot att träffa Dig i skidbacken. Eftersom man aldrig vet vad som kan hända då man träffar en "terrorist-skäggig" grek (som dessutom inte kan stå på skidor) är det inte fel att ta farväl av sin familj innan Du åker

;-) :-)))))

2008-01-13 @ 08:35:22
Postat av: Joh

Teo:Japp, jag säger alltid farväl:)
Mor:Jasså Mamma, säger du detså är det så, 50-60-70 samma lika. Stort är det iaf.
HA: Du har helt rätt.
GG: ?
Tomteee: Jag tror inte på någon skräll som vinnare i AO. Ferrer kanske?

2008-01-15 @ 10:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0